Citat:
Ursprungligen postat av
Elins92
Har en konstig granne.som jag från början gillade.men han började prata illa om en kvinna som jag aft lite kontakt med pga av affärsmässigt..vi umgås inte längre.men han känner henne lite ochså .plötsligt började han prata illa om henne och gjorde nästan narr av henne pg av hennes kropp..hon är ganska stor.och då kände jag att jag ville ta avstånd ifrån honom....för när inte jag är närvarande kanske han pratar så om mig...så jag har undvikit honom på alla sätt ...gör jag rätt eller är jag larvig som känner så här...det han säger är ju hans uppfattning..vad tycker ni
Ja det tycker jag var en onödig reaktion från din sida.
Om DU SJÄLV inte vill göra narr av folk för att de är stora, är det såklart okej. Det är ditt val som du har rätt till.
Men att fördöma andra som kommenterar kroppar, utgå från att han agerade oetiskt utan att veta allting som varit mellan dessa två, är förhastat.
Du kan eventuellt skvallra till henne och säga att han sa så om henne.
Du kan även konfrontera honom och fråga "varför säger du så, hon kan kanske inte hjälpa att hon är tjock" eller "vad spelar fetma för roll".
Men det är inte vettigt att avstå kontakt med honom enbart av denna förhastade anledning.