2026-07-22, 20:09
Medlem
Offerviljas avatar
Vilket är det mest minnesvärda som den nationella rörelsen har bjudit er på i era liv? Magnus Södermans tal på Folkets marsch år 2008? David Nilssons muslimska nasheed i podcasten Mer än ord? Pär Öbergs förnedring av hjärntvättade boomers i Almedalen? Simon Lindbergs tal i Almedalen? Stefan Jacobssons ätande av bläckfiskpasta på en konferens i italienska Catania? Dan Erikssons tal på Patriotic Alternative-konferensen i England? Martin Saxlinds dissande av en vänsterjournalist från Delsbo som ville ha sex och samlevnad med honom? Fredrik Vejdelands senaste vlogg? Björn Björkqvist intervju med Jan Milld? Någonting annat?

Gustav Kasselstrand utklassar Josef Barkenbom i en debatt på Dialogiskt

David Nilsson sjunger en islamistisk kampsång

Pär Öberg utklassar hjärntvättade boomers i Almedalen

Björn Björkqvist intervjuar Jan Milld

Vejdeland #4: Därför ska du rösta på oss
Citera
2026-07-22, 20:25
Medlem
Stenballes avatar
Det mest minnesvärda är nog den här bilden från 1985:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRsFVJg6cXzwwJXCiZ5tryUqAX-nb6yKpNES6yv286vdw&s=10
Citera
2026-07-22, 20:31
Medlem
HBTKuks avatar
När kundlista med bilder visade nassar som beställt skit från någon sida. Jag garvade läppen av mig när jag såg den skaran med muppar. Den ena värre än den andra.

Stor humor.
Citera
2026-07-22, 20:48
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Vilket är det mest minnesvärda som den nationella rörelsen har bjudit er på i era liv? Magnus Södermans tal på Folkets marsch år 2008? David Nilssons muslimska nasheed i podcasten Mer än ord? Pär Öbergs förnedring av hjärntvättade boomers i Almedalen? Simon Lindbergs tal i Almedalen? Stefan Jacobssons ätande av bläckfiskpasta på en konferens i italienska Catania? Dan Erikssons tal på Patriotic Alternative-konferensen i England? Martin Saxlinds dissande av en vänsterjournalist från Delsbo som ville ha sex och samlevnad med honom? Fredrik Vejdelands senaste vlogg? Björn Björkqvist intervju med Jan Milld? Någonting annat?

Gustav Kasselstrand utklassar Josef Barkenbom i en debatt på Dialogiskt

David Nilsson sjunger en islamistisk kampsång

Pär Öberg utklassar hjärntvättade boomers i Almedalen

Björn Björkqvist intervjuar Jan Milld

Vejdeland #4: Därför ska du rösta på oss

Du sa ju häromdagen att Dan Eriksson är en ond jävel.
Citera
2026-07-22, 21:02
Medlem
Anybodykillers avatar
1.)
Tjetjensk frihetskämpe på en häst med (en igla? Eller Stinger?)
https://i.ytimg.com/vi/fndou5avo-0/hqdefault.jpg

Det är något med bilden bara. Bergen, baskern, hästen och vapnet i sig. Efter att jag läst en del om konflikten så känner jag en del sympati för kampen som dzhokhar dudayev förde för nationell frihet i Kaukasus.

Andra bilder och filmer där de dansar lezginka är också väldigt nationellt inspirerade. Jag kan tom delar av Dimayevs sång (^ u ^ ).

2.)
Rumänsk soldat som gör seger tecknet 1989:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/54/Romanian_AKM_Soldier.JPEG/960px-Romanian_AKM_Soldier.JPEG

Jag har inte lyckats hitta mycket info men man ser att han slitit bort all sovjetiska tecken på sin uniform och har ett "vi gjorde det leende".

3.)
Bilden på Erika Szeles från den Ungerska revolutionen 1956:
https://files.libcom.org/files/styles/small_wide/public/images/blog/Hungarian%20Revolution-A.JPG?itok=qWiPiJkr

Kunde iofs bara vilken bild som helst men den fångade liksom uppsvinget av revolutionen där folket gick man ur huse. Avanti Ragazzi di Buda! Framåt budapest studenter!

Citat:
Szeles was born to Jewish parents in 1941 and raised solely by her mother after her father’s death in a Nazi concentration camp. At age 14 she trained as a cook at the Hotel Béke in Budapest. While her mother was a hardline communist, Szeles had an older boyfriend who converted her to the anti-communist cause.

When Hungary’s revolution against the Soviet Union began on October 23rd 1956, she was 15 years old. When her boyfriend formed a resistance group with some fellow students she chose to join them. She quickly learned how to use a sub-machine gun and fought alongside the group in several skirmishes with Soviet soldiers.

4.) Emil Habergs John Hammond imitation var förövrigt 10/10.

Även när de spelade böneutrop i någon finare del av Stockholm var roligt. Polisens dryghet när de fick höra "Mångfalden kan vara störande ibland".
Senast redigerad av Anybodykiller 2026-07-22 kl. 21:05.
Citera
2026-07-22, 21:08
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
1.)
Tjetjensk frihetskämpe på en häst med (en igla? Eller Stinger?)
https://i.ytimg.com/vi/fndou5avo-0/hqdefault.jpg

Det är något med bilden bara. Bergen, baskern, hästen och vapnet i sig. Efter att jag läst en del om konflikten så känner jag en del sympati för kampen som dzhokhar dudayev förde för nationell frihet i Kaukasus.

