2026-07-21, 21:00
Medlem
Egypten var nära att slå Argentina och Marocko kom på 4:e plats 2022. Vi vet att Nordafrika kan fotboll bra men denna dagen vi ser Marocko eller Egypten spela i final och eventuellt vinner den kommer fotbollen att tappa fotfästet? Mitt i allt blir det islamistisk propaganda med Palestina flaggor och anti-Israel samt att det blir mycket prat om att se sluter skaka hand med kvinnliga reportrar etc.

Vi har just nu inga stora toppnamn i fotbollen som är muslim, Zlatan är Kosovoalban men i princip är det många kristna inom fotbollen.

Tittar man på tex MMA har det spårat ur rejält till det dåliga då Khabib Nurmagomedov vann bältet och Khamzat Chimaev. Mycket dåpligs värderingar mot kvinnor och att hylla diktaturer som dödar homosexuella.

Vad tror ni?

Tittar man rent idrottsmässigt är det en tidsfråga ett land från mellanöstern eller Nordafrika spelet i VM final i fotboll.
Citera
2026-07-21, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Egypten var nära att slå Argentina och Marocko kom på 4:e plats 2022. Vi vet att Nordafrika kan fotboll bra men denna dagen vi ser Marocko eller Egypten spela i final och eventuellt vinner den kommer fotbollen att tappa fotfästet? Mitt i allt blir det islamistisk propaganda med Palestina flaggor och anti-Israel samt att det blir mycket prat om att se sluter skaka hand med kvinnliga reportrar etc.

Vi har just nu inga stora toppnamn i fotbollen som är muslim, Zlatan är Kosovoalban men i princip är det många kristna inom fotbollen.

Tittar man på tex MMA har det spårat ur rejält till det dåliga då Khabib Nurmagomedov vann bältet och Khamzat Chimaev. Mycket dåpligs värderingar mot kvinnor och att hylla diktaturer som dödar homosexuella.

Vad tror ni?

Tittar man rent idrottsmässigt är det en tidsfråga ett land från mellanöstern eller Nordafrika spelet i VM final i fotboll.
Menar du bara officiellt eller även mentalt också?
Citera
2026-07-21, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Menar du bara officiellt eller även mentalt också?
Alltså om det finns top 10 spelare officiellt som är muslim som säger Allahu akbar 4-5 gånger om dagen.
Citera
2026-07-21, 22:58
Medlem
Hur kan TS få "Marocko" till ett land i mellanöstern????

Nej, de kommer aldrig att dominera världsfotbollen....
Citera
2026-07-22, 09:39
Medlem
T.H.F.C.s avatar
VM är mest en parentes - supportrarna lever för klubblagen.
Citera
2026-07-22, 14:46
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:

Vad tror ni?

Vi säger att marocko skulle vinna vm. vad skulle hända då konkret menar du?
"Tappa fotfästet".
Berätta så att jag förstår hypotesen om hotbilden, nu inser jag inte nämligen inte denna
Citera
2026-07-22, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Vi säger att marocko skulle vinna vm. vad skulle hända då konkret menar du?
"Tappa fotfästet".
Berätta så att jag förstår hypotesen om hotbilden, nu inser jag inte nämligen inte denna

Att vi skulle då personer lik Khabib och Khamzat i tv-rutan som knappt hälsar på kvinnliga reportrar.
Citera
2026-07-22, 21:57
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Att vi skulle då personer lik Khabib och Khamzat i tv-rutan som knappt hälsar på kvinnliga reportrar.
Att ngn inte hälsar på kvinnliga erportrar är ju ett oskick förstås, men väl ändå inte i nivå med rubruíken att "FOTBOLLEN TAPPAR FOTFÄSTE"?
Å dessa elitspelare spelar ju idag i europeiska ligor och där finns ju inte dylika problem.
Varför skulle det bli annorlunda om de kommer några placeringar högre upp i hierarkin?
Har det inte istället att göra med att de som kör MMA och gillar sporten är osedvanligt korkade?
Där funkar det i viss mån, men inte i fotbollen.
Citera
2026-07-22, 23:07
Medlem
ab-lingonskalles avatar
Citat:

Vad tror ni?

Shit va patetiskt inlägg.

Egypten och övriga muslimska länder kommer inte vinna VM.

Marocko däremot sticker ut och kommer vara storfavorit till nästa VM och säkerligen vinna rätt så snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in