2026-07-20, 13:56
Medlem
nickeh84s avatar
Försöker jag byta lösenord så går det inte, pga att "din enhet är för ny". Kontot har inte använts tillräckligt länge på den nya enheten.

Jaha? Tänk om jag tappat den gamla? Tänk om någon stulit den? Ska jag inte få byta lösenord då eller?

Så otroligt hjärndött!
Citera
2026-07-20, 15:50
Medlem
RiMaXs avatar
Därför används inte deras skit!
Citera
2026-07-20, 16:44
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Försöker jag byta lösenord så går det inte, pga att "din enhet är för ny". Kontot har inte använts tillräckligt länge på den nya enheten.

Jaha? Tänk om jag tappat den gamla? Tänk om någon stulit den? Ska jag inte få byta lösenord då eller?

Så otroligt hjärndött!

Håller med facebook är hjärndött och har en massa konstiga regler!
Citera
2026-07-20, 16:51
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Håller med facebook är hjärndött och har en massa konstiga regler!

Javisst, heltråkigt ställe! Det var kul när man skaffade sig ett konto där 2008-09-nånting men nu är det bara spioneri. Bättre att ge fan i det helt istället! META är mest skit!

Edit: Har ni aldrig fått en "Sammanställning av veckan som gått" från WhatsApp? Ta bort skitet, de håller koll på er!
Senast redigerad av RiMaX 2026-07-20 kl. 16:54.
Citera
2026-07-20, 21:01
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Sociala medier
/Moderator
Citera
2026-07-22, 19:14
Medlem
puckots avatar
Ja. Jag är också så trött på Facebook, bara en massa krångel. Ett tag tillät inte Facebook mig att logga in via datorn av någon anledning, men det fungerade utmärkt på telefonen. Det pågick jag vet inte hur länge, men det tog väldigt lång tid innan Facebook tillslut gick med på att släppa in mig på datorn. Och det här är ingen ny enhet, jag har haft den här datorn ganska länge och använt Facebook på den tidigare utan problem.

Ibland har aviseringar på telefonen inte fungerat överhuvudtaget i perioder, så att jag aldrig får aviseringar när det är någon ny händelse. Sen kan plötsligt vissa, utvalda aviseringar släppas igenom och fungera helt random, för att sedan inte fungera igen under en period.

Och ibland kan lösenordet sluta fungera på en enhet och hävda att det är fel lösenord, så att jag tvingas byta lösenord stup i kvarten. Men sen är det konstiga att samma lösenord kan fungera alldeles utmärkt på en annan enhet, som Facebook på en annan enhet just hävdade var fel. Det är tur att jag har skärt ner på Facebook och använder det knappt längre. Jag har det egentligen enbart för att hålla lite koll på familj och annat, annars hade jag nog lagt ner Facebook helt och hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in