Citat:
Ursprungligen postat av
Mohave
Jag har tjejkompisar som berättat att de ibland tar med sig ett foto på den eller den idolen till frisören för att denna ska klippa dem i samma stil. Nu läste jag Andres Lokko skriva att han ibland har tagit med sig ett foto på Ruyichi Sakamoto i samma syfte.
Är detta en bra idé? Kan det bli pinsamt ibland när den som ska klippas har en helt annan ansiktsform och hårtyp än idolen (tänk, för att ta ett grovt exempel, att Lasse Kronér kommer med ett foto på Harry Styles)? Vad säger ni frisörer som råkat på detta?
Tror inte det är speciellt ovanligt. Ibland har jag googlat upp nån exempelfrisyr som jag tycker är snygg, förvisso inte på nån speciell idol "bara för att". Min frisör vill gärna ta fram en exempelbild innan klippstart för att vara överens om vad jag förväntar mig av henne. Men jag har också en frisör med integritet nog att säga vad som kommer bli bra på mig eller inte. Vissa kortare frisyrer faller inte snyggt om man som jag har virvel i nacken t.ex. Men hade jag insisterat hade hon säkert klippt enligt önskemål.
Kul exempel med Lasse Kronér och Harry Styles f.ö! Är nog bara peruk som gäller, inte ens en håroperation i Turkiet skulle kunna lösa en sån kalufs på en äldre man