2026-07-27, 18:30
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Äh skilsmässa och lite sånt som gör att han kan ha den gamla hos exet och en ny hos mig, annars blir det att släpa en stor kloss mellan 2 boenden.
Men absolut det lättaste med den gamla är väl att uppgradera.

Jo det är väl där man kan tjäna lite pengar, på Windows licensen men hur jag än gör så hamnar jag på typ samma pris när jag använder typ samma bygge minus Windows och då är det inte värt att bygga själv för att spara några 100.

Fast det kanske är så att de 2 förslag du postat är färdiga byggen och inte delar som inet bygger ihop åt er?
Citera
2026-07-27, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Fast det kanske är så att de 2 förslag du postat är färdiga byggen och inte delar som inet bygger ihop åt er?

Jo precis färdiga byggen och tydligen är de inte superglada för att göra några ändringar på de.

Sen när man kör enstaka delar för att bygga själv är vissa slut i lagret och priset landar på samma eller mer även om man tar utan Windows.

Lär väl bli ett färdigbygge känns svårt att få det mkt billigare genom att bygga själv (som någon skrivit i tråden), kanske om man kollar rea på olika sidor och är kunnig.
Citera
2026-07-27, 20:25
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jo precis färdiga byggen och tydligen är de inte superglada för att göra några ändringar på de.

Sen när man kör enstaka delar för att bygga själv är vissa slut i lagret och priset landar på samma eller mer även om man tar utan Windows.

Lär väl bli ett färdigbygge känns svårt att få det mkt billigare genom att bygga själv (som någon skrivit i tråden), kanske om man kollar rea på olika sidor och är kunnig.

När jag köpte min dator hos dem så gav jag dem förutsättningarna och vissa önskemål samt pristaket. De återkom med ett förslag som jag diskuterade med dem via mail tills slutprodukten fastställdes. De byggde sedan det och testade, med Windows, men skickades till mig utan dito.

M.a.o, du behöver inte köpa ett färdigt bygge utan kan ta hjälp av deras kunskap för att åstadkomma en färdig produkt. Nu kostar ju det att de bygger, men jag tror, ändå, att du kan få en bättre produkt på så vis.
Citera
2026-07-27, 20:37
Medlem
Replipunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkakan
Bygg aldrig själv och köp aldrig av en kedja

Få en custom byggd av CR Datorservice

Gå in på YouTube och kolla in hans kanal där han bygger varje dator live.

Köpte där själv och är grymt nöjd
Sakta i backarna, det vitalaste är att han undviker allt skräp från Mac och satsar på en riktig windows PC.
Citera
2026-07-27, 21:00
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Nu är jag inte djupt kunnig i att komponera/bygga ihop en dator, men, jag fick ihop en på inet:s sida som kostade c:a 16000 och med 32GB RAM som borde duga. Utan Windows. Den vart dessutom helt igenom PCIe gen.5, vilket är lika med snabbhet och morgondagens PCIe-version.

Så gör som jag nämnde i mitt tidigare inlägg och få en, högst sannolikt, bättre dator till ett lägre pris.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in