2026-07-27, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FjodorBajkalsjon
Folkliga nöjen är inte samma sak som WT.

Bara i överspända akademikers ögon.

Riktig WT har inte råd att ge sig ut, de kommer bara till förortskrogen.

Japp, nåt billigt ölhak eller lokala pizzerian där man pimplar bira och spelar bort sina pengar för att man har en förhoppning att "vinna stort" samt går ut och röker cigg mellan bärsen.

Det är WT!
Citera
2026-07-27, 23:01
Medlem
Valfritt samhälle med max 5000 invånare och långt till närmsta större stad. S var ett stort parti och nu är SD ett stort parti i trakten. Åk till den lokala pizzerian en fredagskväll så blir du hotad med stryk av ett wt som inte har några andra intressen än sex, öl, sprit, gamla volvo och att slå ner folk. När det är marknad på dagen och öltält på kvällen ett par dagar om året blir det mycket fylla av gravt överviktiga femtiofemplussare som skriker så otydligt på sina dialekter att man inte hör vad de säger. För tjugo år sen var det de unga bönderna från samhället och skogarna som gjorde byhålan till en stor ungdomsfylla men nu sitter de unga med sina mobiler, så de äldre äger scenen. Sommarfyllan på torget är årets höjdpunkt och har varit det sen de provade på att supa vid tretton års ålder.
Citera
2026-07-28, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytrewq151
Ingen lånar toa på seaside. Då har de blivit väldigt mjuka av sig. När jag var där för några år sen och kollade var de väldigt strikta skyltar i entren att ENBART GÄSTER, och vad de nu stod om att icke gäster ej fick låna toa.

Bussarna går till Åhus så WT når stranden. =) Ännu mer nu efter att sparkcyklarna kommit dit.

Men ge dig. Nu talar jag klarspråk här. Stranden utanför hotellet är helt galen, bara fylld med invandrare, 90%. Har aldrig sett något liknande. Var själv på restaurangen. Kod till toadörren i entren,men när jag skulle ut stod en man där från stranden och tog dörren innan den slog igen. Det finns INGA WT där !
Citera
2026-07-28, 12:15
Medlem
Fishy75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Raggarna verkar vara särskilt aktiva under denna tid på året. Man ser dem inte särskilt under andra tider på tider på året.
Man kan se en och annan komma in på systembolaget då och då, med sitt feta brylcreemhår och sina breda hakor.
Raggarna är utan tvivel en minoritet i dagens samhälle och borde klassas som en skyddsvärd minoritet.
Vet inte när jag senast såg en raggare. Förra veckan var det någon dåre som tutade på mig när jag försökte korsa gatan vid grönt ljus,
Vet inte om det var en raggare, men sådant är ju typiskt raggarbeteende. Kanske det bara var påtänd arab, de är ju fullständigt ju livsfarliga i trafiken.
Raggarna har ju åtminstone ett legitimt körkort och vet att bete sig i trafiken.
Men man får även se upp dessa raggare när man korsar gatan.
De kan komma i en obeskrivligt hög fart ibland, kanske för att imponera på brudarna i baksätet.

De klassiska raggarna som förövrigt kallas "putsbögar" av de nya typerna av raggare som de gamla raggarna förövrigt inte tycker om och portar från diverse träffar anser jag dock inte vara några wt. De som var riktiga supa, slåss och köra race på 1900 talet har ju dött under årens gång och de enda raggare som finns kvar idag är ju typen som har skött sig igenom livet med bra ekonomi, jobb och familj. En amerikanare från 50 talet idag går lätt på 300- 500 000kr om den är välskött, renoveringsobjekt på ca 100- 200 000kr. Klassiska raggare finns kvar i många småsamhällen, åk ut till närmaste ort med mindre än 10 000 invånare så hittar du raggarna där.

Men den nya typen av raggare är ju ja, verkligen wt och det går inte att förneka... Ta lån på en bil man inte har råd med för att åka runt och störa andra och supa med polarna. Klagar folk skriver de att "MaN fÅr FaKtIsT faTTa AtT DeT är höGGLJUDT i StAn!!!"
Citera
2026-07-28, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Men ge dig. Nu talar jag klarspråk här. Stranden utanför hotellet är helt galen, bara fylld med invandrare, 90%. Har aldrig sett något liknande. Var själv på restaurangen. Kod till toadörren i entren,men när jag skulle ut stod en man där från stranden och tog dörren innan den slog igen. Det finns INGA WT där !

Men du kanske ska bli lite trevlig?

Stranden i Åhus är ganska WT jo. Inte hotellet. Vi har väl vart där vid olika tillfällen, eller så har den gått från riktig WT till invällare.

Toan var iallafall totalförbjuden mot ickegäster innan, tror inte de släppt då de alls.
Citera
2026-07-28, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Ja den där white trash benämningen är väl lite rasistisk. Det är ju svensk kultur vi pratar om. Varför svärta ned den?

Men Dansbandsveckan i Malung är väl ett tips.
Åka Finlandsfärja.
Äta på en klassisk vägkrog typ Rasta.
Åka Paddan i Göteborg.
Tycker är mest icke svenskar på kryssningar numera, åkte med viking line för nått år sen aldrig sett så mycket icke svenskar på ett å samma ställe.

Annars det jag kan bidra med som är WT är väl att campa på klassiska wt campingar som böda camping, pute havsbad och liknande ✌️
Citera
2026-07-29, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytrewq151
Men du kanske ska bli lite trevlig?

Stranden i Åhus är ganska WT jo. Inte hotellet. Vi har väl vart där vid olika tillfällen, eller så har den gått från riktig WT till invällare.

Toan var iallafall totalförbjuden mot ickegäster innan, tror inte de släppt då de alls.

Trevlig? Ingen är trevlig på flashback. En idé om att det finns en underklass som förtjänat sitt öde, så man kan kalla den något nedsättande som WT, den är inte trevlig. Invandrarna får man inte klaga på, då är man rasist eller något ännu värre. WT är godkänt.
Perstorp är den stad som har flest människor i samhällets bottenskikt , så svaret på TS fråga måste vara Ugglebadet i Perstorp.
Citera
2026-07-29, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton
Men de som verkligen gillar musiken är inte WT.
WT, har de råd gå på konsert?
Citera
2026-07-29, 05:49
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
De där kryssningarna till Tallinn tyder också på ett underklassbeteende. Vem åker till Estland för flera hundra kronor när du kan köpa en hora här för samma pris.

Lägger också min röst på kryssningar, även de mot Åland, Helsingfors och så vidare. Riktar mig då främst mot personer som anser att bufféerna är århundradets måltid. Blev själv tvingad på en kryssning för ett par år sedan, det var fan sorgligt…
Citera
2026-07-29, 05:50
Medlem
auto-fellatios avatar
Ytterst intressant definition av white trash här. Det som här klassas som white trash är ju överklass jämfört med vad det egentligen syftar på.

Ska det ens klassas är det väl snarare lägre medelklass/övre arbetarklass.

Man är inte white trash bara för att man inte roar sig på operahuset.

OT: På Rosengård/Rinkeby kan man kanske hitta några?
Senast redigerad av auto-fellatio 2026-07-29 kl. 05:53.
Citera
2026-08-12, 14:34
Medlem
DraconianTimess avatar
Gör så här:

Sjöbo/Kivik marknad: Köp skräp till rena helvetet där.
Det ni inte hittar på dessa marknader kan kompletteras på Ullared.
När ni har tillräckligt med smaklösa prylar, så är det bara till att ge sig av till High Chaparral i Småland.
Mer WT än så blir det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in