Det räknas väl som ofredade, om man ber honom sluta att filma och/eller inte lägga materialet ute på nätet och använda det.
Jag har haft denna misstänksamhet länge och tänkt många gånger varför det inte skulle räknas som ofredade. Av någon lustig anledning, tror många att det är okej, bara för att det är allmän plats.
Undra varför ingen av dessa som blivit ofredad gjort någon polisanmälan?
Blev det inte som så att en poliskvinna bad honom att han kan filma, men att hon inte vill att materialet skall publiceras. Materialet har uppenbarligen publicerats i alla fall. Och poliskvinnans namn m.m finns med.
Verkar också att Lulle är mer intresserad av att få reaktioner ifrån de han intervjuar, snarare än att egentligen ens få svar på sina frågor. Det blir samma kommentarer/tillsägelser nästan jämnt i hans videon: ''Du behöver inte trycka kameran i ansiktet på mig.''. ''Du trycker kameran upp i ansiktet på folk.''. Uppenbarligen gör han ju något med kameran, som det inte syns tydligt i videon, av uppenbarligen anledningar.
https://youtu.be/-ealSOAvIWk?si=R7j8ZLLLm8Himv5l&t=316
Kommentarsfältet att döma, så håller många med honom. Många borde förstå att det inte är okej att lägga ut det på nätet eller ens bli filmade, när dessa sagt att dessa just inte vill bli filmad.
Jag hade för mig att poliskvinnan sa någonstans att hon inte vill att hennes del skall synas på film och publiceras. Men jag kanske hade fel. Hon kanske inte var tydlig med det.
Men om någon känner sig ofredad av honom och ändå blivit filmad + fått materialet att blivit publicerad. Så borde han ju ha blivit polisanmäld? Eller kanske så kommer det bli så, sinom tid?
Tror ni han gör sig skyldig till ofredade eller annat?