Citat:
Ursprungligen postat av
Adolf-Armstarke
Hej alla!
Du kommer ut från thaimassagesalongen, och utanför står farbror Haffa. Han och hans bistra kompisar säger: Följ med. Du ska in på förhör. Oavsett om du har haft någon form av sex eller inte, är det en obehaglig situation. Kan ni som råkat ut för detta berätta? Kunde ni snacka er ur eländet? Teg ni, vilket är er fula rätt? Begärde ni advokat? Erkände ni på stört bara för att komma därifrån? Kändes situationen hotfull?
Jag efterlyser ENDAST svar från de som har egna erfarenheter. Inte fria fantasier och förslag från de som inte blivit plockade av Simon och kompani.
Tack att du tar dig tid och delar med dig.
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med ett svar baserat på egna erfarenheter, vilket ju är vad du helst vill ha. Men jag tycker nog att jag borde kunna ge ett svar iaf, baserat på vad jag har läst i form av förundersökningar, vad jag vet om hur polisen jobbar, de domar jag läst osv.
För det första då så är det ju bara att följa med på förhör om det är vad de vill. Eller svara på de frågor de ställer direkt där de haffar en. Och till en början är det ju bara att neka alla former av brott. Dvs att man varken har köpt sex, eller försökt köpa sex. Får man frågan om man erbjudits sex ska man definitivt säga nej även på den frågan.
Har man lite tur så nöjer sig polisen med detta och ber om ursäkt för att de upptagit ens tid. Vilket ju inte kommer att ske ifall man direkt säger att man köpt en handtralla eller annat som inte stod på den ordinarie menyn.
Har man otur så finns det då något som motsäger det man själv hävdar. Och vad kan då det vara?
- Tja, har man kanske dubbelswishat? Aj aj, dumt gjort.
- Eller finns det sms eller chattar som de kan komma åt (t ex om de går igenom den mobil man själv bär på eller en av massösernas mobiler) där det står dumma saker som kan tolkas som att man inte bara önskar få musarmen justerad.
- Eller har en av de söta thaitjejerna kanske snyftande berättat att de runkat av just mig.
Vad gäller de två första sakerna så finns det ju folk som lyckats bli frikända trots dubbelswishar och chatar. Mest kända fallet är väl polisen som på en salong i Spånga med väldigt stor säkerhet köpte sexuella tjänster. De som jobbade där berättade att de behövde sälja "extra" för att de hade så låg lön (ägarinnan dömdes för koppleri). Det gjordes också två spaningsbesök av farbror blå och bägge gångerna erbjöds konstaplarna att få batongen polerad. Dessutom hade den misstänkte polisen dubbelswishat varje gång samt chattat med ägarinnan och velat mysa med henne (det ville inte hon för nu hade hon ju kille) samt att han frågade efter nya snygga tjejer. Så, vad tror en amatördetektiv om detta? Har han köpt sex eller ej?
Nåväl, i rätten drog han en massa märkliga storys om att han kände ägarinnan och de hade en sådan där lite flirtig stil mot varandra, helt utan att det fanns allvar bakom. Och att han jämt swishade en ytterligare summa efter en halvtimmes betald massage det förklarade han med att han var skyldig sedan tidigare. Så med vetskap om detta är det ju bara att neka även om man har dubbelswishat och flirtat med ställets massöser i sms eller liknande.
Om däremot en massös pekar ut just mig som en sexköpare, ja då kanske det bara är att erkänna. Samma sak om man i sms eller liknande gått in på extratjänster man vill köpa när man kommer på besök och vad man vill betala för dessa.
Sedan är det väl väldigt liten risk att fastna i en razzia. Större risk då ifall man lämnat elektroniska spår efter sig, att man hittas på samma sätt som myndigheterna hittade Dermot C.