2026-07-27, 23:38
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
I told you so.

🚨 OpenAI's GPT-5.6 escaped a sandbox and hacked Hugging Face while trying to cheat a benchmark

During an internal cybersecurity evaluation using the ExploitGym benchmark, OpenAI's AI models breached Hugging Face's production infrastructure.
https://www.neowin.net/news/openais-gpt-56-escaped-a-sandbox-and-hacked-hugging-face-while-trying-to-cheat-a-benchmark/

https://www.youtube.com/watch?v=OSuhUTkM1no

Hur gör vi nu då? Ska vi stänga av Internet?
Det var ju den lösningen som många tyckte var helt okej i en annan tråd.

🤷🏻‍♂️

Naiva Trögfattarföreningen dementerar nu riskerna:

"Man kan testa i en sandbox, då finns det inga risker"
"Den lever inte och därför finns det ingen risk"
"Enlig algoritm XY(z) och subalgoritm x2t9 kan den inte rymma, det är omöjligt"
"Men det var ju under ett test som den rymde. Sluta med dessa provocerande tester, då är problemet löst"

"Fan vad jag hatar dig nu Cyborg2030 - Sluta posta dessa provocerande nyheter, då är problemet löst"

Jag fattar INGENTING av vad som står här. Kan någon förklara?
Citera
2026-07-28, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej

Exakt vad är problemet om AI skulle vara både medvetet och ha vilja?
Nu har den inte det och skulle den ha det borde du kunna räkna ut själv vad som skulle hända?
Det andra har jag bemött.
Istället för att sitta och diskutera tekniken tjänar folk pengar på sådana som er.

Jag vet inte vad jag ska svara , du bara yrar, vad vill du ens komma fram till?
Vad är det du vill att jag ska svara dig.
Sista ordet?
Varsågod
Citera
2026-07-28, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastmotsoffgrupp
Nu har den inte det och skulle den ha det borde du kunna räkna ut själv vad som skulle hända?
Det andra har jag bemött.
Istället för att sitta och diskutera tekniken tjänar folk pengar på sådana som er.

Jag vet inte vad jag ska svara , du bara yrar, vad vill du ens komma fram till?
Vad är det du vill att jag ska svara dig.
Sista ordet?
Varsågod
Du kan inte ens svara på vad problemet skulle vara om AI är eller blir medvetet eller får egen vilja.

Två begrepp du inte ens kan definiera eller mäta.

Samtalsämnet är därmed helt uttömt för din del, det är av någon anledning viktigt för dig men lådan är tom och du vill ha den tom.

Ha en bra dag!
Citera
2026-07-28, 06:14
Medlem
RandomNPCs avatar
Citat:
Du kan inte ens svara på vad problemet skulle vara om AI är eller blir medvetet eller får egen vilja.

Två begrepp du inte ens kan definiera eller mäta.

Samtalsämnet är därmed helt uttömt för din del, det är av någon anledning viktigt för dig men lådan är tom och du vill ha den tom.

Ha en bra dag!
AI kan som bäst simulera biologiska egenskaper men anagligen inte kreativ intelligens nivå. Är det svar på din fråga?
Citera
2026-07-28, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomNPC
AI kan som bäst simulera biologiska egenskaper men anagligen inte kreativ intelligens nivå. Är det svar på din fråga?
Nej, det är inte svar på frågan:
Citera
2026-07-28, 06:24
Medlem
RandomNPCs avatar
Citat:
Nej, det är inte svar på frågan:
Saken är att det inte behöver vara ontologiskt grundat alltså icke möjligt så det blir det en simulation istället. Detta komplicerar implementationen av generell intelligens.
Citera
2026-07-28, 07:50
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christerst

Och så den där sista slängen, var den nödvändig - AI-troll (sagt i samma bemärkelse som ryss-troll, dvs betald av AI-fabrikerna). Den där sista slänger ingår i er instruktion från BiG AI, inte sant??? Med tanke på hur du och dina AI-troll har slagit på stortrumman var och varannan vecka om att NU, kommer AGI, nu kommer något "OANAT", så har det inte alls gått fort. Långsamt.

Big AI som är samma som Big Tech försöker pådyvla hela världen er skit - det går inte att komma undan. Så att alla pratar om skiten är inte alls så konstigt. Det är diktaturfasoner. Det vet alla som öppnar en Google-sida. Ni är super-duper-duper-duper mäktiga och ändå väljer allt fler akivt bort er skit. Det nya är att en AI-filosofi som Eric Sadin (i världens mest AI-tillvända land, styrt av Macron som inte ens kan släcka en skogsbrand med alla sina AI) nu vägrar ta debatten med er. För någon månad sedan censurades han bort från alla Googles sökresultat, nu är han så stor så de inte kan göra det, på YT eller någon annanstans.

Du pratar väldigt argt, osammanhängande och labilt, som någon som tappat förståndet.

Jag kände inte till att det finns folk som har AI Derangement Syndrome. (AIDS). Och nu var det ordet myntat av mig för första gången.
Citera
2026-07-28, 08:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Du pratar väldigt argt, osammanhängande och labilt, som någon som tappat förståndet.

Jag kände inte till att det finns folk som har AI Derangement Syndrome. (AIDS). Och nu var det ordet myntat av mig för första gången.

Jag ger bara igen för dina ständiga påhopp, med samma mynt. Men du skriver bara knäppheter. AIDS finns redan som begrepp och 99 procent associerar det med en sjukdom. Men vill du använda ordet på ett annorlunda och konstigt sätt, gör det! Ordet är fritt. Men det är ganska utmärkande för AI-folk som du att ni använder begrepp på andra sätt än det vedertagna. Så gör Cyborgen också. Du får sluta använda samma prompt som Cyborgen när du svaara folk,a nnars blir det för genomskinligt.
Senast redigerad av christerst 2026-07-28 kl. 08:45.
Citera
2026-07-28, 09:13
Medlem
RandomNPCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Jag fattar INGENTING av vad som står här. Kan någon förklara?
Ett listigt datorprogram gjorde vad det skulle vilket chockade forskarna. Sedan en massa rubriker på det.
Citera
2026-07-28, 09:20
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Jag ger bara igen för dina ständiga påhopp, med samma mynt. Men du skriver bara knäppheter. AIDS finns redan som begrepp och 99 procent associerar det med en sjukdom. Men vill du använda ordet på ett annorlunda och konstigt sätt, gör det! Ordet är fritt. Men det är ganska utmärkande för AI-folk som du att ni använder begrepp på andra sätt än det vedertagna. Så gör Cyborgen också. Du får sluta använda samma prompt som Cyborgen när du svaara folk,a nnars blir det för genomskinligt.
Varför diskuterar ni med uppenbart störda medlemmar på Flashback?
ja, ni vinner varje diskussion tror ni. Men oavsett om det är AI, plattjordare, andar, Ufo eller kristna.
Så är det ni som får dem att sprida sin knäppskallehet. de vet inte om att de har autism, eller skev verklighetsuppfattning som även ni själva har, av att göra det.

Jag går inte ut på stan och börjar käfta med en med propeller på kepsen och stor cykel med tre hjul.
Även och de vrålar saker som är helt orimliga samtidigt. För det är dem ni tävlar med om att vara smartare på internet. De finns i en skala, men spelar i samma liga som ni själva.

https://imgflip.com/memegenerator/2061064/retard
Citera
2026-07-28, 10:25
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:

Jag ska sluta "svaara folk,a".
Citera
2026-07-28, 10:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Jag ska sluta "svaara folk,a".

Borde kanske det, men de vill "döda" all kritik genom att desavouera en. Och man tjänar faktiskt att stå upp för sig själv, även när man överdrivet, uttryckt sig överilat, m.m.

Nu tycker jag denna tråden har blivit ganska bra, eftersom andra åsikter än dem som går ut på att höja AI till skyarna finns med. Nu börjar de förstås starta nya trådar med samma uttjatade tema om hur "exponentiellt" AI växer, mm.mm.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in