2026-07-20, 07:07
Medlem
Jag går igenom denna helvetesprocess gång på gång. Brukar välja att identifiera talad engelska, för det brukar gå snabbt, men nu vägrar den att visa talad engelska, utan jag ska klicka på brandposter och bilar och allt möjligt, och jag klickar på 200 bilder och det jävla programmet ger sig inte, och när det till slut gör det så får jag skriva in mina inloggningsuppgifter IGEN, och när jag har gjort det så blir det reCAPTCHA IGEN, i en evig process...

Jag har provat att stänga av VPN, vilket brukar fungera, men nu fungerar det plötsligt inte...

Vad fan ska jag göra???
Senast redigerad av Mustellaminuta 2026-07-20 kl. 07:17.
Citera
2026-07-20, 07:13
Medlem
Pellerinen-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Jag går igenom denna helvetesprocess gång på gång. Brukar välja att identifiera talad engelska, för det brukar gå snabbt, men nu vägrar den att visa talad engelska, utan jag ska klicka på brandposter och bilar och allt möjligt, och jag gör kockar på 200 bilder och det jävla programmet ger sig inte, och när det till slut gör det så får jag skriva in mina inloggningsuppgifter IGEN, och när jag har gjort det så blir det reCAPTCHA IGEN, i en evig process...

Jag har provat att stänga av VPN, vilket brukar fungera, men nu fungerar det plötsligt inte...

Vad fan ska jag göra???

Ditt konto kanske har utsatts för kapningsförsök, då kan det bli så.
Citera
2026-07-20, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellerinen-2
Ditt konto kanske har utsatts för kapningsförsök, då kan det bli så.

Det har varit så här förut men inte i den här omfattningen, det måste vara något annat.
Citera
2026-07-20, 07:19
Medlem
Pellerinen-2s avatar
Citat:
Det har varit så här förut men inte i den här omfattningen, det måste vara något annat.

Ok. Händer bara mig när jag ska logga in på nya enheter.
Citera
2026-07-20, 07:48
Medlem
Det funkar tydligen att logga in på Firefox. Måste man göra det i fortsättningen nu?
Citera
2026-07-20, 08:49
Medlem
Citat:
Det funkar tydligen att logga in på Firefox. Måste man göra det i fortsättningen nu?

Om det fungerar i en annan webbläsare kanske du behöver rensa cookies och gamla inställningar för just den hemsidan i den gamla webbläsaren.
Citera
2026-07-20, 09:44
Medlem
Redivivuss avatar
Antingen hackerattack på ditt konto eller så är du en bot.
Citera
2026-07-20, 11:58
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Jag går igenom denna helvetesprocess gång på gång. Brukar välja att identifiera talad engelska, för det brukar gå snabbt, men nu vägrar den att visa talad engelska, utan jag ska klicka på brandposter och bilar och allt möjligt, och jag klickar på 200 bilder och det jävla programmet ger sig inte, och när det till slut gör det så får jag skriva in mina inloggningsuppgifter IGEN, och när jag har gjort det så blir det reCAPTCHA IGEN, i en evig process...

Vad fan ska jag göra???
Samma har hänt mig för några dagar sedan med Chrome, med "Brave" kommer jag in.

Stod på TV4.se igår att Meta har problem av något slag, man kan ju hoppas att det är kopplat till det och att det ordnar sig. Jag har för övrigt nyss godkänt säkerhetsuppdateringar för Windows 10... Kan ju vara kopplat till det också.
Senast redigerad av sykkelpump 2026-07-20 kl. 12:04.
Citera
2026-07-20, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Du är uppenbarligen inte en människa och ska därför inte klara av att ta dig förbi dessa. Jag tycker inte att du ska göra några försök att bli människa eller ta dig förbi dessa hinder som är designad för att stänga dig ute.

Konstigt svar, du kanske inte såg mitt tidigare inlägg?

"Det funkar tydligen att logga in på Firefox. Måste man göra det i fortsättningen nu?"
Citera
2026-07-20, 14:59
Medlem
Citat:

Vad fan ska jag göra???

Samma här, brandposter och övergångställen i evighet sedan kommer loggin sidan upp igen, suck.
Har ett par månader behövt bevisa att jag inte är en bott genom att klicka på en bild men igår var det plötsligt ett evighetsmaskineri som inte gick att passera.

Lyckades komma in en gång på braveläsaren efter ett tiotal försök men på chrome var det omöjligt. Å andra sidan ville google(?) ha bevis i brave för att jag inte var en bot när jag gjorde en vanlig sökning på ett sökord, " vi har upptäckt ovanlig aktivitet.......blblabla", reCAPTCHA en bild sen gick det.

Känns kanske som nån större störning då.
Senast redigerad av alanlissa87 2026-07-20 kl. 15:13.
Citera
2026-07-20, 15:19
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Streamingtjänster och mediaföretag
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem