2026-07-25, 17:47
Avstängd
Dubbeldush är den enda sk parfymen jag nyttjar. Samt förstås deo, nivea.
Citera
2026-07-25, 18:11
Medlem
Borasare1980s avatar
Jag kan bara konstatera att folk som luktar väldigt mycket parfym på avstånd antingen har väldigt stort bekräftelsebehov, nersatt luktsinne, försöker dölja cigglukt, stomi eller att de inte kan hantera sin hygien. Ska man använda parfym ska man använda så lite som möjligt att det bara märks inom en meters avstånd (under vindstilla förutsättningar och att den parfymerade personen inte springer runt).
Citera
2026-07-25, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det är inte sexigt. Vi vill känna doften av er, inte er äckliga parfym som alla använder.

Kom på tanken nu när jag satte mig på bussen och en kille satte sig framför mig, och det stinker parfym och liksom sticker i näsan på mig. Jag hade inte velat dejta en person som luktar parfym. Jag vill att han ska lukta naturligt gott, precis som jag gör. Duscha varje dag och använd deodorant, det är tusen gånger fräschare än att duscha ibland och maxa med parfym.

Jag älskar män som luktar ren hud. Håller sig fräscha och bär nytvättade kläder. Hur svårt ska det vara?

Det är bara fjortisar som tycker att parfym är sexigt. Kvinnor över 20 tycker inte om det. Eller så är jag ensam om detta, men snälla - vem vill INTE kunna lukta på varandra och känna varandras genuina doft? Skärp er.

Anv'nder antiperspirant, annars blir det p[ tok f;r sexuellt
Citera
2026-07-25, 18:45
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Jag kan bara konstatera att folk som luktar väldigt mycket parfym på avstånd antingen har väldigt stort bekräftelsebehov, nersatt luktsinne, försöker dölja cigglukt, stomi eller att de inte kan hantera sin hygien. Ska man använda parfym ska man använda så lite som möjligt att det bara märks inom en meters avstånd (under vindstilla förutsättningar och att den parfymerade personen inte springer runt).

Subsahara?
Citera
2026-07-25, 18:46
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det är inte sexigt. Vi vill känna doften av er, inte er äckliga parfym som alla använder.

Kom på tanken nu när jag satte mig på bussen och en kille satte sig framför mig, och det stinker parfym och liksom sticker i näsan på mig. Jag hade inte velat dejta en person som luktar parfym. Jag vill att han ska lukta naturligt gott, precis som jag gör. Duscha varje dag och använd deodorant, det är tusen gånger fräschare än att duscha ibland och maxa med parfym.

Jag älskar män som luktar ren hud. Håller sig fräscha och bär nytvättade kläder. Hur svårt ska det vara?

Det är bara fjortisar som tycker att parfym är sexigt. Kvinnor över 20 tycker inte om det. Eller så är jag ensam om detta, men snälla - vem vill INTE kunna lukta på varandra och känna varandras genuina doft? Skärp er.

Det är bara efterblivna spännbögar som har parfym på sig. De ligger långt ner i skalan för intellekt hos män
Citera
2026-07-26, 07:09
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Stresssvett luktar ofta illa. Svett från träning oftast doftfritt. Detta är inte kärnfysik.

Det är snarare tvärtom, ditt stjärtollon.
Citera
2026-07-26, 12:02
Medlem
Borasare1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygerOmkring
Det är snarare tvärtom, ditt stjärtollon.
Nej, stressvett luktar gamla sopor oavsett hur man skött hygienen. Gymsvett luktar bara riktigt illa om man inte dushat tidigare på dagen eller tränar i otvättade kläder med gammal ingrodd svett.
Citera
2026-07-26, 12:08
Medlem
Anonymfs avatar
Förstår verkligen trådstarten när man läser om folk som tar 2-4 sprut parfym. För helvete. Vill man lukta sliskig leasing-BMW??

1 sprut högst och då ingen jävla Chanel-parfym som luktar wunderbaum.
Citera
2026-07-26, 12:38
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Även Frankrikes president gillar luktegott.

Uppgifterna om den franske presidentens doftvanor kommer från en ny bok, ”Élyséepalatsets tragedi” av den franska journalisten Olivier Beaumont.
Där beskrivs hur Macron använder ”enorma mängder” parfym, närmare bestämt Dior Eau Sauvage. Han uppges alltid ha en flaska tillgänglig och använda parfymen under ”dygnets alla timmar”.
Den går loss på runt en tusenlapp för en flaska på 100 milliliter.

När Macron kommer in i ett rum så känner du det,säger en tidigare medarbetare i den boken.
Citera
2026-07-27, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toskana
Och förresten, äckligt kommentar, vi pratade om parfym och deo, inte slicka någon
Inte mitt problem att nördar, Jehovas vittnen och andra märkliga individer uppmärksammar mina kommentarer.
Citera
2026-08-04, 17:26
Medlem
Tror det snarare är en fråga om att de som använder för mycket parfym (vilket jag märkt både killar och tjejer göra, oavsett ursprung kan tilläggas) märks, medan de som har en lagom mängd kommer undan med det, och ibland även med positiva utfall ("vad gott du luktar").
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in