2026-08-04, 23:11
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
Snutens kroppsspråk från 14:36 visar att han inte har rent mjöl i påsen.

Bra gjort av Lulle att stå på sig. En del snutar håller alltid på och letar orsak.

Finns många maktkåta snutar tyvärr. Det här med kårandan i ett våldsmonopol leder till övergrepp som antingen hamnar i bakgrunden eller ett rättsligt slukhål är något som ska beaktas.

Rasmusson är ett bra exempel på arketypen av en "dålig snut". Oprofessionell, diktatorisk och konfliktsökande. Att han är impopulär bland ultras och gemene supporter har att göra med att hans beteende mot dessa individer, oavsett om det är befogat eller inte. Om hans största dröm var att bli huligan istället för supporterpolis kanske förklarar hans förfaranden.
Citera
2026-08-06, 12:51
Medlem
Det räknas väl som ofredade, om man ber honom sluta att filma och/eller inte lägga materialet ute på nätet och använda det.

Jag har haft denna misstänksamhet länge och tänkt många gånger varför det inte skulle räknas som ofredade. Av någon lustig anledning, tror många att det är okej, bara för att det är allmän plats.

Undra varför ingen av dessa som blivit ofredad gjort någon polisanmälan?

Blev det inte som så att en poliskvinna bad honom att han kan filma, men att hon inte vill att materialet skall publiceras. Materialet har uppenbarligen publicerats i alla fall. Och poliskvinnans namn m.m finns med.

Verkar också att Lulle är mer intresserad av att få reaktioner ifrån de han intervjuar, snarare än att egentligen ens få svar på sina frågor. Det blir samma kommentarer/tillsägelser nästan jämnt i hans videon: ''Du behöver inte trycka kameran i ansiktet på mig.''. ''Du trycker kameran upp i ansiktet på folk.''. Uppenbarligen gör han ju något med kameran, som det inte syns tydligt i videon, av uppenbarligen anledningar.

https://youtu.be/-ealSOAvIWk?si=R7j8ZLLLm8Himv5l&t=316

Kommentarsfältet att döma, så håller många med honom. Många borde förstå att det inte är okej att lägga ut det på nätet eller ens bli filmade, när dessa sagt att dessa just inte vill bli filmad.

Jag hade för mig att poliskvinnan sa någonstans att hon inte vill att hennes del skall synas på film och publiceras. Men jag kanske hade fel. Hon kanske inte var tydlig med det.

Men om någon känner sig ofredad av honom och ändå blivit filmad + fått materialet att blivit publicerad. Så borde han ju ha blivit polisanmäld? Eller kanske så kommer det bli så, sinom tid?

Tror ni han gör sig skyldig till ofredade eller annat?
Citera
2026-08-06, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Det räknas väl som ofredade, om man ber honom sluta att filma och/eller inte lägga materialet ute på nätet och använda det.

Jag har haft denna misstänksamhet länge och tänkt många gånger varför det inte skulle räknas som ofredade. Av någon lustig anledning, tror många att det är okej, bara för att det är allmän plats.

Undra varför ingen av dessa som blivit ofredad gjort någon polisanmälan?

Blev det inte som så att en poliskvinna bad honom att han kan filma, men att hon inte vill att materialet skall publiceras. Materialet har uppenbarligen publicerats i alla fall. Och poliskvinnans namn m.m finns med.

Verkar också att Lulle är mer intresserad av att få reaktioner ifrån de han intervjuar, snarare än att egentligen ens få svar på sina frågor. Det blir samma kommentarer/tillsägelser nästan jämnt i hans videon: ''Du behöver inte trycka kameran i ansiktet på mig.''. ''Du trycker kameran upp i ansiktet på folk.''. Uppenbarligen gör han ju något med kameran, som det inte syns tydligt i videon, av uppenbarligen anledningar.

https://youtu.be/-ealSOAvIWk?si=R7j8ZLLLm8Himv5l&t=316

Kommentarsfältet att döma, så håller många med honom. Många borde förstå att det inte är okej att lägga ut det på nätet eller ens bli filmade, när dessa sagt att dessa just inte vill bli filmad.

Jag hade för mig att poliskvinnan sa någonstans att hon inte vill att hennes del skall synas på film och publiceras. Men jag kanske hade fel. Hon kanske inte var tydlig med det.

Men om någon känner sig ofredad av honom och ändå blivit filmad + fått materialet att blivit publicerad. Så borde han ju ha blivit polisanmäld? Eller kanske så kommer det bli så, sinom tid?

Tror ni han gör sig skyldig till ofredade eller annat?
Lulle kanske klarar sig från anmälningar på grund av Bambieffekten.

"Bambi-effekten" är ett begrepp för när människor reagerar starkt mot att söta djur skadas, till exempel hjortar eller sälungar, men bryr sig mycket mindre om andra djur som inte uppfattas som lika gulliga. (Google AI)

Till skillnad från en del andra swishgladiatorer så skiljer sig Lulle en del, han får oss att tänka annat, t.ex. "läste inte mina föräldrar sagor om någon Lulle när jag var liten?" och "är Lulle en så kallad hybridkorsning bestående av 50% Torleif och 50% Lill-Erik i Berts Dagbok?".

