Viktiga kvällar för svensk fotboll väntar. Börjar ikväll med Mjällby och IFK Göteborg.
Tis 21/7
18:00 Mjällby - Lincoln Red Imps
19:00 IFK Göteborg - Levadia
Tor 23/7
19:00 Hammarby - Anderlecht
19:00 GAIS - Nordsjälland
Matcherna sänds på Aftonbladet.
Intressant att notera att alla svenska lag börjar hemma. Synd. Mjällby och IFK Göteborg ska klara av sina respektive motståndare oavsett, men för GAIS och Hammarby hade det varit en fördel med avgörandet inför ett kokande Gamla Ullevi eller 3Arena.
Jag vet inte varför inte Manneh startar eller om han finns på bänken. Hoppas verkligen att Stroud spelar vänster wingback annars är det knappt någon poäng att ha med honom.
Tyvärr tror jag att det blir en kräftgång i dubbelmötena för svenskt vidkommande. Jag tippar att Mjällby vinner sitt dubbelmöte med nöd och näppe, ovanan av Europa kommer att spela in. Det är alltid en startsträcka och det tar tid att ställa om från det naiva svenska sättet till att spela på ett sätt som är gångbart ute i Europa.
IFK tror jag endast når oavgjort ikväll och får sedan kriga järnet för att ta sig vidare i bortamötet. Gais åker på pumpen hemma mot Nordsjälland och blir därmed avsågade rätt tidigt och Hammarby når nog högst oavgjort i hemmamötet och får sedan väldigt tufft borta. Anderlecht är något annat än Charleroi.
En känsla jag har tyvärr, hoppas jag har fel dock.
Skönt! Viktigt att få hål på såna här brittiska kämpagäng. Tycker Mjällby gör det för komplicerat allt som oftast men det är väl deras stil. Bara vinn.
Mjällby leder och försöker att kvala till Champions League, hur många matcher måste de vinna för att komma dit, är de hemma nu och borta sen, men sen då?