Andra bilder och filmer där de dansar lezginka är också väldigt nationellt inspirerade. Jag kan tom delar av Dimayevs sång (^ u ^ ).

2.)
Rumänsk soldat som gör seger tecknet 1989:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/54/Romanian_AKM_Soldier.JPEG/960px-Romanian_AKM_Soldier.JPEG

Jag har inte lyckats hitta mycket info men man ser att han slitit bort all sovjetiska tecken på sin uniform och har ett "vi gjorde det leende".

3.)
Bilden på Erika Szeles från den Ungerska revolutionen 1956:
https://files.libcom.org/files/styles/small_wide/public/images/blog/Hungarian%20Revolution-A.JPG?itok=qWiPiJkr

Kunde iofs bara vilken bild som helst men den fångade liksom uppsvinget av revolutionen där folket gick man ur huse. Avanti Ragazzi di Buda! Framåt budapest studenter!

4.) Emil Habergs John Hammond imitation var förövrigt 10/10.

Även när de spelade böneutrop i någon finare del av Stockholm var roligt. Polisens dryghet när de fick höra "Mångfalden kan vara störande ibland".

Jaså, du gillar böneutrop i Sverige. Inte konstigt eftersom du gillar tjetjener.
Citera
2026-07-22, 21:17
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jaså, du gillar böneutrop i Sverige. Inte konstigt eftersom du gillar tjetjener.
Av alla muslimska grupper så fascineras jag av dem. Det är någon nobelt hos dem. Sen har de sina rötägg de med som tex i fallet med Beslan dådet, axhmat sila gruppen i Ukraina eller operahuset.

Jag vill minnas att nmr spelade ett böneutrop ur någon skåpbil de hade? Någon kvinna kom ut i morgonrock och talade på engelska till dem "what the heck are you guys doing its 6 am in the morning?" varpå de svarade typ "godmorgon medborgare"

Det var så surrealistiskt.
Citera
2026-07-22, 21:18
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Av alla muslimska grupper så fascineras jag av dem. Det är någon nobelt hos dem. Sen har de sina rötägg de med som tex i fallet med Beslan dådet, axhmat sila gruppen i Ukraina eller operahuset.

Jag vill minnas att nmr spelade ett böneutrop ur någon skåpbil de hade? Någon kvinna kom ut i morgonrock och talade på engelska till dem "what the heck are you guys doing its 6 am in the morning?" varpå de svarade typ "godmorgon medborgare"

Det var så surrealistiskt.

Så ni nazister är för böneutrop i Sverige?
Citera
2026-07-22, 21:23
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Så ni nazister är för böneutrop i Sverige?
Jag tror det var en sorts trollning från deras håll att spela sådan musik/utrop i ett välbärgat område som är långt ifrån minareter och moskeer. Lite som i att "här får ni också känna av den politiken ni bedriver".
Citera
2026-07-22, 21:25
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag tror det var en sorts trollning från deras håll att spela sådan musik/utrop i ett välbärgat område som är långt ifrån minareter och moskeer. Lite som i att "här får ni också känna av den politiken ni bedriver".

Vilka i Saltsjöbaden bedrev den politiken?! Jag minns när NMR gjorde den där aktionen där, och tappade all respekt för NMR där. Du vet väl att SD har affischer där det står "moskéer hör inte hemma i Sverige". Men jag förstår att du hatar oss SD'are.
Citera
2026-07-22, 21:31
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Vilka i Saltsjöbaden bedrev den politiken?! Jag minns när NMR gjorde den där aktionen där, och tappade all respekt för NMR där. Du vet väl att SD har affischer där det står "moskéer hör inte hemma i Sverige". Men jag förstår att du hatar oss SD'are.
Det får nog kolla med nmr då jag inte har med saken att göra mer än att jag tyckte det såg kul ut. Men en snabb googling visar att ni sd:are har bara 8% där. Jag skulle inte direkt säga att det är er gata hohoho

Vad har du för minnesvärd händelse då? För att hålla oss i trådens ämne.
Citera
2026-07-22, 21:48
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Du sa ju häromdagen att Dan Eriksson är en ond jävel.
Dan Eriksson är lömsk och elak, men samtidigt mycket intelligent och en otroligt duktig talare. Hans tal på både Patriotic Alternative-konferensen i England och Awakening-konferensen i Finland var väldigt bra.

Skogåsgubbens tal på Awakening-konferensen i Finland:

https://www.daneriksson.com/p/mitt-tal-pa-awakening-iv-i-finland

Manic Street Preachers nämns i tråden. Jag var väldigt ung när jag i julklapp fick en CD-skiva med The Manics. Kanske var jag bara tio eller elva år gammal. Jag hade bäst musiksmak och var snyggast och coolast på den tiden. Min mamma såg nog att jag hade talang för saker. Sedan hände det en hemsk sak som förstörde mycket och jag blev så psykiskt sjuk. Jag kan inte måla, jag kan inte skriva och jag kan inte skapa musik. Ingenting kan jag. The Donnas tyckte jag då var så häftiga. Idag tycker jag att de är skit. Sångerskan i The Donnas och sångaren i Suede har samma namn.

Emil Hagberg borde såklart ha nämnts i trådstarten. Han har ju sagt enormt roliga och bra saker. Han är en legend inom den nationella rörelsen. I Almedalen för snart tio år sedan var han en konungason.
Senast redigerad av Offervilja 2026-07-22 kl. 22:04.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in