Alltså, det kanske tar emot att säga till Lulle på skarpen på grund av Bambieffekten? Sedan är det väl en gråzon gällande mobildokumentationskrigen. Tycker själv det är löjligt, men ibland vill jag verkligen se vad som försiggår i vissa demonstrationer.
Citera
2026-08-06, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeFiredragon

"Bambi-effekten" är ett begrepp för när människor reagerar starkt mot att söta djur skadas, till exempel hjortar eller sälungar, men bryr sig mycket mindre om andra djur som inte uppfattas som lika gulliga. (Google AI)

Till skillnad från en del andra swishgladiatorer så skiljer sig Lulle en del, han får oss att tänka annat, t.ex. "läste inte mina föräldrar sagor om någon Lulle när jag var liten?" och "är Lulle en så kallad hybridkorsning bestående av 50% Torleif och 50% Lill-Erik i Berts Dagbok?".

Alltså, det kanske tar emot att säga till Lulle på skarpen på grund av Bambieffekten? Sedan är det väl en gråzon gällande mobildokumentationskrigen. Tycker själv det är löjligt, men ibland vill jag verkligen se vad som försiggår i vissa demonstrationer.

Tänk att nazistvurmande barn kan vara söta och ha ett gulligt yttre? Who knew?!
Citera
2026-08-06, 18:51
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:

Den meningen gav mig ett gott skratt. Jag vill tacka dig för att ha återväckt gamla barndomsminnen från tiden då man konsumerade Bert-serien.

Förhoppningsvis får vi en filmatisering (eventuell serie) av Lulles liv i klassik Berts anda:
Lulles nya kamerakarriär
Lulle och Palestinabrudarna
Lulles holmgång
Lulles konfrontation
Lulles besvär
Lulles AI-babe
Lulles pungvred
Lulle möter kromosomgubben
Lulle gör transkommunikation
Lulle kommer i Rasmussons mun

Fantasin är oändlig!

Skämt åsido, enklaste sättet för folk att bemöta Lulle & co är att inte ge den reaktionen som de eftersöker. Om man väljer att anmäla dem för ofredande så får en domstol avgöra ifall är brottsligt eller inte, sen kan man utgå därifrån. Tycker också att det är löjligt när det är uppenbart att det avsiktligt skapas en irritationsfaktor för motparten, men å andra sidan kan man välja att delta i en offentlig miljö (med ett politiskt syfte som demonstration/manifestation) där man blir dagligen filmad mot sin vilja av flera olika aktörer (statliga såväl privata).
Citera
2026-08-06, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunkeMundt
Den meningen gav mig ett gott skratt. Jag vill tacka dig för att ha återväckt gamla barndomsminnen från tiden då man konsumerade Bert-serien.

Förhoppningsvis får vi en filmatisering (eventuell serie) av Lulles liv i klassik Berts anda:
Lulles nya kamerakarriär
Lulle och Palestinabrudarna
Lulles holmgång
Lulles konfrontation
Lulles besvär
Lulles AI-babe
Lulles pungvred
Lulle möter kromosomgubben
Lulle gör transkommunikation
Lulle kommer i Rasmussons mun

Fantasin är oändlig!

Skämt åsido, enklaste sättet för folk att bemöta Lulle & co är att inte ge den reaktionen som de eftersöker. Om man väljer att anmäla dem för ofredande så får en domstol avgöra ifall är brottsligt eller inte, sen kan man utgå därifrån. Tycker också att det är löjligt när det är uppenbart att det avsiktligt skapas en irritationsfaktor för motparten, men å andra sidan kan man välja att delta i en offentlig miljö (med ett politiskt syfte som demonstration/manifestation) där man blir dagligen filmad mot sin vilja av flera olika aktörer (statliga såväl privata).
Haha, ja, han är ju faktiskt rätt lik den nya Bert (Gud förbjude) dessutom.

Länk:

Men jag håller med dig om att det är en uppenbar och kalkylerad irritationsfaktor inblandad. Eller Lulle kanske menar att jag ska leka en lek i soffan att han inte alls provocerar i en gråzon som precis alla andra swishprovokatörer gör. Det handlar kanske snarare om en ny form av gränsdragning för vad som ska anses vara tillräckligt provokativt/ofredande i laglig mening. Vad exakt innebär det att vara en journalist och inte, vad betyder utgivningsbevis och inte, behöver man blurra eller inte..

Precis som på alla andra plan i samhället så är det aldrig de vettiga, lugna, intelligenta och ödmjuka som håller på med sådant här. De giriga, uppmärksamhetskåta, provokativa, extroverta, gränslösa med mera kidnappar alltid platserna flera år före de vettiga ens tänker tanken. En lag som gäller precis överallt. Det roliga med Lulle-karaktären är att han är så tonårig, dryg och nonchalant i kombination med sitt östrogena och pubertala yttre.

