Citat:
Ursprungligen postat av
Proggrogg
Efterblivet, ja den som sa det var det. 😀
(Gammalt svenskt ordspråk som du troligen aldrig hört)
Sedan verkar du ej förstå vad svengelska innebär, hur får du ”make sense” och ”crowd” till det?
Jag antog att du (eller vem det nu var) menade att man blandade in en massa engelska uttryck i svenskan - ett vanligt klagomål just gällande TV- och radiopratare. Svenska + engelska = svengelska. Så tänkte jag.
Hade ingen aning om att du (eller vem det nu var) menade den "strikta" betydelsen av att svenskar inte kan tala engelska ordentligt, och därför uttrycker sig på Swinglish.
Ledsen om du blev upprörd över att jag inte förstod exakt vad du (eller vem det nu var) menade. Du har uppenbarligen autism.
Och med tanke på att du - av nån outgrundlig anledning - verkar vara pisskränkt och förbannad på mig, så till den grad att du börjar mobba mig och påstå att jag inte vet självklarheter som "den som sa det den kan vara det" (moget för övrigt) så tänker jag inte diskutera mer ned dig.
Jag håller det hellre sakligt, än att börja kasta ur mig förolämpningar pga att någon inte tycker exakt det jag tycker.
Ha det fint! Hoppas ditt humör lyfter under dagen.
Edit: ahaaa nu fattar jag varför du blev förbannad 😁 för att jag kritiserade ditt förslag om att använda ordet "hop" istället för folkmassa. Då fattar jag verkligen att du blev kränkt. Sorry!