2026-07-24, 15:15
Medlem
Jag läste en tråd där någon påstod/antydde att Ukraina har betalda skådespelare som visar upp sig i bandage för att oja sig för utländska journalister, och frågade "Vad tror ni andra"?

En av de första svaren var ett ovanligt trött inlägg från botten zergrush som enbart yrade om "Mordor", "Polonium" och "Navalny", dvs uppenbart off-topic. Här är det inlägget:

Jag blev irriterad då jag faktiskt var intresserad av ämnet, och sådana inlägg bara förstör all diskussion, så jag skrev följande:

Citat:
Coolt, men fullkomligt irrelevant. Rapporterad för trams och OT.

OnT så kan jag tänka mig att den ukrainska staten/militären har ett gäng som är anställda för att stå i bandage och kryckor och gråta ut inför utländsk media. Varför skulle de inte?

Jag höll mig alltså till absolut största delen on topic (och jag tror att alla stater i aktivt krig har sådana skådespelare). Han höll sig till 0% on topic. Gissa vad som händer sen? Moderatorn vf kommer in och raderar mitt inlägg och varnar mig, och behåller det uppenbara OT-inlägget från idioten jag svarade.

Konversationen med Ukraina-aktivististen vf, lika givande som vanligt:

Jag skapade den här tråden igår, men istället för att vf, eller någon moderator, bemötte det så blev tråden raderad för att min initiala konversation med vf, som han överhuvudtaget inte besvarade, tydligen inte höll måttet.
Senast redigerad av Fentfarbrorn 2026-07-24 kl. 15:17.
Citera
2026-07-24, 15:21
Medlem
Mitt inlägg hade en mening där jag skrev att han är rapporterad för OT, vilket kan anses vara OT, men det var en liten del av inlägget och inlägget i stort var helt klart inte OT:

Citat:
Ibland kan det finnas orsak att komma med en synpunkt eller kommentar, vilket är OK. Men kommentarer off-topic ska finnas i anslutning till ett i övrigt seriöst inlägg. Man besvarar originalfrågan, men kommer med en fiffig kommentar som kanske inte hade med originalfrågan att göra. Den som besvarar kommentaren, utan att samtidigt diskutera grundfrågan får sitt inlägg raderat. Vill man diskutera något annat, startar man en ny tråd.

https://www.flashback.org/sp1799115
Citera
2026-07-24, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Vilket dravel! Att ni vatniks inte kan hålla er till topic och får era efterblivna inlägg raderade är välkänt.
Sluta gråt och försök hålla er till topic så slipper ni problem.

Men mitt inlägg var ju helt uppenbart inte off topic?
Citera
2026-07-24, 20:23
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Vilket dravel! Att ni vatniks inte kan hålla er till topic och får era efterblivna inlägg raderade är välkänt.
Sluta gråt och försök hålla er till topic så slipper ni problem.

TS var ju on topic. Men kritik mot Ukraina liksom kritik mot Israel är strängt förbjudet på Flashback.

Att vf inte har blivit avsatt för länge sedan dels pga hans inkompetenta moderering och dels pga hans oförmåga att motivera sina beslut är en gåta.
Citera
2026-07-26, 10:03
Medlem
Ajogens avatar
Är det inte brott mot 1.06 att kalla andra användare för rysstroll?
Citera
2026-07-26, 18:07
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Är det inte brott mot 1.06 att kalla andra användare för rysstroll?
Nej. Det är inte tillräckligt identifierande på samma sätt som det inte är 1.06 att kalla någon för Linköpingsbo.
Citera
2026-07-28, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Nej. Det är inte tillräckligt identifierande på samma sätt som det inte är 1.06 att kalla någon för Linköpingsbo.

Att outa någons förnamn (Ivan) då? Det är ju ganska identifierande.
Citera
2026-07-28, 07:56
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn

Att outa någons förnamn är självklart en solklar 1.06:a men det kan bero lite på sammanhanget också då det går att slänga in ett Ivan som ett ryskt invektiv.
Citera
2026-07-28, 08:05
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Det kan det vara, men eftersom det också är ett slanguttryck för Ryss så får man se till sammanhanget. Om man rysstrollar och blir kallad för Ivan så handlar det med största sannolikhet inte om ett försök till outning.
Senast redigerad av Fanten 2026-07-28 kl. 08:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in