2026-07-27, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Tja, om opinionen står sig blir det nog så!

Bara jag slipper pajasen Kristersson är jag ganska nöjd.
Ett sämre stolpskott har nog aldrig förekommit i svensk Politik!

Håller med
Citera
2026-07-27, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Både KD och MP är ytterlighetsparti på var sin sida, knappast mitten. C är även ett ytterlighetsparti, dock oklart vilken sida då de skiftar beroende på fråga. C och MP är lika omöjligt som C och V.

Nej då. Ytterlighetspartierna är SD och V. Vi kan glömma ett S/M-samarbete. Beroende på valresultatet så är mitt förslag inte en omöjlighet.

Alt så får S, V och MP majoritet och då faller idéen om en mittenregering.
Citera
2026-07-28, 07:29
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Nej då. Ytterlighetspartierna är SD och V. Vi kan glömma ett S/M-samarbete. Beroende på valresultatet så är mitt förslag inte en omöjlighet.

Alt så får S, V och MP majoritet och då faller idéen om en mittenregering.

Tanken på en mittenregering föll i praktiken när fyra partier bildade det konstgjorda "Tidö 2.0"-blocket och därefter dyrt och heligt lovade Kristersson att inte rösta för/stötta en regering med en S-statsminister.

Det omöjliggör ju en "mittenregering", både logiskt och i praktiken.

"Tidö 2.0" är i själva verket skapat uttryckligen för att sudda ut "mitten" i svensk politik och försöka tvinga in både väljare och partier i två "block", ett till "höger" och ett till "vänster". Jag håller 100% med om att det är det absolut sista Sverige behöver (det går jävligt dåligt i alla länder som kör ett sådant "tvåparti"-system), men man är en jubelidiot om man inbillar sig att man samtidigt kan vara för "Tidö 2.0" och för en "mittenregering". De är varandras motsats, tanken på fri regeringsbildning "i mitten" skiljer sig mer från "Tidö 2.0"-blocket än "vänstern" (som bara skulle vara motsvarande politiska blockstruktur på andra sidan).

Vill man öppna för en mittenregering så behöver man skrota "Tidö 2.0", alternativt borde det eller de partier som är för en mittenregering hoppa av "Tidö 2.0"-samarbetet. Omgående.

Otroligt bra av de svenska väljarna att säga "nej" till Tidö 2.0, omvänt är det helt ofattbart att inte fler väljare hoppar av de partier som ställt sig bakom den konstgjorda och för Sverige skadliga blockstrukturen.

Vad gäller ett S+M-samarbete så funkar det i flera andra (om Sverige påminnande) länder, men här kräver det absolut att M först gör sig av med Kristersson och rensar ut hans hejdukar. Kristersson själv skulle garanterat sälja ut vad som helst om han fick stanna kvar vid makten, men varken hans egna aprtikamrater eller S vill ha nåt med honom att göra.
Senast redigerad av Graavarg 2026-07-28 kl. 07:34.
Citera
2026-07-28, 10:47
Medlem
Nej, en moderatregering med S-stöd finns inte på kartan. Bara om barnamördare v.puttin invaderar Finland, Polen eller Baltikum kommer vi se något sådant.
Citera
2026-08-17, 11:16
Medlem
OliverCromwells avatar
Wallenbergs dröm är ju en S&M-regering.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto