2026-07-25, 10:48
Medlem
GlassBilsGlasss avatar
Bor i området och var ute med hunden på promenad, skulle fota en fin koltrast som sjöng så vackert men såg att det nyligen installerats särskilda antenner på taket som jag undrar är syftet? Jag har tyvärr ingen bild på dem men det ser ut som en huvudkliare med olika spretiga småantenner åt olika håll, jag har ritat en bild i paint hur det ser ut.

Vad är det för antenner och vad har de för syfte? Tack

https://ibb.co/mrs27jmF

Jag var osäker på placering av denna men såg att det finns ett tydligt exempel i en tråd från förra året så jag följer den.
Citera
2026-07-25, 10:51
Moderator
Chantres avatar
För att flygande fjäderfä inte ska kunna bygga bo på skorstenarna?
Citera
2026-07-25, 10:52
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlassBilsGlass
Bor i området och var ute med hunden på promenad, skulle fota en fin koltrast som sjöng så vackert men såg att det nyligen installerats särskilda antenner på taket som jag undrar är syftet? Jag har tyvärr ingen bild på dem men det ser ut som en huvudkliare med olika spretiga småantenner åt olika håll, jag har ritat en bild i paint hur det ser ut.

Vad är det för antenner och vad har de för syfte? Tack

https://ibb.co/mrs27jmF

Jag var osäker på placering av denna men såg att det finns ett tydligt exempel i en tråd från förra året så jag följer den.

Svaret finns ju i den tråden också? Missade du det eller? Första kommentaren.

Alt som ovan - mot fåglar
Citera
2026-07-25, 10:55
Medlem
GlassBilsGlasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
För att flygande fjäderfä inte ska kunna bygga bo på skorstenarna?
Hm, kanske en rimlig förklaring faktiskt. Inte ens AI kunde lista ut var det var för nåt. Tack Chantre❤️ .

Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Svaret finns ju i den tråden också? Missade du det eller? Första kommentaren.

Alt som ovan - mot fåglar
I den tråden har nån skrivit att det är en vanlig tv antenn och länkat till elgiganten men nej en sån tv antenn ser ju helt annorlunda ut du har ju inte ens läst min trådstart eller kollat bilden jag laddat upp på de röda trådarna?

Det är INTE detta:
Strong TV-antenn för utomhusbruk - DVB-T2 LTE-skydd
https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbehor/tillbehor-till-tv/vaggfaste-till-tv/strong-tv-antenn-for-utomhusbruk-dvb-t2-lte-skydd/639835
Senast redigerad av GlassBilsGlass 2026-07-25 kl. 10:57.
Citera
2026-07-25, 10:58
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Hm, kanske en rimlig förklaring faktiskt. Tack Chantre❤️ .

I den tråden har nån skrivit att det är en vanlig tv antenn och länkat till elgiganten men nej en sån tv antenn ser ju helt annorlunda ut du har ju inte ens läst min trådstart eller kollat bilden jag laddat upp på de röda trådarna?

Det är INTE detta:
Strong TV-antenn för utomhusbruk - DVB-T2 LTE-skydd
https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbehor/tillbehor-till-tv/vaggfaste-till-tv/strong-tv-antenn-for-utomhusbruk-dvb-t2-lte-skydd/639835

Finns andra tv antenner än sån du länkar till. Gav ju alternativ om fåglar med.
Citera
2026-07-25, 10:59
Medlem
Jordgubbes avatar
"Konspirationer och alternativa teorier" haha ... ja från fågelperspektiv i så fall.
Citera
2026-07-25, 10:59
Moderator
Chantres avatar
Alternativt att mejla fastighetsägaren och fråga vad det är för något.
Citera
2026-07-25, 11:32
Medlem
Det jag finner konspiratoriskt är att du är ute för att fota men fotar inte det du finner intressant. Hur kommer det sig?
Varför ritar du av antennen från minnet när du kommit hem?

Vad skall du ha informationen till?
Citera
2026-07-25, 12:08
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Det jag finner konspiratoriskt är att du är ute för att fota men fotar inte det du finner intressant. Hur kommer det sig?
Varför ritar du av antennen från minnet när du kommit hem?
[...]

Citat:
[...]
Islamiska staten Swedistan och dess totala massinvandring och övervakningsstat är naturligtvis värt att försvara och all form av kritisk diskurs betyder att vederbörande är en rysk agent från kreml eller hur? 🤣🤣🤣🤣Du hejar Selensky, du hejar regnbågsflagga, vi förstår. 😂 Say less att du är russofobisk hjärntvättad SVT-boomer...😭

Du fick en ytterst välformulerad och genomtänkt fråga... Och den besvarar du med en massa okvädningsord (?) om hur frågeställaren i din konspiratoriskt hjärna (eventuellt) är!!

Snacka om att inte kunna besvara ens den enklaste fråga! Och väääääldigt typiskt för konspirationteoretiker!
Senast redigerad av d00rkey 2026-07-25 kl. 12:11.
Citera
2026-07-25, 13:08
Medlem
Bandriljaers avatar
Citat:
Ja alltså har jag rätt igen, patetiska svt-boomers hoppar in och skriker heja ukraina, mångkultur och regnbågsflagga och att jag är ryssvatnik när jag bara ställer en fråga om antenner? 😂 Hela världen skrattar åt den korkade svensken. 😂 Ni förtjänar verkligen islamiseringen.

Hela världen skrattar åt dig som inte kan skilja antenner från vanliga jäkla fågelpiggar.
Citera
2026-07-25, 13:18
Medlem
GlassBilsGlasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandriljaer
Hela världen skrattar åt dig som inte kan skilja antenner från vanliga jäkla fågelpiggar.
Det är inga piggar, det ser verkligen ut som solfjäderformade antenner, du har inte ens läst tråden eller tittat på bilden jag postat. Dessutom installerades dessa i samband med installering av skyddsobjektet.
Citera
2026-07-25, 14:35
Medlem
Har du någon fungerande länk till din antenn du undrar över?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in