Igår, 07:51
Medlem
Madagascars avatar
"Biggs vinner Republikanernas guvernörsval i Arizona" kan man idag läsa på omni.

Efter att läst det korta utdraget förstår jag att Biggs har vunnit Republikanernas nomineringsval. Guvernörsvalet är senare.

Jag tänker att denna missvisande/felaktiga rubrik är en effekt av det nu är sommarvikarier som bemannar nyhetsredaktionrna.

Fler och bättre exempel?

Vad kännetecknar en sommarvikaries okunskap?

Är ett specifikt problem att sommarvikarier (yngre) litar på AI? T ex i översättningar.

https://omni.se/biggs-vinner-republikanernas-guvernorsval-i-arizona/a/0prEKg
Senast redigerad av Madagascar Igår kl. 08:01.
Citera
Igår, 08:36
Medlem
Spelar ingen roll om det är vikarier eller inte. Nivån på journalisterna inom MSM är ett skämt.
Citera
Igår, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Spelar ingen roll om det är vikarier eller inte. Nivån på journalisterna inom MSM är ett skämt.
Jag kan förstå att du tycker det baserat på innehållet eftersom det inte smeker din världsbild medhårs, men du får faktiskt inte med mig på att typ Henrik Jönsson skulle vara en bättre artikelförfattare än genomsnittlig vikarie på SR.
Citera
Igår, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Jag kan förstå att du tycker det baserat på innehållet eftersom det inte smeker din världsbild medhårs, men du får faktiskt inte med mig på att typ Henrik Jönsson skulle vara en bättre artikelförfattare än genomsnittlig vikarie på SR.
Pinsamma härskartekniker från din sida.
Klåpare.
Citera
Igår, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Pinsamma härskartekniker från din sida.
Klåpare.
Men det är ju sant? Om Jönsson hade skrivit något bra om invandring/solkraft/köttskatt/whatever som är senaste trenden inom ert skrå hade du tyckt att han var känslostyrd och dålig författare. Den bistra sanningen är att majoriteten av svenska journalister är på samma nivå.
Citera
Igår, 20:03
Medlem
Felen kanske beror på att fler ska göra mer i tider då redaktionernas budgetar stramas åt.
Om det nu finns så mycket att strama åt numera.
Vad de kommersiella medierna tjänar pengar på i dag kan jag inte begripa. De lockar ju varken läsare eller annonsörer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in