2026-07-24, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Parfym är en tjej grej dom använder parfym

Ja, det tycker jag med.
Citera
2026-07-24, 12:34
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Nej skärp dig.
Det är tyvärr sant, minns hur man som tonårsgrabb sprutade axe i kallingarna efter gympan, det var liksom som nån sorts ritual som alla grabbar gjorde efter gympan men att axe själva skulle göra en grej av det med axe kukparfym var ju lite oväntat .

https://www.meds.se/axe-coconut-sandalwood-lower-body-deo-spray-100-ml
Citera
2026-07-24, 12:35
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Ja, det tycker jag med.
Man kan ju undra om män använder parfym om dom även använder läppstift
Citera
2026-07-24, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Man kan ju undra om män använder parfym om dom även använder läppstift

Män ska absolut inte använda läppstift.
Citera
2026-07-24, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det är inte sexigt. Vi vill känna doften av er, inte er äckliga parfym som alla använder.

Kom på tanken nu när jag satte mig på bussen och en kille satte sig framför mig, och det stinker parfym och liksom sticker i näsan på mig. Jag hade inte velat dejta en person som luktar parfym. Jag vill att han ska lukta naturligt gott, precis som jag gör. Duscha varje dag och använd deodorant, det är tusen gånger fräschare än att duscha ibland och maxa med parfym.

Jag älskar män som luktar ren hud. Håller sig fräscha och bär nytvättade kläder. Hur svårt ska det vara?

Det är bara fjortisar som tycker att parfym är sexigt. Kvinnor över 20 tycker inte om det. Eller så är jag ensam om detta, men snälla - vem vill INTE kunna lukta på varandra och känna varandras genuina doft? Skärp er.

"Jag vill att han ska lukta naturligt gott, precis som jag gör. Duscha varje dag och använd deodorant, det är tusen gånger fräschare än att duscha ibland och maxa med parfym."

Det finns inget "naturligt" i något av dessa, korkade hora. Vadå naturligt att använda deo? Eller att duscha för den delen, det är ett modernt påhitt.
Citera
2026-07-24, 12:45
Medlem
Wajis avatar
Själv använder jag parfym när jag känner för det. Går jag på restaurang eller liknande så sätter jag på den parfym som passar. Åker jag på kundmöten så har jag en annan parfym och åker man och handlar så tar jag en annan.
Så länge parfymen inte stinker och man kladdar på för mycket så tycker jag det är fräscht. Flera gånger så har jag fått komplimanger och frågor vad gott det luktar och vad det är.

Tycker även det är härligt att känna doften från en kvinna som har parfym. Många gånger kan parfym avslöja vad man är för människa 😉
Citera
2026-07-24, 12:52
Medlem
Pizdecs avatar
Har typ helt slutat använda parfym, men brukar ta ett sprut av Versace Eros på min tröja när man ska på fest eller liknande. Kanske man skulle sluta med det.
Citera
2026-07-24, 12:58
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Det är tyvärr sant, minns hur man som tonårsgrabb sprutade axe i kallingarna efter gympan, det var liksom som nån sorts ritual som alla grabbar gjorde efter gympan men att axe själva skulle göra en grej av det med axe kukparfym var ju lite oväntat .

https://www.meds.se/axe-coconut-sandalwood-lower-body-deo-spray-100-ml
Det måste vara något så när nytt för det var fan inget som vi sysslade med när jag var tonåring. Det var dock förra årtusendet så inte direkt igår.
Citera
2026-07-24, 12:59
Medlem
1754s avatar
Självklart ska man sköta sin hygien i övrigt.
Jag har torr hud så jag måste smörja in mig med lotion efter dusch. Men det absorberas av huden med tiden.

Parfym ska vara kvalitetsparfym så det räcker med 2 sprut på halsen.

Citat:
Ursprungligen postat av HanMedPinnen
Man blir ju inte fräschare av parfym, hur får du ihop det? Luktar man otvättat tar det sig igenom ändå. Att kyssa hud och upptäcka att den är insmord med kräm eller smink eller något påsprejat tar ner upplevelsen. Om hon inte smutsat ner sig ser jag hellre att hon inte duschat sedan igår än att hon är insmord i hudkräm, i alla fall om det ska gosas.

Försiktig parfym stör inte, så länge den inte är någonstans där man ska ha ansiktet, och jag tillstår att det i mycket små doser kan vara trevligt, men det är ju inget krav och vinsten är liten.

Oparfymerat rakvatten då, eller? Brukar inte rakvatten vara doftsatt? Jag har aldrig använt sånt, så skulle uppskatta en förklaring.
Citera
2026-07-24, 13:00
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det måste vara något så när nytt för det var fan inget som vi sysslade med när jag var tonåring. Det var dock förra årtusendet så inte direkt igår.

Jag var tonåring på 90 talet
Citera
2026-07-24, 13:12
Medlem
C.B.G.s avatar
Det är tyvärr långt ifrån bara invandrare som gör sig skyldiga till detta. De är förmodligen överrepresenterade men det har blivit mycket vanligt även bland vanliga svenska yngre män och t o m tonåringar.

Den stora gåtan åtminstone för mig är att någon kan tycka att det luktar gott. En kemisk, artificiell mardröm som får de flesta normala människor att springa för livet.
Citera
2026-07-24, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det är inte sexigt. Vi vill känna doften av er, inte er äckliga parfym som alla använder.

Kom på tanken nu när jag satte mig på bussen och en kille satte sig framför mig, och det stinker parfym och liksom sticker i näsan på mig. Jag hade inte velat dejta en person som luktar parfym. Jag vill att han ska lukta naturligt gott, precis som jag gör. Duscha varje dag och använd deodorant, det är tusen gånger fräschare än att duscha ibland och maxa med parfym.

Jag älskar män som luktar ren hud. Håller sig fräscha och bär nytvättade kläder. Hur svårt ska det vara?

Det är bara fjortisar som tycker att parfym är sexigt. Kvinnor över 20 tycker inte om det. Eller så är jag ensam om detta, men snälla - vem vill INTE kunna lukta på varandra och känna varandras genuina doft? Skärp er.

Avdelningen alla borde rätta sig efter mina personliga preferenser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in