På tal om Lulle så har jag fått en känsla av att motståndarna är snällare mot honom än andra swishmotionärer.
Citera
2026-08-06, 23:15
Medlem
Lulle uttalar sig om polisincidenten med stöd av sin MacBook ala gymnasiet, kommunisternas hjärtan borde smälta av sötma. Även polisen rings upp i slutet, men avböjer att kommentera eländet.

https://youtu.be/KFFqQ3LQiu0
Senast redigerad av DeFiredragon 2026-08-06 kl. 23:19.
Citera
2026-08-07, 11:29
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Haha, ja, han är ju faktiskt rätt lik den nya Bert (Gud förbjude) dessutom.

Länk:

Men jag håller med dig om att det är en uppenbar och kalkylerad irritationsfaktor inblandad. Eller Lulle kanske menar att jag ska leka en lek i soffan att han inte alls provocerar i en gråzon som precis alla andra swishprovokatörer gör. Det handlar kanske snarare om en ny form av gränsdragning för vad som ska anses vara tillräckligt provokativt/ofredande i laglig mening. Vad exakt innebär det att vara en journalist och inte, vad betyder utgivningsbevis och inte, behöver man blurra eller inte..

Precis som på alla andra plan i samhället så är det aldrig de vettiga, lugna, intelligenta och ödmjuka som håller på med sådant här. De giriga, uppmärksamhetskåta, provokativa, extroverta, gränslösa med mera kidnappar alltid platserna flera år före de vettiga ens tänker tanken. En lag som gäller precis överallt. Det roliga med Lulle-karaktären är att han är så tonårig, dryg och nonchalant i kombination med sitt östrogena och pubertala yttre.

På tal om Lulle så har jag fått en känsla av att motståndarna är snällare mot honom än andra swishmotionärer.

Ja, det är ju resultatet av ett oreglerat medielandskap (på både gott och ont) samt polarisering där antagonismen växer från båda håll. Jag har inget emot att högern granskar vänsterns aktiviteter (det är bra när vänsterextremister blir avslöjade), men i likhet med Expos arbete är ju inte syftet att skapa en dialog med sin motståndare, målet är att dominera och besegra fienden.

Däremot är det knappast hjärnstimulerande eller tankeväckande att filma några kärringar med plakat i stan. Det bidrar sällan till ny kunskap eller fångar vad som är av allmänintresse, bara en kortvarig kanalisering av starka känslor som kallas för underhållning och propaganda.

Han har förmodligen fått en "mjukare" behandling av sina meningsmotståndare. Det är väl Joel Bjurströmer Almgren som lekte blattetuff mot Lulle, vilket säger rätt mycket om Joel som person. Lulle kommer nog vara irrelevant om några år. Hans format håller inte länge såvida han inte utvecklar en mer seriöst medieplattform.
Citera
2026-08-12, 18:03
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Lulle uttalar sig om polisincidenten med stöd av sin MacBook ala gymnasiet, kommunisternas hjärtan borde smälta av sötma. Även polisen rings upp i slutet, men avböjer att kommentera eländet.

https://youtu.be/KFFqQ3LQiu0

Sånt här tycker jag är lite intressant, Lulle och hans "journalistkompisar" gömmer sig ju gärna bland poliser och åtminstone Lulle har ju klagat på att Göteborgspolisen är dummare än polisen i Stockholm. Hur blir det i framtiden nu när han börjar hänga ut enskilda poliser?

Sen undrar man ju hur stödet runt Lulle ser ut. Han har ju absolut kopplingar till Medborgerlig samling men man undrar ju lite om inte de till och med ligger bakom Lulle?
Citera
2026-08-17, 16:53
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Han måste ju ha någon typ av diagnos?
Citera
2026-08-22, 10:58
Medlem
Mechilas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Tänk att nazistvurmande barn kan vara söta och ha ett gulligt yttre? Who knew?!

Råkade se en ny stjärna till "medborgarjournalist. The VilhelmNetwork på Youtube:
REPOTAGE ifrån PRIDE:"Prova på att bli bunden REDUSERAT pris 15-17 ÅR"

Tycker att han påminner lite grann om Lulle.

Dom lär ju garanterat vara kompisar.

Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Han måste ju ha någon typ av diagnos?

Man tycker ju det.. Efter att ha sett lite ur ovanstånde klipp börjar jag nästan undra om det kan vara något genetiskt?

Vad vet man egentligen om Lulle Tots föräldrar? Tänker att de måste vara lite speciella med en sån son, det är väl inte många som skulle vara bekväma med ungar med liknande hobbies.
Citera
2026-08-28, 18:56
Medlem
DaEzzs avatar
"Lulletot" trakasserar ziggisar i centrala Sthlm och blir åthutad samt tigger pengar i kommentarerna:

https://www.facebook.com/share/r/1GP2YeTDSr/

När det där "exklusiva materialet" den lilla fjollan utlovar mot betalning består av filmer där han till sist trakasserar fel snubbe och får tänderna utslagna (vilket bara är en tidsfråga) kan jag nog faktiskt tänka mig att betala för det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in