2026-07-21, 23:08
Medlem
vill-va-anonym-vas avatar
Jag var på en match för ett tag sedan i allsvenskan, vill helst inte berätta vilken. Men vad är det för jävla idioter som orkar skrika och bete sig som neandertalare hela tiden? Någon har med sig en jävla gastuta/signalhorn som stör publik och spelare. Vissa vuxna bara tränger sig i kön till kiosken utan att bry sig. Vissa kastar ut öl uppifrån på nedre delen av publiken.

Är de ens fotbollsintresserade?

Man blir förbannad och drar sig från att gå och kolla på matcher p.g.a. sådana beteenden. Självklart beter sig inte alla illa, men det är främst på ståplats sånt här händer.
Citera
2026-07-21, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vill-va-anonym-va
Jag var på en match för ett tag sedan i allsvenskan, vill helst inte berätta vilken. Men vad är det för jävla idioter som orkar skrika och bete sig som neandertalare hela tiden? Någon har med sig en jävla gastuta/signalhorn som stör publik och spelare. Vissa vuxna bara tränger sig i kön till kiosken utan att bry sig. Vissa kastar ut öl uppifrån på nedre delen av publiken.

Man blir förbannad och drar sig från att gå och kolla på matcher p.g.a. sådana beteenden. Självklart beter sig inte alla illa, men det är främst på ståplats sånt här händer.

Ja, de förstör verkligen upplevelsen och tycks mest vara ute för att sabotera för oss andra. De vet nog knappt vad en fotboll är. 🦄🌈
Citera
2026-07-21, 23:53
Medlem
Crabbofixs avatar
Fotboll bör spelas utan publik, då kan fler arenor byggas eftersom man inte behöver ta hänsyn till vare sig stå eller sittplats.

Istället kan man göra fler avancerade kamerabyggen runt omkring, kanske köra med drönare med mera för att expandera och utveckla tv-upplevelsen.
Citera
2026-07-21, 23:56
Medlem
Svavelbryggas avatar
Jag bryr mig inte om fotboll men förstår totalt varför folk vill vara på ståplats och känna gemenskap istället för att sitta som om det var någon opera.
Citera
2026-07-21, 23:59
Medlem
Totatl värdelöst med ståplats fan. Stå o lukta på ett massa pack som lukta surmjölk och svett.

Ståplatsfolk är ett jävla pack.
Citera
2026-07-22, 00:11
Medlem
kubuns avatar
Värst är fan dårarnas bengaler med dess obehagliga rök samt att de bländar en och även öronbedövande bangers kastade av maskerade fega galningar som bara vill ställa till så mycket jävelskap de bara förmår.
Citera
2026-07-22, 01:33
Medlem
Ilimitados avatar
Tre saker har noll med fotboll att göra
1. Bengaler 2. Megafoner 3. Trummor
Citera
2026-07-22, 02:00
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Jag bryr mig inte om fotboll men förstår totalt varför folk vill vara på ståplats och känna gemenskap istället för att sitta som om det var någon opera.
Instämmer med dig

Om jag mot förmodan ser Sport live så blir det i klacken ja .
Annars kan jag lika gärna se matchen från fåtöljen hemma vid
Citera
2026-07-22, 07:01
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:

Vad gör du på läktaren?
Sover?

Jag går till ståplats för att pumpa upp adrenalin och sedan förhoppningsvis slåss och få hoppa på någons huvud.🤗
Citera
2026-07-22, 07:13
Medlem
mikkelbergs avatar
Citat:

På vilken annan plats(förutom i vildmarken), får man lov att ställa sig och bara skrika rakt ut och leva ut, i detta samhälle vi lever i?
Citera
2026-07-22, 07:35
Medlem
RiverStyxs avatar
Jag är själv för lat och bekväm för ståplats men tycker definitivt det tillför värde med en bra klack på ståplats som håller igång stämningen. Bengaler borde de skippa dock.

Vafan, utan trycket från ståplats finns det ju ingen anledning att ta sig till stadion, då kan man hellre se matchen på TV.
Citera
2026-07-22, 08:51
Medlem
bananjuices avatar
Finns trevliga sittplatser där man kan vila lilla rumpestumpen och inte bli ledsen över att folk säger otrevligheter.

Att folk tränger sig i kön till kioskerna har jag dock inte varit med om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in