Igår, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det är dock inte ovanligt att folk drar felaktiga slutsatser utifrån vad de säger sig eller tror de upplevt… Ofta orsakat av att de inte har tillräckliga kunskaper i relevanta ämnen

Det var djupt..... Och vad är "tillräckliga kunskaper" i denna fråga? Reklamtexter eller erfarenhet av ca 300000 mils service på en 12 bilar flotta? Jag gissar att ivrarna vet bäst i i alla fall.
Senast redigerad av Pingubengt Igår kl. 08:11.
Citera
Igår, 08:41
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Min bil har en väldigt tydligt märke som säger nej till biodiesel. Jag vet inte om det mest är att se som en rekommendation?
Fast nu är det HVO100 som diskuteras, inte biodiesel.
Citera
Igår, 08:45
Medlem
Svavelbryggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Fast nu är det HVO100 som diskuteras, inte biodiesel.

Förlåt trodde bio betydde allt som inte var fossilt.
Citera
Igår, 12:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Fast när olja bildas så binder det inte Co2 utan det släpps ut Co2 när det sen förbränns.

När man tillverkar HVO så tar man olika ämnen som då tidigare bundit upp Co2 och sen släpper ut igen när det förbränns. Det tillsätts helt enkelt ingen ny Co2 till planeten.
CO2 släpps ut ständigt genom nedbrytning av biologiskt material i haven och på land, en helt naturlig process och dessutom nödvändig för livet på jorden.
Växter och organismer olika former binder CO2.
Citera
Igår, 12:11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
CO2 släpps ut ständigt genom nedbrytning av biologiskt material i haven och på land, en helt naturlig process och dessutom nödvändig för livet på jorden.
Växter och organismer olika former binder CO2.

Absolut, vi behöver Co2 men vi ska inte ha för mycket av det.
Citera
Igår, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zkumbollen
Alltså

Frågan är inte om du är dum, utan hur dum

Googla upp Audi eTron GT... och så skriver du här sen att "den bilen är ful"...

Eller att 60 mil räckvidd, som min bil har, inte räcker?. Och när på långresa laddar den tillräckligt på 20 minuter, under tiden som jag pinkar

Förklara problemet

Men är du helt rutten i hela hjärnkontoret eller?
Om man inte lyckas bygga en bil som BÖRJAR på 1 miljon utan utrustning som är dugligt snygg (dvs som vilken skit audi som helst) då är det ju helt galet. Det är precis det jag försöker förklara i mitt inlägg men du är ju för dum för att läsa uppenbarligen. Även en ful Tesla kostar ju en halvmiljon som bäst.

Och vadå 60 mil, det är ta mig fan ingenting när man är ute och röjer på kontinenten eller bor i Norrland. Dessutom kan du ju drömma om några 60 mil på vintern ,snarare 40 i best case.

Jag körde 80 mil igår din pajas och det hade inte gått att ladda upp några 30 mil på 20 minuter som du tror. Du bör uppsöka läkare dessutom om du pinkar i hela 20 minuter. 60 mil är WLTP eller någon annan skiträkning så troligen 20-30% mindre även i bästa förhållanden.

Ni elbilsägare(läs leasare/kredithoror) är så otroligt självgoda och korkade.

Så om du inte redan fattat det så kommer givetvis elbilar köras av alla i framtiden men det är ta mig fan många år dit och din bil kommer inte vara värd att pissa på när den gått 20000mil och nya generationer kommit ut, om ens batteriet håller så länge.
Citera
Igår, 20:20
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Alltså
Frågan är inte om du är dum, utan hur dum
Frågan är istället hur det står till med din läsförståelse eftersom du inte begrep vad han skrev .

Citat:
Googla upp Audi eTron GT... och så skriver du här sen att "den bilen är ful"...
Han skriver att "de flesta elbilar är fula" vilket han har helt rätt i .
Audi E-tron är i mitt tycke tämligen intetsägande och långt ifrån vacker .
En plastig dussin-audi helt enkelt , dyr är den dessutom .
Trångt baksäte har den också , för en miljon finns det definitivt andra bilar jag hellre skulle valt .

Citat:
Eller att 60 mil räckvidd, som min bil har, inte räcker?. Och när på långresa laddar den tillräckligt på 20 minuter, under tiden som jag pinkar

Förklara problemet
60 mils räckvidd mätt på rullande landsväg inomhus i rumstemperatur och med AC avslagen krymper snart ner till hälften vintertid och ca 10 mil med husvagn påkopplad .

Pinkar du i 20 minuter bör du söka läkare för det , inser du inte att det är fel kanske du bör undersöka huvudet också , det är nog där problemet sitter .
Citera
Idag, 09:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Absolut, vi behöver Co2 men vi ska inte ha för mycket av det.
Vi har mindre än någonsin historiskt så det är ett ickeproblem.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in