2026-07-25, 22:38
Avslutad
Detta väcker frågan. Vilka är det som röstar på S med bihang. Jag känner verkligen ingen knappt som röstar på S ändå så ökar dom i mätning efter mätning.
Man har liksom svårt att tro att det är sant. Jag ifrågasätter trovärdigheten utan känns overkligt.
Pratade med en chef för en större industri i Skåne, han sa att drygt 80-90 av arbetarna var M eller SD.

Har Ulf Brunnberg rätt. Det är invandrarnas påverkan och vi har nått en punkt där vi inte kan återfå makten i vårt eget land längre?
Citera
2026-07-25, 22:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Detta väcker frågan. Vilka är det som röstar på S med bihang. Jag känner verkligen ingen knappt som röstar på S ändå så ökar dom i mätning efter mätning.
Man har liksom svårt att tro att det är sant. Jag ifrågasätter trovärdigheten utan känns overkligt.
Pratade med en chef för en större industri i Skåne, han sa att drygt 80-90 av arbetarna var M eller SD.

Har Ulf Brunnberg rätt. Det är invandrarnas påverkan och vi har nått en punkt där vi inte kan återfå makten i vårt eget land längre?

På vänstern röstar:

Muslimer, flyktingar
Förtidspensionärer, sjukskrivna, psykiskt sjuka
Hbtq miffon.
Boomers som har låg iq.

Det är mestadels socialt utsatta, folk som inget äger och som saknar bolån. Det är människor som inte bidrar utan blir omhändertagna av staten.

Sedan har du lite lärarinnor, socialarbetare också..
Senast redigerad av Gunn-den-4de 2026-07-25 kl. 22:46.
Citera
2026-07-25, 22:52
Medlem
karjus avatar
Det kommer att bli en "svarta mot vita"-situation. Om invandrarna vore kloka skulle de börja packa resväskorna nu.
Citera
2026-07-25, 22:53
Avstängd
Citat:

Det tragiska är att alla dessa socialt utsatta svenskar som röstar på vänstern inte fattar att det är ett sämre alternativ. Med vänstern får de hit hundratusentals migranter som ska ha sin del av kakan..

Asylinvandringen rubbar välfärden helt. Finns massa exempel på det. Ex assistansfusket som utnyttjats av flyktingar. Vad ledde det till??
Jo att det blev betydligt svårare för de som verkligen behövde hjälpen att få den beviljad. Samma med hårdare tag från försäkringskassan osv..

De enda som på riktigt gynnas av den rödgröna politiken är andra länders medborgare, dvs de ekonomiska migranterna.
Senast redigerad av Gunn-den-4de 2026-07-25 kl. 22:55.
Citera
2026-07-25, 22:55
Medlem
olasvenssons avatar
Jag tycker det är konstigt att migranter ens får rösta i Sverige.
Citera
2026-07-25, 22:59
Avslutad
Har varit inom byggbranschen i 20 år nu, dock inte på golvet men har aldrig hört någon som röstar rött senaste 10 åren. Alla är SD.
Citera
2026-07-25, 22:59
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

För det fösta så vet "en chef för en större industri" inte vad arbetarna rösta på, eller hur menar du att personen kan veta det?
För det andra så är Skåne inte representativt för hela Sverige, utan det landskap där SD är starkast.
Citera
2026-07-25, 23:34
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
För det fösta så vet "en chef för en större industri" inte vad arbetarna rösta på, eller hur menar du att personen kan veta det?
För det andra så är Skåne inte representativt för hela Sverige, utan det landskap där SD är starkast.

Industrierna i Skåne är lätträknade, lägg tii Sveriges högsta arbetslöshet och SD har starkt fäste där, slump?
En eftersatt landsända är den perfekta myllan för enkelriktade missnöjespartier.
Citera
2026-07-25, 23:37
Medlem
Jordgubbes avatar
Referens angående rubriken?
Citera
2026-07-25, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Referens angående rubriken?
Kan hjälpa till
https://www.lrfmedia.se/nyheter/land-lantbruks-valunderskning-sd-kar-bland-lantbruksfretagare
Citera
2026-07-25, 23:51
Medlem
Selmaskusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
På vänstern röstar:

Muslimer, flyktingar
Förtidspensionärer, sjukskrivna, psykiskt sjuka
Hbtq miffon.
Boomers som har låg iq.

Det är mestadels socialt utsatta, folk som inget äger och som saknar bolån. Det är människor som inte bidrar utan blir omhändertagna av staten.

Sedan har du lite lärarinnor, socialarbetare också..

Du glömde ta med kvinnor på din lista,
De flesta kvinnor röstar på vänstern, fast det är vänstern som gör de fattigare, ger kriminella låga straff med mängdrabatt och som tror att ett samtal med saft och bulle räcker för att stoppa barn som skjuter på folk.
Citera
2026-07-25, 23:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Selmaskusin
Du glömde ta med kvinnor på din lista,
De flesta kvinnor röstar på vänstern, fast det är vänstern som gör de fattigare, ger kriminella låga straff med mängdrabatt och som tror att ett samtal med saft och bulle räcker för att stoppa barn som skjuter på folk.

Försökte ge en antydning om det i sista raden... Men du har rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in