2026-07-25, 23:38
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
vet en som pröjsa 20kkr för en 486:a dx2.

Ai hysterin har tyvärr höjt priserna nåt djävulskt, minnena jag pröjsa 2700kr för 2 år sen ligger idag på över 15000kr, för 1år sen kunde man hitta 4tb m.2 för under 3000kr, idag 5000kr för samma modell.

Vad i helvete… aha, alltså efterfrågan på chip och minnen har gått upp och driver upp priser på datorer för privatpersoner?
Citera
2026-07-26, 02:25
Medlem
Ja det är helt sjukt med AI-crazen. Men det var nåt företag (ASUS?) som skulle starta fabrik for minnen läste jag för nåt halvår sen. Målet var att producera minnen för rimliga pengar. Antar att den inte är färdig ännu.
Citera
2026-07-26, 13:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Känns lite OT men nä, nån krösus är jag inte även om jag tjänar bra - jag har inte det ekonomiska intresset för att bygga förmögenheter, lägger hellre pengarna på god mat och barnen som jag prioriterar före mig själv. Och nu betalar som sagt sonen dessutom hälften av denna dator själv med pengar från sitt sommarjobb.

Du ska inte behöva be om ursäkt för detta! Säga att ungen visst kan betala en del själv. Det ska ju bara vara fint detta att du lägger pengar på dina kids!
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in