2026-07-24, 17:33
Bannlyst
Hej Flashback

2011 genomförde patrioten Anders Breivik sin plikt och eliminerade hot till den nordiska befolkningen.

Socialdemokrater i norden verkar dock inte ha lärt sig någonting av händelsen och i tex Sverige pushar socialdemokrater för "tvångsblanding" inför valet 2026

Fråga:

Tror ni att vi kommer få se en "svensk Breivik" som resultat av de svenska socialdemokraternas projekt "tvångsblandning"?
Citera
2026-07-24, 17:37
Medlem
Det har jag svårt att tro.

Jag växte upp i ett utav 'såssarnas' många multikulturella utopier (där man dumpade alla invandrare, långt bort från politikernas egna bostäder naturligtvis) och inte triggade det något speciellt hos invånarna där. Det enda som hände vad att när babbarna flyttade in så flydde de som kunde därifrån fortast möjligt (tyvärr gjorde inte mina föräldrar det).

Så om de nu vill fylla fler ställen med babbar så lär enda effekten bli att svenskarna flyttar till grindsamhällen och liknande.
Citera
2026-07-24, 17:42
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymfascist
Hej Flashback

2011 genomförde patrioten Anders Breivik sin plikt och eliminerade hot till den nordiska befolkningen.

Socialdemokrater i norden verkar dock inte ha lärt sig någonting av händelsen och i tex Sverige pushar socialdemokrater för "tvångsblanding" inför valet 2026

Fråga:

Tror ni att vi kommer få se en "svensk Breivik" som resultat av de svenska socialdemokraternas projekt "tvångsblandning"?

Hoppas verkligen inte det. Norges som inte ens har 1% av de problem vi har i Sverige vittnar om en sjuk ensam galning.

Givetvis kan medias förkärlek till kriminella invandrare och vänsteråklagares förkärlek att ge mer pengar till GM än brottsoffer reta upp vem som helst.

Men gå ut och skjuta oskyldiga människor är oftast ett invandrar problem. Senast i Gävle där en 13-årig ligger bakom dåden
Citera
2026-07-24, 17:49
Medlem
StormuftinMagdas avatar
Tvångsblandning och massinvandring är en extrem form av politik, extremism föder extremism.
En polariserande effekt.
Svenskar som folkgrupp är väldigt toleranta och snälla, även om missnöjet och hopplösheten växer så tror jag inte att vi kommer få se någon svensk motsvarighet på Breivik.
Om något liknande skulle påtvingas andra folkgrupper så hade det blivit krig och pogromer, svenskarna flyttar snällt på sig för att undkomma samhällsutvecklingen. Man blir effektivt etniskt rensade via konstruerade folkförflyttningar från sina egna områden utan att ta striden.
Troligtvis så säljer svenskarna sina boningar och flyttar om bolsjevikerna implementerar sin folkmordspolitik i deras område. Snälla toleranta svenskar trampas under häl av giriga och elaka opportunister som roffar åt sig det som inte tillhör dem. Med statsmaktens godkännande.

Så nej, det tror jag inte lilla kompisen.
Senast redigerad av StormuftinMagda 2026-07-24 kl. 17:56.
Citera
2026-07-24, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Tvångsblandning och massinvandring är en extrem form av politik, extremism föder extremism.
En polariserande effekt.
Svenskar som folkgrupp är väldigt toleranta och snälla, även om missnöjet och hopplösheten växer så tror jag inte att vi kommer få se någon svensk motsvarighet på Breivik.
Om något liknande skulle påtvingas andra folkgrupper så hade det blivit krig och pogromer, svenskarna flyttar snällt på sig för att undkomma samhällsutvecklingen. Man blir effektivt etniskt rensade via konstruerade folkförflyttningar från sina egna områden utan att ta striden.
Troligtvis så säljer svenskarna sina boningar och flyttar om bolsjevikerna implementerar sin folkmordspolitik i deras område.

Så nej, det tror jag inte lilla kompisen.

Mycket möjligt. Jag tror dock det finns en brytpunkt innan dess som svenskar kan uppnå och "tappa det". Se tex förintelsen där judar eliminerades utan att ens vara ett riktigt hot som muslimerna faktiskt är.
Citera
2026-07-24, 17:58
Medlem
Mad monks avatar
Det krävs en perfekt storm för att skapa en Breivik. Så nej troligen inte men hoppet finns.
Citera
2026-07-24, 18:03
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Hoppas verkligen inte det. Norges som inte ens har 1% av de problem vi har i Sverige vittnar om en sjuk ensam galning.

Givetvis kan medias förkärlek till kriminella invandrare och vänsteråklagares förkärlek att ge mer pengar till GM än brottsoffer reta upp vem som helst.

Men gå ut och skjuta oskyldiga människor är oftast ett invandrar problem. Senast i Gävle där en 13-årig ligger bakom dåden

Fast Breivik var inte galen han var helt lugn under hela grejen dådet var dessutom extremt välplanerat och utfördes med militär precision tyder knappast på galenskap. Möjligen fanns där en schizoid narcissism som grund.
Citera
2026-07-24, 18:10
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Fast Breivik var inte galen han var helt lugn under hela grejen dådet var dessutom extremt välplanerat och utfördes med militär precision tyder knappast på galenskap. Möjligen fanns där en schizoid narcissism som grund.

Du har helt rätt. Narcissism garanterad och jag tror även som du då det var planerat och iskallt utfört.
Citera
2026-07-24, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk

Och allt som Breivik påstod skulle hända som han försökte förhindra har ju hänt?

Han sa att om inte han lyckas stoppa socialdemokraterna så kommer de genomföra ett folkutbyte i Norge med muslimska araber och afrikaner från nordafrika och mellanöstern.

Exakt det har ju hänt.
Citera
2026-07-24, 18:22
Medlem
RomernasKungs avatar
Ser inte varför specifikt tvångsblandningen skulle vara en trigger i jämförelse med annat. Finns det tillräckligt med frustration och tillgång till rätt utrustning så finns det alltid en risk.

Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Men gå ut och skjuta oskyldiga människor är oftast ett invandrar problem.

Ja det var en del ungdomar på Utöya som inte riktigt begrep vad de gjorde där. Dessa är oskyldiga. Däremot är socialdemokraterna det rätta målet att ge sig på oavsett om man arbetar radikalt med våld eller demokratiskt och fredligt. Socialdemokratin är roten till alla problem vi har i landet. Socialdemokrati är ondska. Specifikt den svenska socialdemokratin. Den danska är radikalt annorlunda.
Senast redigerad av RomernasKung 2026-07-24 kl. 18:25.
Citera
2026-07-24, 18:24
Medlem
Sqrbankens avatar
Det får vi verkligen hoppas att så inte sker.

Tvångsblandning kommer däremot leda till white flight med dalande priser i de borätt- och/eller villaområden som man bygger hyresrätter i (eller hur detta nu är tänkt att gå till i praktiken).
Citera
2026-07-24, 18:54
Avstängd
sommarlovs avatar
Jag är ute på resa just nu, bor på campingar över hela Skåne.
Folk jag träffar och pratar med är så otroligt less på situationen.
När jag berättar att jag kommer från Stockholm tittar de på mig och undrar hur kriminaliteten påverkar mitt liv.
Efter några öl kallar de Sveriges nya befolkning för både kebab-svarvare och bidrags-parasiter.
Men ingen skulle göra något så hemskt som att skjuta någon!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in