2026-07-22, 12:42
Medlem
Är detta bra mån tro?

https://nypost.com/2026/07/21/us-news/trump-wants-to-nominate-fifa-boss-gianni-infantino-for-un-secretary-general-following-world-cup/

Med tanke på hur illa skött FN varit på sistone tror jag detta kan bli riktigt bra!
Citera
2026-07-22, 12:46
Medlem
Haha, det skulle ha kunnat höra hemma i The Onion! Jisses, är det sant?

Låter som att utse Elon Musk till chef för World Food Program eller UNESCO.
Citera
2026-07-22, 12:58
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Det är inget slut på dumheterna som kommer från Trump!
Citera
2026-07-22, 13:23
Medlem
67arigGubbes avatar
Rövslickar varandra om o om igen.. sjuka fanskap
Citera
2026-07-22, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Rövslickar varandra om o om igen.. sjuka fanskap
Mejlbomba brittiska UD och uppmana dem att lägga in sitt veto ifall förslaget, mot förmodan, skulle komma upp i Säkerhetsrådet. Annars lär väl Kina göra det, tror inte att de vill behöva ha en så inkompetent och korrupt person på denna viktiga post i flera år framåt.
Citera
2026-07-22, 13:37
Medlem
Batagares avatar
Helt ofattbart att en så dement och faktiskt riktig korkad narcissist, kan behålla sin position under dessa omständigheter. Är man dement och utan moral så går vad som helst.
Citera
2026-07-22, 13:40
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Är detta bra mån tro?

https://nypost.com/2026/07/21/us-news/trump-wants-to-nominate-fifa-boss-gianni-infantino-for-un-secretary-general-following-world-cup/

Med tanke på hur illa skött FN varit på sistone tror jag detta kan bli riktigt bra!

Då blir det bara infantila beslut i FN?
Infantil betyder ju barnslig.. Infantino har väl samma rot?

Trump beter som en tolvåring som inte får saker som han pekar på, och Infantino är väl dagisbarnet..

Nä, skämt och sido:
Säkerhetsrådet bör skrotas i nuvarande form, inga eviga vetorätter för de som vann WWII. (USA, Ryssland, UK, Frankrike, Kina). De får nöja sig med samma rösträtt som övriga medlemmar. Då hade FN funkat bättre.
Citera
2026-07-22, 13:49
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Är detta bra mån tro?

Kommer aldrig att hända.
Gianni tjänar som fifa-president 78 milj/år om han blir FN-general skulle han bara få 4 milj/år.
Citera
2026-07-22, 13:54
Medlem
Återigen ett damputlåtande från Trumpen inget nytt under solen med andra ord
Citera
2026-07-22, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Då blir det bara infantila beslut i FN?
Infantil betyder ju barnslig.. Infantino har väl samma rot?

Trump beter som en tolvåring som inte får saker som han pekar på, och Infantino är väl dagisbarnet..

Trumps mentala approach till nästan vad som helst är: "Det låg en massa fina saker här i rummet när jag kom in. - De är MINA ALLIHOP!"

Som en åttaårig unge som vill lägga beslag på alla leksaker i huset alltså. Han har alltid varit van vid att folk fjäskar för honom, eller att han kan välja bort folk som inte är beredda att göra så. Dessutom drar han ingen gräns mellan ämbetet och sin egen privata person
Citera
2026-07-22, 15:00
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Är detta bra mån tro?

tRump har noll koll som vanligt.
Trump believes that Infantino “is respected by everyone around the world, and recognizes he has a special ability to bring people together,” a source close to the president told The Post.
Citera
2026-07-22, 15:02
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Så folk går på det mesta ..

Ni hade aldrig överlevet 80-talet när en Ding Ding Värld fanns .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in