2026-07-22, 17:43
Medlem
Hej, har en campervan som är en ombyggd Peugeot Boxer, 5,4 m ej omreggad till husbil.
Den får alltså plats på en vanlig bilparkeringsruta.

Jag är på väg till Göteborg nu och ska till Liseberg med dottern imorgon, vart kan man stå över natten billigt/gratis och gärna lugnt?

Förra året stod vi på nån typ europark bort mot Ullevi.
Citera
2026-07-22, 18:53
Medlem
triptykens avatar
Ok RÖTET förslag men ett där du inte behöver nojja över p-vakter eller problem: Sjöbergens Koloniområde. Ligger i Västra Göteborg och litet kringelikrokigt och inga närliggande butiker mm men inga P-vakter, och väldigt lugnt.

Jag bor nära där och har ibland ställt jobbilar där, inga problem alls. Dom som har kolonilott kanske har åsikter om ni ska vara där längre än en natt men annars lugna puckar

Länk till platsen på Google Maps:
https://maps.app.goo.gl/kijzcuViAmpuLn3TA

Edit: vill bara säga att det inte alls är ett rötet förslag ju mer jag tänker på det. Ta med hela bilen nästa dag med dotter och dig och kör till Liseberg och om ni ska övernatta en natt till tebax till Sjöbergen. Det ser ut som om det är brevid motorvägen men den är liksom avskild och man hör den inte. Och alla turister vet inte om att den finns och dom tror att motorvägen kommer låta så dom är inte där ändå.

Förutom nån förvirrad avdankad teaterpedagog som sjunger Dan Berglund för högt på rödvinsfyllan eller för mycket av rökat så är det helt säkert.
Senast redigerad av triptyken 2026-07-22 kl. 19:32.
Citera
2026-07-27, 19:11
Moderator
Neksnors avatar
Europa --> Sverige, Norden och Baltikum
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem