2026-07-19, 21:31
Medlem
Carrocks avatar
Vem fan går igenom någon annans telefon!!?
Citera
2026-07-19, 21:59
Medlem
TröttSvensks avatar
Jomen alltså, att olovligen öppna någons telefon och ta del av innehållet är brottsligt, BrB 4 kap. 9 c §.
Du kan polisanmäla henne om du vill.
Det finns numera flera rättsfall som liknar ditt.
Citera
2026-07-19, 22:36
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Der är lungt.
När du gör nästa idiotsak i ditt liv så har du glömt detta.
Citera
2026-07-20, 00:15
Medlem
Lösning 1:
Lämna båda och gå vidare med ditt liv, och irritera inte dessa tjejer med din skit längre.

Lösning 2:
Fortsätt med dramat. Du påstår att du vill gå vidare, du påstår att du har betett dig som ett svin. Sanningen är att du älskar detta. Du kan inte ens föreställa dig tomheten som skulle uppstå om du inte kunde slänga dig fram och tillbaka mellan dessa tjejer, att bara vara hemma i din egen tystnad med 0 meddelanden i din DM. Seså, fortsätt med det du gör, det är inte så att du kommer följa Flashbacks råd (Lösning 1) ändå. Frågan är inte om du erkänner för dig själv att du är ett svin, det är om du erkänner att du gillar det.
Citera
2026-07-20, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Hade du någonsin sagt till Hanna vad er relation kallades eller vilka regler som gällde för den? Hurpass "sporadisk" var er kvarvarande kontakt?

Detta verkar vara ännu ett fall av dålig kommunikation. Du kände att er relation var över men fick aldrig sagt det. Hon kände avund men kanske anade att relationen var över.

Detta är bådas fel. Men är det ens viktigt att bestämma vems fel det är? Det viktiga är att du har en reliation som ger dig något positivt. Och det kan väl inte en gräl-relation göra? Men gräla verkar du å andra sidan göra med båda? Är ni från missbrukarkretsar eller något?

Styr upp ditt liv. Bestäm dig för att sluta göra saker som du i efterhand behöver skämmas över. Säg till tjejerna att du inte lovat dem monogami. Då kan de inte komma och skuldbelägga dem efteråt. Om de trots detta vill träffa dig, är det inte ditt fel.

Och träffar du någon ny, berätta redan tidigt att du varit "relationsanarkist" historiskt sett, så att om de förväntar sig monogami från dig så måste de säga det, så att det inte blir några trista missförstånd.

Jag och Hanna pratade mycket om som
gick fel i vår dåvarande relation. Båda visste dock att detta inte var långvarit då hon snart ska flytta tillbaka utomlands och hon direkt gick tillbaka till sina gamla sätt. Jag blev överrumplad över att hon var hemma igen och tänkte att ”efter denna tid har hon säkert ämdrat sig” och då blev allt fokus att se om den tjejen jag blev störtkär i är kvar. Hon lovade mig dyrt och heligt när hon var utomlands att hon ändrats som person och blivit så mycket bättre. Hon är tyvärr ännu värre än hon var när allt gick åt helvete. Hon visste själv att jag gav upp efter hon började slå på mig. Men jag har svårt att säga nej och varje gång jag sagt ifrån efteråt har hon stått utanför mig och gråtit, hotat mig om att förstöra min egendom osv.

Jag skulle aldrig i hela mitt liv hålla på såhär egentligen, tror att det är med att den nya tjejen (Bella) aldrig tog ett tag om mig och ville ha en relation, vilket gjorde mig osäker och gav mig ”fria tyglar” ångrar ihjäl mig idag. Inte så jag brukar ha polymorösa relationer.
Citera
2026-07-20, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Lösning 1:
Lämna båda och gå vidare med ditt liv, och irritera inte dessa tjejer med din skit längre.

Lösning 2:
Fortsätt med dramat. Du påstår att du vill gå vidare, du påstår att du har betett dig som ett svin. Sanningen är att du älskar detta. Du kan inte ens föreställa dig tomheten som skulle uppstå om du inte kunde slänga dig fram och tillbaka mellan dessa tjejer, att bara vara hemma i din egen tystnad med 0 meddelanden i din DM. Seså, fortsätt med det du gör, det är inte så att du kommer följa Flashbacks råd (Lösning 1) ändå. Frågan är inte om du erkänner för dig själv att du är ett svin, det är om du erkänner att du gillar det.

Jag vill följa 1 men samtidigt ha den sista tjejen (Bella). Mitt ex gör inget annat än att förstöra för mig och varje gång jag försöker bryta kommer hon hit och hotar mig, vilket gör mig orolig + orolig tidigare att hon skulle trakassera Bella. Men jag tar åt mig det du säger, för uppenbarligen finns det något jag gillar med turbulensen.
Citera
2026-07-20, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knostertavlan
Jag vill följa 1 men samtidigt ha den sista tjejen (Bella). Mitt ex gör inget annat än att förstöra för mig och varje gång jag försöker bryta kommer hon hit och hotar mig, vilket gör mig orolig + orolig tidigare att hon skulle trakassera Bella. Men jag tar åt mig det du säger, för uppenbarligen finns det något jag gillar med turbulensen.

Du hade en pojkvän med dildo nyss? Är du mytoman eller bara ett troll?

Hur mår du?
Citera
2026-07-20, 06:33
Medlem
Citat:
Jag har en kod som hon måste sett mig skriva in på mobilen, jag har inte gett den till henne.

Om detta stämmer bör du vara glad att det är över. Ingen idé att vara ihop med någon som gör så.
Citera
2026-07-20, 09:51
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
vill vara tydlig med innan jag börjar att jag fattar att jag är dum i huvudet.

jag dejtade en tjej som vi kan kalla Hanna i flera år, vi hade en väldigt toxic och jobbig relation. Hanna var aggressiv och blev lätt upprörd, vi bråkade hela tiden men jag älskade henne något otroligt, det är min första kärlek tror jag. Hanna flyttar utomlands och jag börjar äntligen komma över henne, fast vi har lite sporadiskt kontakt.

Då träffar jag en vi kan kalla Bella. Jättefin tjej, men lite krånglig. Umgås en del med sitt ex i samma vängrupp, kan vara lite tjurig osv. Men vi träffas, långsamt jobbar vi upp något och dejtar, däremot har vi aldrig ett snack om vad vi är för något.

Helt plötsligt en dag kommer Hanna tillbaka. Min värld raseras. Jag träffar henne några gånger, men mitt samvete tar över och jag berättar för henne om Bella. Det tar hus i helvete och jag får ta emot smällar och slag av Hanna. Efter detta har jag haft någon fucked up relation med båda två.

Jag backar och träffar inte Bella lika ofta för jag skäms över relationen jag haft med Hanna, samtidigt försöker jag backa från Hanna, men varje gång jag ber henne dra åt helvete står hon utanför min dörr och gråter.

Nu har massor med skit hänt, bla att en släkting till mig har dött. Hanna kontaktar mig igen och jag känner att jag får nog. Jag informerar Hanna att vi kan ses på förmiddagen. Vi ses, jag avslutar relationen och vi bråkar. Jag drar sedan därifrån, på kvällen drar jag senare till Bella. Jag har en fantastisk kväll med Bella och känner att stenen från mitt bröst äntligen lättat.

På morgonen vaknar jag och Bella har gått igenom min telefon, där senaste smset till mitt ex är ”Vi kan ses på förmiddagen, jag ska iväg på eftermiddagen”. Hon ber mig bara att dra åt helvete och att hon aldrig vill träffa mig igen och då gick jag bara.

Nu äter samvetet verkligen upp mig. Jag har betett mig som ett jävla as, ett riktigt vider, men samtidigt vill jag att Bella ska få veta att jag avslutat relationen med mitt ex. Smset missförstås nog till att vi träffades och antagligen knullade eller liknande på förmiddagen, när det är långt ifrån sanningen. Antagligen har hon sett flertal nakenbilder som delats med mig och mitt ex förr.

Jag vet inte vad jag ska göra nu, ska jag förklara för tjejen jag dejtar vad som hänt, bara skicka ett sms där jag säger förlåt, eller aldrig kontakta henne igen?

