Citat:
Ursprungligen postat av
zkumbollen
Alltså
Frågan är inte om du är dum, utan hur dum
Googla upp Audi eTron GT... och så skriver du här sen att "den bilen är ful"...
Eller att 60 mil räckvidd, som min bil har, inte räcker?. Och när på långresa laddar den tillräckligt på 20 minuter, under tiden som jag pinkar
Förklara problemet
Men är du helt rutten i hela hjärnkontoret eller?
Om man inte lyckas bygga en bil som BÖRJAR på 1 miljon utan utrustning som är dugligt snygg (dvs som vilken skit audi som helst) då är det ju helt galet. Det är precis det jag försöker förklara i mitt inlägg men du är ju för dum för att läsa uppenbarligen. Även en ful Tesla kostar ju en halvmiljon som bäst.
Och vadå 60 mil, det är ta mig fan ingenting när man är ute och röjer på kontinenten eller bor i Norrland. Dessutom kan du ju drömma om några 60 mil på vintern ,snarare 40 i best case.
Jag körde 80 mil igår din pajas och det hade inte gått att ladda upp några 30 mil på 20 minuter som du tror. Du bör uppsöka läkare dessutom om du pinkar i hela 20 minuter. 60 mil är WLTP eller någon annan skiträkning så troligen 20-30% mindre även i bästa förhållanden.
Ni elbilsägare(läs leasare/kredithoror) är så otroligt självgoda och korkade.
Så om du inte redan fattat det så kommer givetvis elbilar köras av alla i framtiden men det är ta mig fan många år dit och din bil kommer inte vara värd att pissa på när den gått 20000mil och nya generationer kommit ut, om ens batteriet håller så länge.