2026-07-22, 08:56
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Precis. Ärligt talat så tror jag att fjortisar uttrycker sig bättre än dessa medelålders förtappade själar som jobbar på P3.

Igår var det en utrikeskorre som slog personligt rekord i "liksom" när han pratade om Irankonflikten. Surrealistiskt.

Jag ska räkna alla hans "liksom" och rapportera här inom kort
Det tror jag med. Verkar som att liksom har ersatt ba hehe
Citera
2026-07-22, 08:58
Medlem
Citat:
Precis. Ärligt talat så tror jag att fjortisar uttrycker sig bättre än dessa medelålders förtappade själar som jobbar på P3.

Igår var det en utrikeskorre som slog personligt rekord i "liksom" när han pratade om Irankonflikten. Surrealistiskt.

Jag ska räkna alla hans "liksom" och rapportera här inom kort
Av ren nyfikenhet, vad är det som stör dig med att de använder liksom och liknande ord?
Citera
2026-07-22, 09:31
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Det tror jag med. Verkar som att liksom har ersatt ba hehe

Nope. De existerar parallellt på ett hemskt sätt
Citera
2026-07-22, 09:36
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Nope. De existerar parallellt på ett hemskt sätt
Jag tror dig. Vågar inte börja lyssna för då låter jag väl som en fjortis själv inom snar framtid 😂
Citera
2026-07-22, 09:52
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Av ren nyfikenhet, vad är det som stör dig med att de använder liksom och liknande ord?

Nä men asså det väl ba liksom att.. de där orden likasom, de fyller liksom ingen funktion. Om jag liksom använder asså och liksom i var och varannan mening, asså... tycker inte du det är liksom, lite störande?

Jag säger själv ofta liksom och asså, men det får ju finnas nån nivå av rimlighet gällade hur ofta man säger det. Tycker jag alltså.
Citera
2026-07-22, 09:53
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Jag tror dig. Vågar inte börja lyssna för då låter jag väl som en fjortis själv inom snar framtid 😂

Good call.
Citera
2026-07-22, 09:56
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jo men du förstår, för Berit så är detta en helt ny upptäckt och då är det så att det är ett nytt fenomen.

En annan sak, shitface. Har jag någonsin sagt att jag tror att det här fenomenet är nytt?????

Jag har sagt att jag tycker det är FRUKTANSVÄRT, och att det eskalerar på ett oroväckande sätt.

Var snäll och läs inte in en massa egna fantasier i det jag skriver, utan om du tror att jag menar något som jag aldrig har skrivit: fråga mig gärna om jag verkligen menar det, innan du börjar raljera om det som en jävla looser.

Tack på förhand!
Citera
2026-07-22, 09:57
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Good call.
Mm
Citera
2026-07-22, 10:00
Medlem
Citat:
Nä men asså det väl ba liksom att.. de där orden likasom, de fyller liksom ingen funktion. Om jag liksom använder asså och liksom i var och varannan mening, asså... tycker inte du det är liksom, lite störande?

Jag säger själv ofta liksom och asså, men det får ju finnas nån nivå av rimlighet gällade hur ofta man säger det. Tycker jag alltså.
Jo absolut, men jag är inte den tilltänkta lyssnaren för P3. Jag är på tok för gammal och är varken intresserad av ämnena eller hur de diskuteras. Jag lyssnar på P1 eller P4. Allt behöver inte vara till för mig, och det är okej.
Citera
2026-07-22, 10:03
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Jo absolut, men jag är inte den tilltänkta lyssnaren för P3. Jag är på tok för gammal och är varken intresserad av ämnena eller hur de diskuteras. Jag lyssnar på P1 eller P4. Allt behöver inte vara till för mig, och det är okej.

Men jag är P3:s målgrupp! Älskar Morgonpassets innehåll. Önskar bara att 50% av taltiden inte slösades bort på att säga "liksom"
Citera
2026-07-22, 10:12
Medlem
S.O.Stolps avatar
Jag tänker att P3 SKA vara tramsigt, flamsigt och flabbigt. Det är en skattefinansierad lekstuga där man medvetet tänjer på gränserna. Programledarna SKA prata så slarvigt och flamsigt som dom bara kan. Ös på bara!

Framför allt ska det garvas och flabbas. P3 ska vara "den coola kanalen" där allt är tillåtet. Skitsamma om det är korrekt svenska. Här garvar vi läppen av oss. Att Beirut (kvinna 40+) är målgruppen som sitter och flabbar ikapp med Samir Yosufi och Hanna Hellquist förvånar ingen.

Nu kör vi! HA HA HA HA!
Citera
2026-07-22, 10:24
Medlem
Extremt mycket svengelska brukar de köra med också. Ungefär var tredje mening är på engelska i vissa program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in