2026-07-25, 23:03
Medlem
Hemmagympas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Jätte bra att du har lyckats betala någon att sätta klisterlappar på din bil medans jag har lackerat (och gjort samtligt underarbete) på mina.
Självklart vet du mer, du har ju faktiskt swipat ditt kreditkort och därför skall du läxa upp folk runt omkring dig. Givetvis.
Jösses. Hur berusad är du egentligen?

Jag har bara redogjort för fakta här i tråden. Varken mer eller mindre.

Men du leker allanballan och härjar om klisterlappar och kontokort.. pinsamt.
Citera
2026-07-25, 23:06
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemmagympa
Jösses. Hur berusad är du egentligen?

Jag har bara redogjort för fakta här i tråden. Varken mer eller mindre.

Men du leker allanballan och härjar om klisterlappar och kontokort.. pinsamt.

Var det jobbigt för att jag inte är som folket i villakvarteret ditt som bara applåderar åt dig?

Och så försöker du leka härskartekniker som om du kan något när du bokstavligen är kund. Du betalar någon för att göra ett arbete åt dig och helt plötsligt är du expert - för du har betalat.
Det är fan sjukt kul!
Citera
2026-07-25, 23:14
Medlem
Den här är folierad o extremt juste - har sett den.

https://www.google.com/search?q=rolls+royce+drop+head+gumball+folie+goldf inger&client=firefox-b-d&hs=NteV&sca_esv=069e396ea01ee336&udm=2&biw=1363& bih=652&sxsrf=APpeQnsAk-IcbIC4A2zgubiYeS1p5-WU4g%3A1785013462612&ei=1iRlat6BJaabwPAPlM6KmQI&ve d=0ahUKEwjexO6q3e6VAxWmDRAIHRSnIiMQ4dUDCBE&uact=5& oq=rolls+royce+drop+head+gumball+folie+goldfinger& gs_lp=Egtnd3Mtd2l6LWltZyIucm9sbHMgcm95Y2UgZHJvcCBo ZWFkIGd1bWJhbGwgZm9saWUgZ29sZGZpbmdlcki0UlCFPliVUH ACeACQAQCYATigAZYEqgECMTG4AQPIAQD4AQGYAgCgAgCYAwCI BgGSBwCgB4QBsgcAuAcAwgcAyAcAgAgB&sclient=gws-wiz-img#sv=CAMSURoyKhBlLUltQTR4NzUtME5aMURNMg5JbUE0eDc 1LTBOWjFETToOcks4ZWNTLTBWTW5Jb00gB CoXCgFzEhBlLUltQTR4NzUtME5aMURNGAEwARgHIIDnnIwHSgg QARgBIAEoAQ

Team Goldfinger Rolls Royce Convertible
Citera
2026-07-25, 23:57
Medlem
Hemmagympas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Den här är folierad o extremt juste - har sett den.

https://www.google.com/search?q=rolls+royce+drop+head+gumball+folie+goldf inger&client=firefox-b-d&hs=NteV&sca_esv=069e396ea01ee336&udm=2&biw=1363& bih=652&sxsrf=APpeQnsAk-IcbIC4A2zgubiYeS1p5-WU4g%3A1785013462612&ei=1iRlat6BJaabwPAPlM6KmQI&ve d=0ahUKEwjexO6q3e6VAxWmDRAIHRSnIiMQ4dUDCBE&uact=5& oq=rolls+royce+drop+head+gumball+folie+goldfinger& gs_lp=Egtnd3Mtd2l6LWltZyIucm9sbHMgcm95Y2UgZHJvcCBo ZWFkIGd1bWJhbGwgZm9saWUgZ29sZGZpbmdlcki0UlCFPliVUH ACeACQAQCYATigAZYEqgECMTG4AQPIAQD4AQGYAgCgAgCYAwCI BgGSBwCgB4QBsgcAuAcAwgcAyAcAgAgB&sclient=gws-wiz-img#sv=CAMSURoyKhBlLUltQTR4NzUtME5aMURNMg5JbUE0eDc 1LTBOWjFETToOcks4ZWNTLTBWTW5Jb00gB CoXCgFzEhBlLUltQTR4NzUtME5aMURNGAEwARgHIIDnnIwHSgg QARgBIAEoAQ

Team Goldfinger Rolls Royce Convertible
Lite tacky kan jag tycka då.. men det är en smaksak.

Det roliga är att man kan göra precis vad man vill. Bara fantasin sätter gränserna!

Personligen gillar jag läckra elektriska färger, sånt som syns men som man aldrig kan få hos biltillverkarna själva. Men det får inte bli smaklöst.

Som sagt. Har aldrig haft så mycket random folk komma fram och fråga om bilen som när jag hade min senaste kärra. Ofta var det pensionärer också. Det kan man inte tro. Varannan gång ungefär, när man var och handlade, så kom det fram ett par och ville surra.
Senast redigerad av Hemmagympa Igår kl. 00:00.
Citera
Igår, 02:45
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Jätte bra att du har lyckats betala någon att sätta klisterlappar på din bil medans jag har lackerat (och gjort samtligt underarbete) på mina.
Självklart vet du mer, du har ju faktiskt swipat ditt kreditkort och därför skall du läxa upp folk runt omkring dig. Givetvis.

Vad var det för fel på lacken?
Citera
Igår, 08:23
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vad var det för fel på lacken?

När man renoverar och lagar upp en gammal bil så kan man lackera den samtidigt, annars blir det inte bra. Speciellt när man bytt väldigt mycket plåt och byggt om.
Citera
Igår, 15:08
Medlem
I tråden har mest skrivits om dom som, tror jag, ändrat kulör på bilen medelst foliering.

Men det finns även dom som folierar lacken för att skydda den mot repor vid offroadkörning.

En bekant har låtit foliera sin bil med kamoflagefolie.
Den folieringen "höll" inte 5 år innan de började krackelera och spricka med början på motorhuven.

En annan har själv folierat sin bil med transparant/klar genomskinlig folie.
Han gjorde en acceptabel foliering, med tanke på att han var själv, och aldrig hade folierat tidigare.
Men det var gott om luftblåsor samt veck på folien vid hörnor.
Då han sålde bilen drog han av folien och hade lacken intakt utan repor, dock med vissa små bucklor.

Ångrar att jag inte folierade min offroadbil också, för folien skyddar utan tvekan bra.

Vad jag saknar i tråden är uppgifter om vad olika bilar kostat att foliera, samt erfarenheterna från dom som själva folierat för första eller andra gången.

Ävenså priset på olika folier och i vilka format man köper folien.
Finns det någon kvalitetsklassning på folier?

För 20 år sen såg ja på när 4 eller 5 personer folierade Mercedes blivande taxibilar hos VEHO BIL AB i Kungens Kurva.
Gick som en dans, sedan man noga tvättat bilarna.
Vassa knivar och varmluftpistoler var deras hjälpmedel.
Minns jag rätt så uppskattar jag det till en dryg kvart per bil för det flinka och samspelta laget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in