2026-07-22, 04:59
Avstängd
Merwinnas avatar
"kroppspositivismen" är ju en del av feminismen, så de unga kvinnorna vill visa att de omfamnar detta precis som "antirasism", "HBTQ", "klimat" o.s.v. saker som är inne nu.

Det ska inte vara smalhets och utseendepress, utan alla ska känna att de duger precis som de är. Detta är ju bra när det gäller utseende i allmänhet - som folk inte kan rå för - men just att glorifiera fetma är inte lyckat, då det faktiskt är en sjukdom som snabbt leder till andra sjukdomar, en del av dem irreversibla. Och speciellt illa är det om det börjar redan i ungdomen - hjärtat orkar inte pumpa blodet genom alla dessa kapillärer som måste skapas för att försörja all fettväv, hur många decennier som helst. Utan det begränsar ju livslängden. Och samma med lederna: de orkar inte bära den vikten hur många år som helst.

Det finns också många aktiviteter som en tjock person inte kan göra, och det minskar deras erfarenheter och utveckling i ungdomen. Mycket olyckligt - gammal, stel och orörlig blir man ju med tiden ändå.
Citera
2026-07-22, 05:23
Medlem
Konkurrens.

Kvinnors attraktionsvärde är till 95% deras utseende. Dom vet detta.

Om deras väninna blir fet och ful är det en mindre att konkurrera med i gänget.

Således hyllas det och uppmuntras.

Kvinnor är väldigt sluga och rent ut sagt onda individer innerst inne. Det är bara män som inte förstår sig på dom.
Citera
2026-07-22, 07:42
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Tala om grov generalisering haha. Du tycker inte att det där om att tävla om skönhet. Är lite väl mycket högstadie/tonårs fasoner? Med din logik så går väl 40 åriga kvinnor och " catfightas" med varandra. Över Anton som har 7 ungar och belägrat halva staden. Du tycker inte själv att du borde vuxit ifrån typiska fantasier som tillhör tonårspojkar?

Män är inte allt för kvinnor, även om många män inklusive dig själv verkar tro det. Du kommer stöta på oerhörda problem när du kommer till kvinnor som tex slutat dejta, och inte har något romantiskt intresse kvar. Ni är spöken för dessa damer. Och dom bryr sig inte om att fånga eran uppmärksamhet. Och då bryr man sig inte heller om man anses fet eller ful. Finns inga friare.kvinnor än dessa. Måste vara oerhört skönt att slippa hatiska och kvinnofientliga män som ser på kvinnor som ett stycke kött.

Och då blir det korthus som faller av det du skriver. Men det är ju oftast online som dessa sagor från en del män uppstår lol. För du rår aldrig på denna typen av kvinnor. Dina ord, syn. Blir som en fjärt i rymden

Tråden handlar om en EN specifik fråga. EN typ av fenomen som är vanlig bland kvinnor. Mer bland de yngre då "tävlingen" om män är som störst bland dessa kvinnor. Den handlar inte om hur kvinnor är generellt över alla åldrar. Är det svårt för dig att förstå då kanske du inte ska vara på ett diskussionsforum. Det gäller att kunna förstå ämnet för tråden och reflektera / kommentera runt det. Att blanda in allt annat och dra en massa halmgubbar visar bara på att du har problem med ett antal "bokstäver". Har du en allvarlig form av bokstavsdiagnos, säg till för då kommer jag att ha förståelse för ditt inlägg. Om inte har du tydligt visat för mig och alla andra här att du är korkad på riktigt utan anledning.

// CC
Citera
2026-07-22, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Man säger hur verkligheten förhåller sig utan att vantolka.

Säg alldrig att fetma är snyggt. Det är att ljuga. Men när de gör något som objektivt är bra för dem själva, som att de tappar ett dussin kilon, eller växer ut långt silkeshår bör man påpeka det uppriktigt.

" du är vacker, du ser så smal och slank ut, välldigt charmigt!"

Svårare än så är det inte. Om du inte är ärlig med det är du en slug ohjälpsam orm.

Nej man behöver inte vara en "sanningssägare" som konstant skapar dålig stämning. Samtidigt behöver man heller inte ljuga. Det går utmärkt att fokusera på andra saker hos personen som är fint. Tex kan någon ha vackert hår, fina ögon eller passa bra i en viss färg. Då kan man säga det. Man säger naturligtvis inte att personen klär i sin övervikt.

Överviktiga människor vet naturligtvis redan om att de är överviktiga och att det är farligt ur ett hälsoperspektiv. Nästintill omöjligt att ha missat den infon. Så varför detta behov av att informera när de självklart redan vet själva? Ska man också säga till rökare att det är farligt att röka?
Citera
2026-07-22, 10:15
Medlem
så klart därför att man själv blir "snyggare" om kompisen är tjock
Citera
2026-07-22, 12:46
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Detta är ju bra när det gäller utseende i allmänhet - som folk inte kan rå för - men just att glorifiera fetma är inte lyckat, då det faktiskt är en sjukdom som snabbt leder till andra sjukdomar, en del av dem irreversibla.
Exakt. Det blir nu allt vanligare med det som kallas metabolt syndrom. Och enligt min husläkare riskerar den drabbade, om sjukdomen lämnats obehandlad eller nått till steg 3, att övergå till Downs syndrom - och detta är INTE kul, varnar min doktor.
Citera
2026-07-22, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Exakt. Det blir nu allt vanligare med det som kallas metabolt syndrom. Och enligt min husläkare riskerar den drabbade, om sjukdomen lämnats obehandlad eller nått till steg 3, att övergå till Downs syndrom - och detta är INTE kul, varnar min doktor.
Tror du ska byta doktor.
Citera
2026-07-22, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Downs `??? har du din husläkare på biltema ?
Citera
2026-07-22, 14:07
Medlem
Custom_mades avatar
Dom är väl rädda för att bli uppätna?
Citera
2026-07-22, 14:08
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Konkurrens.

Kvinnors attraktionsvärde är till 95% deras utseende. Dom vet detta.

Om deras väninna blir fet och ful är det en mindre att konkurrera med i gänget.

Således hyllas det och uppmuntras.

Kvinnor är väldigt sluga och rent ut sagt onda individer innerst inne. Det är bara män som inte förstår sig på dom.
Exakt. Finns forskning som visar att narcissism är otroligt mycket mer utbrett hos kvinnor än män.

Om du hela tiden kopplar allt till jaget så förstår man kvinnor bättre. Det är den eviga egoismens kön.
Citera
2026-07-22, 14:11
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Ska man också säga till rökare att det är farligt att röka?
Du läste inte det jag skrev.

När någon gör någonting som har goda påföljder, säg.

" Aha! Jag såg vad du gjorde där, du rökte inte en cigg den här gången, du brukar ju alltid annars göra det, mer av det tack!".

Poängtera det de gjort rätt. Så får man folk att ändra sig.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-07-22 kl. 14:39.
Citera
2026-07-22, 14:45
Medlem
Apanluktardiesels avatar
De gör det för att skapa inre egna godhetspoäng. Genom att lyfta och hylla sin feta väninna så gör de världen lite bättre, tror dem… Bara att kolla på random sociala medier, hitta nån ful brud som ser ut som en halvdöd uppsminkad gris, till denna bild så tar kommentarerna aldrig slut från enbart kvinnor naturligvis: åhhhhh finaste!!!! Bääästta! så jävla genomfalskt att man får kramp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in