2026-07-23, 18:18
Medlem
CC75s avatar
Simpens roll är att vara drönare åt de kvinnor som ser sig vara prinsessor. Serva utan att få något eller särskilt mycket tillbaka.

Simpens utvecklingen tog fart när krigen försvann och staten började föra över resultatet av männens arbete till kvinnorna så kvinnorna fick för sig att de skulle klara sig utan män. Några kvinnor gör det men den stora majoriteten gör det inte men tack vare svaga män, har staten fått möjlighet till en gigantisk överföring av mäns resurser till kvinnorna. Svaga män växer fram i bristen av krig. Testosteronhalten har minskat rejält sedan 40-50-talet.

Framtiden för simpen beror på. Jag tror Västvärlden är på väg mot inbördeskrig pga den enorma omflyttningen av människor och då kommer den söndercurlade simpen inte ha en chans. Han kommer utrotas. Antingen växer han upp och blir en man eller så försvinner han bara.

Under tiden som spänningarna byggs upp tror jag många män som kunde ha blivit simpar eller som är det idag, kommer att överge kvinnor för AI som kommer ge dem betydligt mer än vad prinsessorna gör. M.a.o jag tror framtiden för simpar är mörk.

Till er som nu då hävdar att kvinnor föder barn och därmed ska ha rätt till mäns resurser. Tittar vi i den civiliserade världen med kraftigt minskad barnafödsel har kvinnor som grupp gett upp den funktionen/rollen och därmed minskat sitt egna värde. Det är dessutom bara en tidsfråga innan artificiella livmödrar kommer att finnas OM man vill lägga resurser på det. Motståndet är dock starkt från framförallt kvinnor och från simpar.

// CC
Citera
2026-07-23, 18:30
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
God kväll!

Låt mig först definiera vad en simp är.

En simp är en man som är en svag man. Han vinner inte kvinnornas gunst genom att visa sig stor och stark. Han vill inte konkurrera på den arenan. Vi kan förenkla genom att säga att en stark man dominerar andra. Han får sin vilja igenom och är beredd att slåss om det. Det här menar jag är den klassiska mansrollen som numera är utdöende. Man kan fråga sig om den existerat i Sverige efter upplysningstiden.

Istället konkurrerar simpen om kvinnornas gunst genom att fjäska eller imponera på kvinnorna med objekt som han hintar om att kvinnan kan ta del av. Det kan vara t.ex. ett fritidshus på landet, en båt, en MC eller liknande. Det här kan vi förenkla genom att säga att mannen är undergiven, han böjer på sig och låter andra få sin vilja igenom. Därmed hoppas han få lite av det han vill ha i gengäld.

Man kan dela upp simps i två kategorier kanske: mjuka kategori I och mer hårda simps kategori II. Kategori I fjäskar med att han erbjuder tjänster. Han kan göra ärenden åt kvinnan, dela på hushållssysslor och på andra sett vara behjälplig.

Kategori II är mer MC och båt killen. Han är lite mer traditionell i sin könsroll. Men han är inte villig att dominera andra. Han tänker att om han sköter sig och visar att han är en god provider så kommer han vinna kvinnornas gunst. Han tänker nog på sig själv som manlig. Nu över till diskussionsunderlaget.

Har den klassiska mansrollen tagits över av kategori II simps?
Vad tänker ni som kan identifiera er med nån av kategorierna om er roll i samhället?
Är rollen att man ska vara behjälplig för kvinnor och åsidosätta sina egna intressen?
Är det total förnekelse?
Är det avmaskuliniserande att vara en simp och hur känns det?
Är det en typ av manipulation?
Jag förstår att man vill ha kvinnor i sitt liv, men till vilket pris är frågan.

Låt inte diskussionen mynna ut i att du personligen minsann inte är en simp, det är ointressant. Diskutera istället simpens roll i samhället och vad männens roll blir framöver.

För det första. Hur fan lyckades TS bli avstängd inom 8 inlägg? Måste vara nån slags rekord. God kväll och god natt, TS!

Till topic. En simp anser sig vara en kugge i maskineriet OAVSETT sammanhang (och han är glad för det - "ordning och reda - pengar på fredag" - "happy wife - happy life" (etc osv) - allt det draget till sin spets där denne då i princip endast blir ett objekt i slutändan utan egentlig egen fri vilja eller åsikt. Så skulle nog jag definiera det som lite generellt.
Citera
2026-07-23, 18:32
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Asså du får ju sluta läsa Dagens ETC och annan vänsterpropaganda som bestämt sig för att det finns en slags "rörelse" och att denna identifierar sig som en grupp. Den moderna vänstern vill gärna att det ska vara så eftersom den då kan ringa in en påhittad fiende. Väderkvarnar.

