Idag, 14:28
Medlem
Horverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Jag gör inte det. Faktiskt aldrig hänt.
Dock rör jag mig sällan i skogen.
Var brukar de hålla hus, grävlingarna? Vad gillar de för terräng?

Mina föräldrar bor i skogen, relativt avskilt från andra. Under deras garage som ligger i en backe har det varit grävlingsbon emellanåt.

Förra året när jag var där på besök så gick jag ut på kvällen, under sommaren, för att rasta min hund.. då fick jag plötsligt en känsla av att vara iakttagen. Efter en stund såg jag något vitt, konstigt som stirrade på mig bakom några buskar. Blev på riktigt helt kall i kroppen och var nära att få panik, då min hjärna inte kunde uppfatta vad jag såg.

Men när ögonen vant sig, såg jag att det var ett grävlingsansikte.. jävlar vad stor den var.
Kallade in min hund direkt och sprang in.
Citera
Idag, 14:45
Medlem
Japp Finnspettsen får ofta tag på dom🐕
Citera
Idag, 16:10
Medlem
supremanics avatar
En gång för längesen bara. Stenig och bergig terräng. Gissar att den kan haft ungar. Den morrade och var väldigt ilsk, men vi kunde backa undan.
Citera
Idag, 16:21
Medlem
mest i gryning och skymning. de springer gärna med kullen över bergskanter osv.
såg en på tomten i skymning på senhösten. lika vanligt som att se en vildkanin på senhösten stampa runt.
Citera
Idag, 17:28
Medlem
"Möter ni grävlingar ofta i skogen?" Nej, de ligger oftast trafikdödade vid vägkanter.
där ser man dom aldeles för ofta!
Citera
Idag, 17:49
Medlem
bomhulls avatar
Japp ,brukar ta sena kvällspromenader i naturen och såg en svart/vit lurvig figur skutta iväg några meter framför mig
Citera
Idag, 17:52
Medlem
Silltunnas avatar
De verkar alltid förbannade.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto