Som rubriken förtäljer - filmer eftersökes med övervägande casting och med då vita skådespelare, gärna svenska. Jag förstår att detta gör att vi kommer hamna i tidsspannet (cirka) kring början av förra seklet fram till 1980/90-tal. Kanske något senare.
Uppge filmnamn, relevanta skådespelare och filmens handling för att undgå en ren listtråd.
Mannen på taket (den vedervärdige mannen från Säffle) är ett exempel jag själv på stående fot kommer på... Med bland annat Carl-Gustaf Lindstedt (som Martin Beck), Sven Wollter, Thomas Hellberg og Håkan Serner.
Moderator får gärna flytta till annan, relevant forum, om denna ligger fel...
"Ett gäng vänner i Edinburgh flyr vardagstristessen genom drogmissbruk. Men den unge Renton beslutar sig för att göra sig kvitt beroendet när konsekvenserna av det blir allt allvarligare."
Där hittar du bland annat Anderssonskans Kalle, Mästerdetektiven Blomkvist, Gösta Berlings saga (Lagerlöf) och Flicka i frack. Den senare kan dock vara lite för kontroversiell för dig, då den handlar om en kvinna som klär sig i manskläder på sin bal.
Men titta runt där, du kommer garanterat att hitta något med enbart svenskar, eller i alla fall där alla ser pursvenska ut.
"Ett gäng vänner i Edinburgh flyr vardagstristessen genom drogmissbruk. Men den unge Renton beslutar sig för att göra sig kvitt beroendet när konsekvenserna av det blir allt allvarligare."
Utspelar sig i Skottland på 1980-talet.
Sant! En mycket bra film och med övervägande vita skådespelare i ledande roller...
Där hittar du bland annat Anderssonskans Kalle, Mästerdetektiven Blomkvist, Gösta Berlings saga (Lagerlöf) och Flicka i frack. Den senare kan dock vara lite för kontroversiell för dig, då den handlar om en kvinna som klär sig i manskläder på sin bal.
Men titta runt där, du kommer garanterat att hitta något med enbart svenskar, eller i alla fall där alla ser pursvenska ut.
Hehe, tack! Ja, mitt topplock flög all världens väg när jag insåg detta... Men vitt så det förslår och det älskar jag, vilket jag förstår du har svårt för...
Hehe, tack! Ja, mitt topplock flög all världens väg när jag insåg detta... Men vitt så det förslår och det älskar jag, vilket jag förstår du har svårt för...
Har absolut ingenting emot gamla svenska filmer, jag brukar klicka mig in där ibland och se något.
Filmen blev en världsnyhet och en enorm skandalsuccé eftersom den visade ett ogift par nakna och under älskog.
Och starten på den så kallade "Svenska synden".
Tack! Ja, underbart vit film och sexuellt pirrande, för att vara så gammalt alster... Verkligen en banbrytande genre som gav Sverige ansiktet, som du själv säger, som "den svenska synden" - fanns filmer i Europa under samma tidsperiod, med vad de kanske tyckte var något pirrande, men nakenheten och det sexuella var inte alls såsom den svenska och kan därför inte sammanliknas... Var som att likna "hon dansade en sommar" med "Cicciolina och hästen"...