2026-07-23, 17:43
Avstängd
Det var länge sen jag läste något om det. Har de börjat tillbe potslinstronen på samma sätt som oss nordbor?
Citera
2026-07-23, 17:49
Medlem
J.Doessons avatar
Ingen aning. Hur kom den infon ens ut från första början kan man ju undra.. Eftersom du inte har hört nåt så kan dom ha slutat med det. Eller så har dom slutat berättat för folk hur dom gör sina behov alternativt så har folk slutat att följa med in för att bevittna.
Citera
2026-07-23, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gravlingola
Det var länge sen jag läste något om det. Har de börjat tillbe potslinstronen på samma sätt som oss nordbor?

Vad sjutton är det du brukar läsa?
Citera
2026-07-23, 17:53
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:

Möjligen har man blivit bättre på att använda papper för att svina ner mindre, det var ett tag sen nu som både porslin och säte var svarta av smutsiga skor på en toalett.
Citera
2026-07-23, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Möjligen har man blivit bättre på att använda papper för att svina ner mindre, det var ett tag sen nu som både porslin och säte var svarta av smutsiga skor på en toalett.

Vad sjutton är det för toaletter du brukar besöka? Eller ska man kanske fråga vart?

Genuint nyfiken...
Citera
2026-07-23, 17:57
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Vad sjutton är det för toaletter du brukar besöka? Eller ska man kanske fråga vart?

Genuint nyfiken...

På jobb, det rör sig ungefär 80% mångfald i dom lokalerna.
Citera
2026-07-23, 18:14
Avstängd
Citat:

Enligt mina källor är det fortfarande näven och vatten som gäller bland araber och negrer.
Citera
2026-07-23, 18:15
Avstängd
sommarlovs avatar
Gissar att städningen blivit bättre.
Svensson med plånboken skräms bort av skoavtryck på ringen.

Ja jag har själv sett sånt.
Citera
2026-07-23, 18:23
Medlem
Citat:
På jobb, det rör sig ungefär 80% mångfald i dom lokalerna.

Tack för svaret! Jag var allvarlig med min fråga...

Jag är inte den som brukar använda offentliga toaletter och jag tänkte inte på att somliga jobbar på arbetsplatser med övervikt av anställda med andra toalettvanor än de västerländska.

Din spaning känns rimlig...

Citat:
Enligt mina källor är det fortfarande näven och vatten som gäller bland araber och negrer.

Så är det, jag har ju avtjänat tid så att säga och jävlar vilket liv det vart när jag hade städtjänst och kastade alla pet-flaskor på toaletterna. Det är dock inte det tråden handlar om.
Citera
2026-07-23, 19:16
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Vad sjutton är det du brukar läsa?

Enligt islamisk etikett är det propra sättet att urinera på att sitta på huk och göra det.

Det sägs att Richard Burton när han som icke-muslim gick undercover som arab i Mecka ska ha avslöjat sig själv när en arabpojke bevittnade honom pinka stående som en västerlänning.
Citera
2026-07-23, 19:18
Medlem
Ganska vanlig vad jag vet, på offentliga toaletter syns det för det mesta på skoavtrycken.
På jobbet är det förekommande och allmänt känt men då är de lite noga med att torka av
sina avtryck på ringen plus att den lilla petflaskan står i hörnet.

Senast på fängelset var det jättevanligt men de hade en egen petflaska med sig varenda
gång, för stod flaskan kvar på toan så var det någon som tog den till sin pant.

På skolan (efter senaste fängelsevistelsen) var städtanten så trött på alla skitiga toasitsar
att hon fick vaktmästaren att installera en sån där duschslang kopplat till handfatet.
Citera
2026-07-23, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Enligt islamisk etikett är det propra sättet att urinera på att sitta på huk och göra det.

Det sägs att Richard Burton när han som icke-muslim gick undercover som arab i Mecka ska ha avslöjat sig själv när en arabpojke bevittnade honom pinka stående som en västerlänning.

Nu finns det ju visserligen hadither som berättar att det hände att Muhammed urinerade stående och att det därför är okej även om det anses att föredra att huka sig eller sitta som man ju gör om man sittpinkar på en vanlig toalett. Vill minnas att jag hört någonstans att det är bra för prostatan att sitta.

Men sen vet jag inte hur vanligt det är nu för tiden, jag har rest lite genom åren och sett offentliga toaletter med bara ett hål i golvet. Det har jag sett i både muslimska och ickemuslimska länder.

Tänker annars att sittoaletter är hyfsat standard hemma hos folk i mellanöstern såhär 2026 och det verkar ju inte logiskt om dessa skulle användas genom att brukaren sätter sig med fötterna på ringen. Det kanske är en generationsfråga?

Beaktat hadithen om Muhammeds ståpinkande verkar det dock mer logiskt att stå om man "bara" ska urinera men tycker att ringen är skitig. Är det nummer två man ska utföra blir det kanske lite annorlunda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in