2006-09-14, 20:05
Medlem
pöbelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Om partierna var lite smarta skulle de skicka invandrare till debatterna med SD. Typ Nyamko Sabuni från Fp, hon är rätt skärpt och samtidigt afrikansk blåneger. Nu önskar jag på intet sätt att Jimmy ska komma av sig och bli mållös, men håll med om att det skulle vara lite underhållande.

Det hade vart lite kul fast jag tror i ärlighetens namn inte det skulle skapa så värst mycket problem för Sd inte med tanke på i vilka termer han definierade vem som var svensk i utfrågningen som gick i P1 här omdagen.

Försten så kunde det ju vara kul att se vilken linje som går bäst hem bland massorna, Kolla muffarna på alla 15åriga flickor i landet eller försvenska de som går och hjälp resten resa hem.
Citera
2006-09-14, 20:06
Medlem
buyzabas avatar
Man får lov att rösta på valdagen även om man förtidsröstat? Fast då har man ju inget röstkort? Jag röstade på S i Landstinget men jag ska ändra det till Sd. Röstade på Sd i riksdagsvalet. Federley var ful, han fick inte fram något utan han trodde nog att han ägde Sd genom det han sade, det var tvärtom. Han är ful.
Citera
2006-09-14, 20:52
Medlem
Raketosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buyzaba
Man får lov att rösta på valdagen även om man förtidsröstat? Fast då har man ju inget röstkort? Jag röstade på S i Landstinget men jag ska ändra det till Sd. Röstade på Sd i riksdagsvalet. Federley var ful, han fick inte fram något utan han trodde nog att han ägde Sd genom det han sade, det var tvärtom. Han är ful.

Vad är du försöker säga människa?
Du tror väl inte på allvar att du kan ändra din lagda röst?
Citera
2006-09-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raketost
Vad är du försöker säga människa?
Du tror väl inte på allvar att du kan ändra din lagda röst?

Om man har förtidsröstat går det bra att ändra sig på valdagen.
Citera
2006-09-14, 21:01
Medlem
Bra initiativ av Federley.

Även om jag inte gillar Federley och hans Pk-politik så ska han ha heder av att han vågar debattera med Sd. Det kan ju heller inte ses som nåt media-smart drag för egen del (ja lite kanske, bra för personvalet att ses i rutan). Jag tror helt enkelt det var en självständig tanke hos FF att vilja göra nåt vettigt.

Åkesson gjorde en helt okej figur och FF var virrig.

Pingstvänskavaj mot trång gayslipover.
Citera
2006-09-14, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmare
Om man har förtidsröstat går det bra att ändra sig på valdagen.
????

Ska man gå och leta reda på sin egen specifika lagda röst i postens låda och riva sönder den???
Citera
2006-09-14, 21:20
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buyzaba

Om du har förtidsröstat kan du ångerrösta genom att gå och rösta i din vallokal på valdagen. Du kan inte ångerrösta om du redan röstat i din vallokal.

Eftersom förtidsrösterna inte läggs ner i valurnan i vallokalen förrän röstmottagningen avslutats på kvällen så gäller en röst avlagd i vallokalen eftersom denna läggs direkt i valurnan.

Du måste ha med dig ditt röstkort om du ska rösta i någon annan röstningslokal än din vallokal. Det är inget krav att du ska ta med röstkortet när du röstar i din vallokal eller på en utlandsmyndighet men det underlättar arbetet för röstmottagarna.

För att höja säkerheten har riksdagen beslutat att id-kontrollen vid röstning ska skärpas. Detta gäller på alla ställen där du kan rösta. Om du inte är känd för röstmottagaren måste du visa id-handling.

Om du inte har någon id-handling med dig kan någon som känner dig intyga att du är du. Denna person måste då ha sin id-handling med sig. Som sådan räknas id-kort, körkort och pass.
Citera
2006-09-14, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
????

Ska man gå och leta reda på sin egen specifika lagda röst i postens låda och riva sönder den???

http://www.nd.se/nyheter/partinytt.asp?notisID=4574
Citera
2006-09-14, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josef V Tobin
Jag menar inte att de är som Piratpartiet men jag har inte hört någon säga att de ska rösta på SD tack vare exempelvis miljöpolitiken.

Sant, men hur man än vrider och vänder gör det endast väljarna till enfrågeväljare och inte SD till ett enfrågeparti.
Citera
2006-09-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Jajamen, sverigedemokraternas ordförande Jimmie Åkesson och Fredrick Federley, ordförande för centerns ungdomsförbund möts i en debatt i SVT:s Gomorron Sverige på torsdag.

Anna Sjödin försöker givetvis att knipa några poäng och grina om att Centern utgör en "megafon åt Sverigedemokraterna". Men, Anna Sjödin, har inte alla partier rätt att få ut sin åsikt i ditt Sverige? Krävs det S-märkning innan det godkänns?

Själv tror jag att det är ett klokt drag, och förhoppningsvis så ägnar sig Federley åt att diskutera fler frågor än invandringen. Några sossar till borde de kunna suga åt sig...

http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,67912011_852__,00.html

Rolig debatt att skåda men spelplanen blir aldrig jämn i sådana här debatter så länge den som skall moderera debatten spelar med den som debatterar mot SD:aren då blir det två mot en. Att släppa in Jimmie Åkesson i SVT-studion påminde därför om när kristna prelater på hejade av allmogen släppade in judarna i Kyrkan för att förudmjuka dom i redan uppgjorda debatter.

/M
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in