Citat:
Ursprungligen postat av
EngelbertEggfjert
Om detta stämmer så är jag all for att vi tar ett ordentligt grepp kring problematiken, så fort Israel slutat nöjesbomba och prickskjuta Gazaremsan dagligen. Så ordningen jag förespråkar ser ut som följer:
1. Israel upphör med övergreppen.
2. Världen tar gemensamt tag i resten av problemen.
Innan den förra punkten genomförts dock, är tyvärr den senare fullständigt ointressant.
Det är fortfarande avväpning som gäller. Precis 1 år sedan undertecknades det här dokumentet inom ramen för en FN-konferens
" The 22-member Arab League, the entire European Union and another 17 countries backed a declaration signed at a United Nations conference co-hosted by Saudi Arabia and France on Tuesday.
(...) have for the first time issued a joint call for Hamas to disarm and relinquish power in the Gaza Strip as part of efforts to end the war in the territory. (...)
https://edition.cnn.com/2025/07/30/middleeast/arab-league-hamas-gaza-israel-intl
Hört något om Hamas som ger upp och lämnar in sina vapen ? Inte jag. Fram tills dess är en " fred" inte möjligt. Israel håller på som bäst att kvadda det underjordiska tunnelsystemet. Du vet där svenska skattebetalare varit med om att bygga och rusta upp till ett försök av ett utrotningskrig på judarna, och där hamas ledare ( inför kamera) berättat att tunnlarna är till för Hamas och ionte för civilbefolkningen ( som man använder som mänskliga sköldar istället) och att civilbefolkningen är FN:s huvudvärk
Vi är nog rätt trötta på att det gullas med genomkorrupta Islamofascistiska lögnhalsar och godtrogna idioter i väst som köper propaganda direkt över disk av Hamas själva.
Som sagt. Hamas har ett val att lägga ner vapen och bli fängslade , det är vad de flesta vill. Om jag fick bestämma skulle många i Hamas hängas offentligt som straff för att ge en signal till Iran. Troligtvis är inte ens Israeler så blodtörstiga ens