Citat:
Ursprungligen postat av
Skattebrott
Hade du någonsin sagt till Hanna vad er relation kallades eller vilka regler som gällde för den? Hurpass "sporadisk" var er kvarvarande kontakt?
Detta verkar vara ännu ett fall av dålig kommunikation. Du kände att er relation var över men fick aldrig sagt det. Hon kände avund men kanske anade att relationen var över.
Detta är bådas fel. Men är det ens viktigt att bestämma vems fel det är? Det viktiga är att du har en reliation som ger dig något positivt. Och det kan väl inte en gräl-relation göra? Men gräla verkar du å andra sidan göra med båda? Är ni från missbrukarkretsar eller något?
Styr upp ditt liv. Bestäm dig för att sluta göra saker som du i efterhand behöver skämmas över. Säg till tjejerna att du inte lovat dem monogami. Då kan de inte komma och skuldbelägga dem efteråt. Om de trots detta vill träffa dig, är det inte ditt fel.
Och träffar du någon ny, berätta redan tidigt att du varit "relationsanarkist" historiskt sett, så att om de förväntar sig monogami från dig så måste de säga det, så att det inte blir några trista missförstånd.
Jag och Hanna pratade mycket om som
gick fel i vår dåvarande relation. Båda visste dock att detta inte var långvarit då hon snart ska flytta tillbaka utomlands och hon direkt gick tillbaka till sina gamla sätt. Jag blev överrumplad över att hon var hemma igen och tänkte att ”efter denna tid har hon säkert ämdrat sig” och då blev allt fokus att se om den tjejen jag blev störtkär i är kvar. Hon lovade mig dyrt och heligt när hon var utomlands att hon ändrats som person och blivit så mycket bättre. Hon är tyvärr ännu värre än hon var när allt gick åt helvete. Hon visste själv att jag gav upp efter hon började slå på mig. Men jag har svårt att säga nej och varje gång jag sagt ifrån efteråt har hon stått utanför mig och gråtit, hotat mig om att förstöra min egendom osv.
Jag skulle aldrig i hela mitt liv hålla på såhär egentligen, tror att det är med att den nya tjejen (Bella) aldrig tog ett tag om mig och ville ha en relation, vilket gjorde mig osäker och gav mig ”fria tyglar” ångrar ihjäl mig idag. Inte så jag brukar ha polymorösa relationer.