2009-02-19, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snöflingor
Bor en hel del mer eller mindre kända filurer här ute...
De flesta är redan nämnda, kan iallafall tillägga en av advokaterna i 4ans nya serie "advokaterna", han med blondt lockigt hår...

hehe, Björn Sandin!
Citera
2010-07-01, 01:31
Moderator
Semesters avatar
Nu kan vi snart lägga till Mikael Persbrandt på listan.
Citera
2010-07-01, 10:31
Medlem
z2joiss avatar
Niklas Strömstedt. Men han har ju bytt fruar så många gånger att han kan ha flyttat igen.
Citera
2011-09-28, 21:29
Medlem
ampleforths avatar
Penga' Per aka den fräscha prinsen från saltsjöbaden

http://vimeo.com/28263006
Citera
2011-09-29, 22:54
Medlem
Ingen som vet vem denna Saltsjöbadenbo är?
http://www.nvp.se/Nacka/Saltsjobaden...altsjobadenbo/
Citera
2012-04-26, 14:39
Medlem
Tänkte fylla på/uppdatera lite..

Staël von Holstein sålde sitt hus på Stockholmsvägen till förmån för sitt "drömhus" som han och frugan hittat; om det är i Saltis eller ej vet jag inte.

Så ni vet det: det är många (inte bara "kändisar") i Saltis som är skrivna i stan men som faktiskt bor i Saltsjöbaden i fastigheter de själva (eller deras partner) äger. Trots tidigare rykten i tråden bor Mark Levengood och Jonas Gardell i huset som de fick ärva. Såg Gardell senast i förrgår när han var ute och tog en morgon-prommis.

Yttermera kan tilläggas att Jonas Björkman har bott här ett par år, och fortfarande gör det. Persbrandt bor mycket riktigt (fortfarande) i Saltis.

Kanske kommer på fler tillägg men förutom att Carola ju flyttat så kommer jag inte direkt på några fler ändringar än vad som tidigare nämnts. Sen bor det ju en del näringslivstoppar och familjer som är arvtagare till/driver stora affärsimperium här ute som omskrivs i media men jag vet inte direkt om man kan kalla dem för kändisar.. Att vara känd för att vara rik känns väl lite overkill?

Wallenberg nämndes tidigare, och det bor förvisso flera Wallenbergare (och många andra namnkunniga familjer) men det är främst grundaren Knut Wallenberg som förknippas med Saltsjöbaden.

Vad beträffar den kvinna som fick 100 millar inräknade i sin privata förmögenhet har jag mina aningar, men dem håller jag till mig själv tills/om jag får reda på något mer.

Ja, just det: för den mer kulturellt lagde så bor faktiskt Li Pamp i Saltsjöbaden. Ni vet, hon från Antikrundan och ett annat, tidigare, antikvitetsprogram. Och för den som köpt Renée Voltaires matprodukter eller som har fikat på något av fiken där hennes produkter finns så bor hon också i Saltis!

Men som sagt.. kommer kanske på fler personer man kan nämna..
Citera
2012-04-27, 16:41
Medlem
Holstein sålde sitt stora hus...... cashade flyttade till mindre på solsidan och cashade (ver 2)
Holstein flyttade till Asien "och startade bolag i Asien" = dvs cashade pengarna från Trusten och skatte mässigt utskriven ur Sverige och cashade (ver 3)

Men han är en trevlig jävel!
Citera
2012-04-27, 16:44
Medlem
Älskar och se Persbrandt på Bistro Solsidan....1 pizza och 10 Starköl
Citera
2012-04-27, 16:45
Medlem
Gillar att KK köpte Adine Grates hus.....Christer är bra på Timing.....bl a
Citera
2012-04-27, 16:52
Medlem
Björn Sandin ....glansen har bleknat ngt....älskar såpan när han skulle åka med nya träbåten till Djurö restaurant och äta lunch med advokatkollegerna på byrån.....resturant stängd sen flera år....=inte där så ofta
Citera
2012-04-28, 07:54
Medlem
Settman bor på östermalm(grev turegatan).
Citera
2012-04-28, 09:02
Medlem
PeraPalaces avatar
Har själv bott i Saltis i många år. Bra för barnen när de var små. Annars är det mycket skvaller och kotterier där. Spriten flödar på alla fester, folk är otrogna på fyllan. Det är som vilken förort som helst bortsett från att villorna och trädgårdarna större och vissa har sjötomt. En sak som är viktigt det är att man bor på rätt sida om järnvägen, räknat från Neglige stn ner till ändhållplatsen vid Grand hotel.
Va fan! om jag bott kvar kanske jag skulle komma med i denna tråd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in