2026-07-22, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Tack för era svar..jag tror inte han förstår varför Jag undviker honom..men jag vill helst aldrig mer se honom

Om du skrattade när han pratade skit om kvinnan så förstår han nog inte det.
Citera
2026-07-22, 23:34
Medlem
Psycho-paramedics avatar
Citat:
Har en konstig granne.som jag från början gillade.men han började prata illa om en kvinna som jag aft lite kontakt med pga av affärsmässigt..vi umgås inte längre.men han känner henne lite ochså .plötsligt började han prata illa om henne och gjorde nästan narr av henne pg av hennes kropp..hon är ganska stor.och då kände jag att jag ville ta avstånd ifrån honom....för när inte jag är närvarande kanske han pratar så om mig...så jag har undvikit honom på alla sätt ...gör jag rätt eller är jag larvig som känner så här...det han säger är ju hans uppfattning..vad tycker ni

Är du intresserad av honom? Vill ligga med honom? Om inte så skit i honom om det känns skumt eller om du tycker han har fel åsikter. Alla gillar inte alla. That’s life.
Citera
2026-07-23, 00:00
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Har en konstig granne.som jag från början gillade.men han började prata illa om en kvinna som jag aft lite kontakt med pga av affärsmässigt..vi umgås inte längre.men han känner henne lite ochså .plötsligt började han prata illa om henne och gjorde nästan narr av henne pg av hennes kropp..hon är ganska stor.och då kände jag att jag ville ta avstånd ifrån honom....för när inte jag är närvarande kanske han pratar så om mig...så jag har undvikit honom på alla sätt ...gör jag rätt eller är jag larvig som känner så här...det han säger är ju hans uppfattning..vad tycker ni

Ja det tycker jag var en onödig reaktion från din sida.

Om DU SJÄLV inte vill göra narr av folk för att de är stora, är det såklart okej. Det är ditt val som du har rätt till.

Men att fördöma andra som kommenterar kroppar, utgå från att han agerade oetiskt utan att veta allting som varit mellan dessa två, är förhastat.

Du kan eventuellt skvallra till henne och säga att han sa så om henne.
Du kan även konfrontera honom och fråga "varför säger du så, hon kan kanske inte hjälpa att hon är tjock" eller "vad spelar fetma för roll".
Men det är inte vettigt att avstå kontakt med honom enbart av denna förhastade anledning.
Citera
2026-07-23, 00:35
Medlem
Citat:
Nej han är en red flag, undvik honom, du är inte larvig alls. Han kommer garanterat prata skit om dig även om du bara är mullig. Ditt val. 🤗
Citera
2026-07-23, 00:51
Medlem
Spontant tror jag att denna granne är intresserad av att få höra dina tankar och åsikter i ämnet. Men har inte fått det av dig. Det är därför grannen tar upp ämnet gång på gång. Jag tror att du behöver göra som någon föreslog, att ställa några frågor för att förstå vad grannens tankar är. Och sedan säga vad du tycker. Det är helt okej att tydligt säga att du inte håller med alls. Du behöver inte säga det varken argt eller varsamt, utan bara tydligt, så att grannen vet din åsikt.

Sen låter det också som att du behöver fundera lite kring det här med fetma och ifall det verkligen är ett ämne som är helt tabu. För bara ett par generationer sedan var det antagligen ganska vanligt att tala om. Det finns nog en del fördelar med ett samhälle där folk kan vara raka och säga precis vad de tycker utan att tiga och tassa.
Citera
2026-07-23, 04:18
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Han säger saker som är otrevligt att säga om en stor person...och lite sex anspelningar
Alldeles för många anspelningar i mitt tycke.

Men det är bara en granne. Sluta umgås med honom så är saken är ur världen.
Citera
2026-07-23, 04:27
Medlem
Adolf.Shitlers avatar
Nästa gång han börjar prata om den tjocka grannen är det bara att säga tyck vad du vill men berätta det inte för mig för jag är inte intresserad av att höra på det snacket.
Citera
2026-07-23, 05:06
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
nästan narr?

kallar han henne tvåbent smörtårta? uppsväld sumo? hängbukssvin? valross? grodan boll? övergödd knubbsäl? matvrak? fläskberg? vandrande fläsksvål?

Bergatrollet?
Citera
2026-07-23, 05:12
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Du kan även konfrontera honom och fråga "varför säger du så, hon kan kanske inte hjälpa att hon är tjock" eller "vad spelar fetma för roll".

Vadå, framgår det inte att TS vet att fetma är en vidrig 🤢 folksjukdom som drabbar små fetton hela tiden?
Citera
2026-07-23, 05:17
Medlem
Onanikrems avatar
Fråga varför han inte tar upp henne övergöddhet med henne? Varför tar han upp det med dig?

Låter som en som sprider dåliga vibrationer runt sig, sådana undviker man i möjligaste mån.
Snacka skit om folk är ett kärringbeteende, din granne beter sig som en käring. Kanske är också?
Citera
2026-07-23, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Fråga varför han inte tar upp henne övergöddhet med henne? Varför tar han upp det med dig?

Låter som en som sprider dåliga vibrationer runt sig, sådana undviker man i möjligaste mån.
Snacka skit om folk är ett kärringbeteende, din granne beter sig som en käring. Kanske är också?
Bra inlägg.
Mina grannar är fina. Jag har ingen koll på deras vikt eller så, och jag bryr mig inte om det heller. 😂
Citera
2026-07-23, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Din granne kanske vill att hon ska banta och du är länken mellan. Det är inte hälsosamt att va fet

Fast han har ju inte ett skit med denna granne göra och hennes liv. Villl hon vara fet så är det hennes sak.

TS, vad fan umgås du med för creepy psykopater helt seriöst haha. On du dessutom vill undvika juridiska problem skulle jag undvika honom. Det kan bli en fråga om förtal dessutom. Det är straffbart och kan bli domstol hela skiten.

Du har väl högre klass på andra människor du umgås med förhoppniingsvis. Frågan är varför han pratar så mycket om henne. Har du frågat om han är kåt på henne? Han verkar ju redigt besatt.

Fan inte konstigt att fler och fler kvinnor börjar ta avstånd när desaa galningar/psykos till män stryker omkring i samhället. Men vi kan ju glädjas åt att det snart inte föds några barn i takt med sådana här företeelser. Och då utrotar vi även dessa psykfall med. Han är inte frisk i huvudet. Men det förstår du nog. Är du en smart kvinna med, så tänk på vad förtal innebär.
Senast redigerad av aconitumwolfsbane 2026-07-23 kl. 08:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in