Jag känner mig genomvidrig, vilket är med all rätt. Hur fan ska jag jobba på mig som människa efter detta?
Det är nog dags att vara singel ett tag och ta det här med en terapeut. Ingen av de här brudarna är ingrediens till en lycklig relation med dig, inte nu och sannolikt aldrig.
Citera
2026-07-20, 09:53
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Vem fan går igenom någon annans telefon!!?
Det ska folk till allt. Folk är inte kloka. Äckligt beteende som inte blir mindre äckligt av att nån annan är otrogen.
Citera
2026-07-20, 10:30
Medlem
Med andra ord. Första tjejen flyttade utomlands, ni hade inte lovat varandra något och hade bara sporadisk kontakt. Trots det blir hon vansinnig över att du träffat någon annan. Hon har varit aggressiv, hotfull och våldsam, låter väldigt mycket som någon med borderlinestörning.

Tjej två träffar sitt ex, vill inte ha en riktig relation med dig, är helt gränslös och respektlös och snokar igenom din mobil…

Kontakta ingen av dem, du är inte skyldig någon av dem något. Det är ju inte otrohet ens när ni inte har något riktigt förhållande. Var glad att det är över. När du träffar någon vettig kommer du undra hur du ens kunde gilla någon av de två.
Citera
2026-07-20, 15:18
Medlem
Balisers avatar
Citat:
vill vara tydlig med innan jag börjar att jag fattar att jag är dum i huvudet.

jag dejtade en tjej som vi kan kalla Hanna i flera år, vi hade en väldigt toxic och jobbig relation. Hanna var aggressiv och blev lätt upprörd, vi bråkade hela tiden men jag älskade henne något otroligt, det är min första kärlek tror jag. Hanna flyttar utomlands och jag börjar äntligen komma över henne, fast vi har lite sporadiskt kontakt.

Då träffar jag en vi kan kalla Bella. Jättefin tjej, men lite krånglig. Umgås en del med sitt ex i samma vängrupp, kan vara lite tjurig osv. Men vi träffas, långsamt jobbar vi upp något och dejtar, däremot har vi aldrig ett snack om vad vi är för något.

Helt plötsligt en dag kommer Hanna tillbaka. Min värld raseras. Jag träffar henne några gånger, men mitt samvete tar över och jag berättar för henne om Bella. Det tar hus i helvete och jag får ta emot smällar och slag av Hanna. Efter detta har jag haft någon fucked up relation med båda två.

Jag backar och träffar inte Bella lika ofta för jag skäms över relationen jag haft med Hanna, samtidigt försöker jag backa från Hanna, men varje gång jag ber henne dra åt helvete står hon utanför min dörr och gråter.

Nu har massor med skit hänt, bla att en släkting till mig har dött. Hanna kontaktar mig igen och jag känner att jag får nog. Jag informerar Hanna att vi kan ses på förmiddagen. Vi ses, jag avslutar relationen och vi bråkar. Jag drar sedan därifrån, på kvällen drar jag senare till Bella. Jag har en fantastisk kväll med Bella och känner att stenen från mitt bröst äntligen lättat.

På morgonen vaknar jag och Bella har gått igenom min telefon, där senaste smset till mitt ex är ”Vi kan ses på förmiddagen, jag ska iväg på eftermiddagen”. Hon ber mig bara att dra åt helvete och att hon aldrig vill träffa mig igen och då gick jag bara.

Nu äter samvetet verkligen upp mig. Jag har betett mig som ett jävla as, ett riktigt vider, men samtidigt vill jag att Bella ska få veta att jag avslutat relationen med mitt ex. Smset missförstås nog till att vi träffades och antagligen knullade eller liknande på förmiddagen, när det är långt ifrån sanningen. Antagligen har hon sett flertal nakenbilder som delats med mig och mitt ex förr.

Jag vet inte vad jag ska göra nu, ska jag förklara för tjejen jag dejtar vad som hänt, bara skicka ett sms där jag säger förlåt, eller aldrig kontakta henne igen?

Jag känner mig genomvidrig, vilket är med all rätt. Hur fan ska jag jobba på mig som människa efter detta?
Det enda dumma du gör verkar vara att ha ihop det med knepiga brudar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in