Citat:
Ursprungligen postat av
litenIGELKOTT
Det är precis som du skriver, det finns liksom 2 ställen, ena är en klubb som är så grisig och svettig så man knappt kan andas, drinkar och bärs klädda i designer-priser och massa nyfikna 18-åringar som vill hitta sin "daddy för kvällen". Det andra stället är mycket riktigt alkisstället, här landar 28+ och raggar på småglinen. De allra flesta samlas efter krogarna stängt vid det utvalda "käka-efter-fylla-stället" Max Hamburgare i stan. Här brukar ett eller två slagsmål bryta ut, om polisen får önska... Dom är gärna snabba på plats med pepparsprey och lite provokation för att göra situationen värre än vad den var och sen "gripa in". Vinnaren eller förloraren av slagsmålet går glömd efter bara några veckor och sen är man tillbaka där utanför Max för ännu en fantastisk upplaga fylle-UFC. Man vet liksom lite redan innan vad det är man ska få om man går ut i min stad och på så sätt kanske det blir något man saknar nån gång. Men att göra den här jävla vändan varje kväll vet jag inte om jag är så sugen på.
Riktigt så illa har det inte varit på majoriteten av dom platser jag tänker på. Mer att ens stället har haft ett faktiskt dansgolv och en ljudanläggning medan andra stället har snäppet billigare bärs och låg volym, om ens någon musik.