Jag menar ingalunda att detta är en fullfjädrad "rörelse". Det är konstiga loser-tankar bara, om ett könskrig fast denna gången för manliga anhängare, som vänstern planterar som en fälla, i förhoppningen att någon ska plocka upp dem.
Citera
2026-07-23, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisLynch
Det hoppas jag verkligen inte. En sump är ju en undergiven, en följare ett mähä. Knappast en gentleman.

Men det är väl inget fel med att behandla tjejer och kvinnor som prinsessor och drottningar?
Citera
2026-07-23, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Men det är väl inget fel med att behandla tjejer och kvinnor som prinsessor och drottningar?

Inte om man respekterar dem och åtrår dem. Men om man måste underkasta sig för att få komma till så är det något annat.
Citera
2026-07-23, 22:23
Medlem
Mr Hectors avatar
När din manliga kompis är mer eller mindre manlig än du vad händer då?
Citera
2026-07-24, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Jag menar ingalunda att detta är en fullfjädrad "rörelse". Det är konstiga loser-tankar bara, om ett könskrig fast denna gången för manliga anhängare, som vänstern planterar som en fälla, i förhoppningen att någon ska plocka upp dem.

Ingen plockar upp nåt. Incels lever i det tysta, oavsett vad fascist-vänstern vill.
Citera
2026-07-24, 19:52
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ingen plockar upp nåt. Incels lever i det tysta, oavsett vad fascist-vänstern vill.

Om du med "incel" menar vanliga pojkar som inte kan få sex, ja.
Jag syftade på "anhängare av incel-rörelsen" med de falska narrativen om att "kvinnor är egentligen för feta", "män har svårare än kvinnor att hitta vad de söker" och "det är bättre att leva ensam" och allt det där.
Citera
2026-07-24, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Det är samma sak som en simp.

Vi kan kalla det olika saker.

Distinktionen är någon som utför tjänster åt kvinnor eller någon som dominerar.

Karl den XII ägnade sitt liv åt att kriga och hade aldrig några kvinnor vad vi vet. Det var hans roll i samhället.

Karl XII var kanske bög? Bra exempel, då du aldrig hade vågat närma dig hans mod. Alla har väl sin roll i samhället. Om du inte tycker om att hjälpa till hemma samt vill dominera kvinnor är du väl en dokumenterad mansgris. Mycket värre än en gentleman med omtanke, vilken en normalt utrustad kvinna skulle föredra.

Men att vara en gentleman fordrar mycket mer än du någonsin kommer att förstå. Det krävs inelligens och finess.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-07-24 kl. 23:41.
Citera
2026-07-25, 14:10
Medlem
Citat:
Om du med "incel" menar vanliga pojkar som inte kan få sex, ja.
Jag syftade på "anhängare av incel-rörelsen" med de falska narrativen om att "kvinnor är egentligen för feta", "män har svårare än kvinnor att hitta vad de söker" och "det är bättre att leva ensam" och allt det där.

Du blandar ihop incels (som inte är någon rörelse vad än ETC vill påskina...) med MGTOW, vilka i viss mån är en rörelse om än inte organiserad.
Citera
2026-07-25, 20:43
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Du blandar ihop incels (som inte är någon rörelse vad än ETC vill påskina...) med MGTOW, vilka i viss mån är en rörelse om än inte organiserad.

Jag menar "rörelse" i en lös betydelse. "Rörelse" kan vara vadsomhelst, det är ju liksom inte som i folkrörelse-Sverige där man måste ha ett organisationsnummer...
Citera
2026-07-26, 14:05
Medlem
Citat:
Jag menar "rörelse" i en lös betydelse. "Rörelse" kan vara vadsomhelst, det är ju liksom inte som i folkrörelse-Sverige där man måste ha ett organisationsnummer...

Min poäng är att 99% av de som skulle kunna beskrivas som "incel" inte har någon kontakt med andra "incels". Det är ingen jävla subkultur eller rörelse, sammansatt eller ej utan ett tillstånd där män står utanför vad livet lite går ut på - parbildning.

Vänster-fascisterna ser det dock inte så utan för dem är det mer ännu ett sätt att hata på vita män. Ännu ett ord som ska signalera hat från vänstern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in