Igår, 22:24
Medlem
Detta kom till oss idag. Vad kan det innebära rent generellt för folk som önskar importera fuktig svamp? Är det fritt fram eller tror vi att staten kommer fortsätta slå ner och gå till rättegång för dylika händelser?

Hade även varit trevligt med dom samt FUP för vidare läsning.

https://www.dagensjuridik.se/narkotikabrott/frias-fran-narkotikasmuggling-svampar-var-inte-torkade/
Citera
Igår, 22:43
Medlem
Mycelium är reglerat i lag, sporer är väl fortfarande oke?j (om inte det även blivit klassat förstås).
Men även om det är en fuktig eller torkad toppis, eller cubensis, tryfglar, flugsvamp you name it bör det väl ändå gå som 'narkotika' mig veterligen?
Citera
Igår, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmoderatorer
Mycelium är reglerat i lag, sporer är väl fortfarande oke?j (om inte det även blivit klassat förstås).
Men även om det är en fuktig eller torkad toppis, eller cubensis, tryfglar, flugsvamp you name it bör det väl ändå gå som 'narkotika' mig veterligen?

Jag köper allt du säger men domen i fråga är ju lite spännande, därav är det högintressant med en liten FUP samt dom.
Citera
Igår, 23:22
Medlem
Finns det mer att läsa? Kan någon vänlig själ kopiera hela artikeln och dela den här isåfall🫶🏽
Citera
Igår, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinansRottweiler
Jag köper allt du säger men domen i fråga är ju lite spännande, därav är det högintressant med en liten FUP samt dom.

Jadå, mycket intressant vore det minsann.
Kan det finnas ett kryphål där då med andra ord?
Eller har rätten ifråga gjort en blunder mot all förmodan?

Sportryck har rullat galant, med euro kontant (hehe de rimmade) growbox gick förr men det satte dom käppar i hjulet för (ingen fara iofs då sporer gick och nötte några flushar på samma batch).

Men som sagt, mkt intressant att ta del av fupen
Citera
Igår, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmoderatorer
Jadå, mycket intressant vore det minsann.
Kan det finnas ett kryphål där då med andra ord?
Eller har rätten ifråga gjort en blunder mot all förmodan?

Sportryck har rullat galant, med euro kontant (hehe de rimmade) growbox gick förr men det satte dom käppar i hjulet för (ingen fara iofs då sporer gick och nötte några flushar på samma batch).

Men som sagt, mkt intressant att ta del av fupen

Att rätten gjort en blunder tror jag inte då det är en hovrättsdom, så lite tankekraft har ändå gått in i detta.

Sportryck har jag ingen koll på men minns när jag pluggade för 20 år sedan och det gick att beställa growboxes. Det var tider det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in