2026-07-22, 08:50
Medlem
Vad är denna påstådda islamisering? Jag tror inte att narkotika och droger och gängkriminalitet är okej enligt islam eller? Det visar snarare på ett system som urlakats på sin skatt av giriga politiker och som nu brister.
Citera
2026-07-22, 10:33
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Vad är denna påstådda islamisering? Jag tror inte att narkotika och droger och gängkriminalitet är okej enligt islam eller? Det visar snarare på ett system som urlakats på sin skatt av giriga politiker och som nu brister.

Tja, det är bara att ta en i mängden av googleträffar ,

Fransk rapport: Islamister infiltrerar Sverige ( 2025)

" Enligt rapporten, som Le Monde var först att skriva om, beskrivs det som att ”kommunal islamism” ökar snabbt genom infiltration av civilsamhället, exempelvis skolor och moskéer."

" I rapporten ska det även stå att Sverige är ”hemvist för en aktiv gren av rörelsen” enligt Expressen, och att förutsättningarna här är gynnsamma bland annat på grund av ”de goda relationerna mellan rörelsen och lokala politiska partier, i synnerhet det svenska socialdemokratiska partiet.”

( (s) har stått det Muslimska brödraskapet nära, TROTS att de just dem uttryckligen bedriver ett politisk Islam)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MnGroK/fransk-islamistrapport-pekar-ut-sverige-valdigt-allvarligt

Att inte veta om Islamiseringen i våra demokratiska system må vara hänt, men att förringa det hela när det är uppenbarat är rent självskadebeteende. Socialdemokraterna spelar en nyckelroll här då MB har hållit sig framme vid köttgrytorna och såssarna har låtit sig duperas genom att utnämna MB till talesmän för alla muslimer i Sverige
Senast redigerad av Upplyften 2026-07-22 kl. 10:37.
Citera
2026-07-22, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Tja, det är bara att ta en i mängden av googleträffar ,

Fransk rapport: Islamister infiltrerar Sverige ( 2025)

" Enligt rapporten, som Le Monde var först att skriva om, beskrivs det som att ”kommunal islamism” ökar snabbt genom infiltration av civilsamhället, exempelvis skolor och moskéer."

" I rapporten ska det även stå att Sverige är ”hemvist för en aktiv gren av rörelsen” enligt Expressen, och att förutsättningarna här är gynnsamma bland annat på grund av ”de goda relationerna mellan rörelsen och lokala politiska partier, i synnerhet det svenska socialdemokratiska partiet.”

( (s) har stått det Muslimska brödraskapet nära, TROTS att de just dem uttryckligen bedriver ett politisk Islam)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MnGroK/fransk-islamistrapport-pekar-ut-sverige-valdigt-allvarligt

Att inte veta om Islamiseringen i våra demokratiska system är liksom inte en ursäkt längre
Alla får inte sina nyheter från alternativmedia eller läser franska rapporter. Jag var bara nyfiken för det är omöjligt att diskutera frågan om samhällets urlakande pga islamism om det inte finns några konkreta punkter. Däremot förstår jag inte riktigt vad som menas med kommunal islamism? Om dom bara får fäste som nån atomiserad grupp är väl det såklart inte heller särskilt bra, men jag skulle inte kalla det för att äta upp samhället inifrån.
Personligen tycker jag ett större problem i våra demokratiska system är yttre påverkanskampanjer från alternativhögern i USA, Ryssland (eventuellt att man kan slänga in den om att socialtjänsterna tar folks barn som SD spred), och den postmoderna synen på sanning och fakta som börjat spridas mer och mer i politiska diskussioner i riksdagen. Och då har vi inte ens börjat prata om underfinansieringen av offentlig verksamhet som på riktigt får folk att börja misstro demokratin.
Citera
2026-07-22, 10:50
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Personligen tycker jag ett större problem i våra demokratiska system är yttre påverkanskampanjer från alternativhögern i USA, Ryssland (eventuellt att man kan slänga in den om att socialtjänsterna tar folks barn som SD spred), och den postmoderna synen på sanning och fakta som börjat spridas mer och mer i politiska diskussioner i riksdagen. Och då har vi inte ens börjat prata om underfinansieringen av offentlig verksamhet som på riktigt får folk att börja misstro demokratin.

Använd fantasin.

En kommunstyrelse med Islam som rättesnöre och i majoritet kan ta beslut om skolor, socialt arbete och stadsdelsutveckling.

Offentliga medel går till organisationer som har kopplingar till en illiberal eller odemokratisk ideologi.

Oro för att värderingar som strider mot svensk sekulär lag och jämställdhet etableras i utsatta områden

Inte för inte att Staten tillsatt utredningar för att kartlägga religiös påverkan och politisk Islam.
Detta får vi bara inte släppa. Religiösa sekter har inget med demokrati att göra då de alltid har särintressen d.v.s. de kliar ryggen på utvalda ( oftast kompisar d.v.s. bröder) och då har vi ingen demokrati längre i vissa stadsdelar

" påverkanskampanjer från alternativhögern i USA" Jaha du. Sitter de i kommunala styrelser i Sverige ???
Senast redigerad av Upplyften 2026-07-22 kl. 10:54.
Citera
2026-07-22, 11:01
Medlem
Citat:

Är hamaz, al-quida, irgc, erdogan eller shabob etc muslimska rörelser?
Senast redigerad av Skattebetalaren23 2026-07-22 kl. 11:08.
Citera
2026-07-23, 15:20
Medlem
Vilket trams. Att citera något SD-luder är ju knappast en sanning heller, mitt syskonbarn tror på tomten, det betyder inte att jag behöver göra det för jag är inte 5 år gammal.

Det sker ingen islamisering överhuvudtaget, det här är ett hjärnspöke hos den psykiskt sjuka delen av befolkningen. Högerfascister hänger på för att det gynnar deras politiska världsbild där muslimerna ska utrotas.

Faktum är att förutom att se folk med slöja på stan så har islam noll och ingen inverkan på något av våra liv överhuvudtaget.

Politikerna borde satsa mer pengar på psykvård, det är ju åtminstone rätt tydligt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in