Resultat: Hör Elsparkcyklar hemma i Svenska samhället?
Vet ej
0%
0 röster
Ja
32,68%
50 röster
Nej
31,37%
48 röster
Mycket hårdare krav
35,95%
55 röster
2026-07-31, 09:07
Medlem
s-täljes avatar
Helt rätt!!

Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Vore bra med körkort för dessa fordon. Då kan polisen dra in körkortet för de som inte sköter sig.
Man får inte åka två på dem men ser det rätt ofta att man åker två på ett fordon.
Sätt även nykterhet motsvarande bilar.
Krav på hjälm.
Och som moped, ålder minst 15 år. Barn har bristande konsekvenstänk och inser inte faran av att köra som vildar i nerförsbackar mm.

Men det blir väl inget av detta mer än lite varningar om att det kan vara farligt.
Har blivit omkörd många gånger när jag är ute på gångbanor och trottoarer men aldrig någon som ger signal med ringklocka om att de är på väg att köra om.
Citera
2026-07-31, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Var inte jag som tog upp flexikoppel och du tycker tydligen att det är okej att medvetet skada andra trafikanter, hoppas du inte kör något fordon. Tycker du att alla fordonsförare ska ge signal när man närmar sig bakifrån? Ska detta bara gälla vissa trafikanter? Gällande hundar så är dessa lika oförutsägbara som hästar speciellt om dessa har flexikoppel.
Du måste vara ovanligt dum om du anser att ömsesidig respekt är att skada andra. Nu är vi inne på att om någon skadas för att de själva inte har respekt för andra så anser jag verkligen att de får skylla sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in