2026-07-19, 18:37
Medlem
Foliekavajs avatar
Vad är ditt kriterium när du letar flickvän, klippkort på BUP?

Här är det bara att traska vidare, även om nån av er mot förmodan vill nåt mer så finns det ingen tillit kvar.
Citera
2026-07-19, 18:39
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Vad är ditt kriterium när du letar flickvän, klippkort på BUP?

Citera
2026-07-19, 18:45
Medlem
Aankel-Kaankels avatar
Vad är det för problem du har? Be båda två försvinna ur ditt liv och gå vidare! Det kommer inte att sluta väl med nån av de där två ändå!
Citera
2026-07-19, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlgunnar
Ingen normal människa har sin telefon olåst heller. Biometrilås ska man absolut inte ha då får polisen gå igenom den. Kod ska det vara, alltid, utan undantag.

Jag har en kod som hon måste sett mig skriva in på mobilen, jag har inte gett den till henne.
Citera
2026-07-19, 18:54
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knostertavlan
Jag har en kod som hon måste sett mig skriva in på mobilen, jag har inte gett den till henne.
Ingen att behålla då alltså, man snokar inte igenom den andres saker, punkt.
Citera
2026-07-19, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karju
Vari låg otroheten?

Är väl mer att jag inte berättat för Bella om att jag träffar mitt ex Hanna.
Citera
2026-07-19, 19:53
Medlem
kyrkstockens avatar
Alla män jag vet som varit otrogna har av någon anledning känt ett otroligt behov av att erkänna det. Som om att berätta det skulle vara någon form av bevis för hur mycket man tycker om och nu skall vara trogen.

Alla kvinnor jag vet som varit otrogna, där är det precis tvärtom. Inte ens om det är fångat på film har de varit otrogna.

Nu pratar jag om enstaka händelser. Inte sexmissbrukare.

Män är så djävla korkade.
Citera
2026-07-19, 20:14
Medlem
Cyborg2030s avatar
Du måste ha skärmlås på mobilen om du ska hänga med galna tjejer
Citera
2026-07-19, 20:30
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
vill vara tydlig med innan jag börjar att jag fattar att jag är dum i huvudet.

jag dejtade en tjej som vi kan kalla Hanna i flera år, vi hade en väldigt toxic och jobbig relation. Hanna var aggressiv och blev lätt upprörd, vi bråkade hela tiden men jag älskade henne något otroligt, det är min första kärlek tror jag. Hanna flyttar utomlands och jag börjar äntligen komma över henne, fast vi har lite sporadiskt kontakt.

Då träffar jag en vi kan kalla Bella. Jättefin tjej, men lite krånglig. Umgås en del med sitt ex i samma vängrupp, kan vara lite tjurig osv. Men vi träffas, långsamt jobbar vi upp något och dejtar, däremot har vi aldrig ett snack om vad vi är för något.

Helt plötsligt en dag kommer Hanna tillbaka. Min värld raseras. Jag träffar henne några gånger, men mitt samvete tar över och jag berättar för henne om Bella. Det tar hus i helvete och jag får ta emot smällar och slag av Hanna. Efter detta har jag haft någon fucked up relation med båda två.

Jag backar och träffar inte Bella lika ofta för jag skäms över relationen jag haft med Hanna, samtidigt försöker jag backa från Hanna, men varje gång jag ber henne dra åt helvete står hon utanför min dörr och gråter.

Nu har massor med skit hänt, bla att en släkting till mig har dött. Hanna kontaktar mig igen och jag känner att jag får nog. Jag informerar Hanna att vi kan ses på förmiddagen. Vi ses, jag avslutar relationen och vi bråkar. Jag drar sedan därifrån, på kvällen drar jag senare till Bella. Jag har en fantastisk kväll med Bella och känner att stenen från mitt bröst äntligen lättat.

På morgonen vaknar jag och Bella har gått igenom min telefon, där senaste smset till mitt ex är ”Vi kan ses på förmiddagen, jag ska iväg på eftermiddagen”. Hon ber mig bara att dra åt helvete och att hon aldrig vill träffa mig igen och då gick jag bara.

Nu äter samvetet verkligen upp mig. Jag har betett mig som ett jävla as, ett riktigt vider, men samtidigt vill jag att Bella ska få veta att jag avslutat relationen med mitt ex. Smset missförstås nog till att vi träffades och antagligen knullade eller liknande på förmiddagen, när det är långt ifrån sanningen. Antagligen har hon sett flertal nakenbilder som delats med mig och mitt ex förr.

Jag vet inte vad jag ska göra nu, ska jag förklara för tjejen jag dejtar vad som hänt, bara skicka ett sms där jag säger förlåt, eller aldrig kontakta henne igen?

Jag känner mig genomvidrig, vilket är med all rätt. Hur fan ska jag jobba på mig som människa efter detta?

Hade du någonsin sagt till Hanna vad er relation kallades eller vilka regler som gällde för den? Hurpass "sporadisk" var er kvarvarande kontakt?

Detta verkar vara ännu ett fall av dålig kommunikation. Du kände att er relation var över men fick aldrig sagt det. Hon kände avund men kanske anade att relationen var över.

Detta är bådas fel. Men är det ens viktigt att bestämma vems fel det är? Det viktiga är att du har en reliation som ger dig något positivt. Och det kan väl inte en gräl-relation göra? Men gräla verkar du å andra sidan göra med båda? Är ni från missbrukarkretsar eller något?

Styr upp ditt liv. Bestäm dig för att sluta göra saker som du i efterhand behöver skämmas över. Säg till tjejerna att du inte lovat dem monogami. Då kan de inte komma och skuldbelägga dem efteråt. Om de trots detta vill träffa dig, är det inte ditt fel.

Och träffar du någon ny, berätta redan tidigt att du varit "relationsanarkist" historiskt sett, så att om de förväntar sig monogami från dig så måste de säga det, så att det inte blir några trista missförstånd.
Citera
2026-07-19, 20:34
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
vill vara tydlig med innan jag börjar att jag fattar att jag är dum i huvudet.

jag dejtade en tjej som vi kan kalla Hanna i flera år, vi hade en väldigt toxic och jobbig relation. Hanna var aggressiv och blev lätt upprörd, vi bråkade hela tiden men jag älskade henne något otroligt, det är min första kärlek tror jag. Hanna flyttar utomlands och jag börjar äntligen komma över henne, fast vi har lite sporadiskt kontakt.

Då träffar jag en vi kan kalla Bella. Jättefin tjej, men lite krånglig. Umgås en del med sitt ex i samma vängrupp, kan vara lite tjurig osv. Men vi träffas, långsamt jobbar vi upp något och dejtar, däremot har vi aldrig ett snack om vad vi är för något.

Helt plötsligt en dag kommer Hanna tillbaka. Min värld raseras. Jag träffar henne några gånger, men mitt samvete tar över och jag berättar för henne om Bella. Det tar hus i helvete och jag får ta emot smällar och slag av Hanna. Efter detta har jag haft någon fucked up relation med båda två.

Jag backar och träffar inte Bella lika ofta för jag skäms över relationen jag haft med Hanna, samtidigt försöker jag backa från Hanna, men varje gång jag ber henne dra åt helvete står hon utanför min dörr och gråter.

Nu har massor med skit hänt, bla att en släkting till mig har dött. Hanna kontaktar mig igen och jag känner att jag får nog. Jag informerar Hanna att vi kan ses på förmiddagen. Vi ses, jag avslutar relationen och vi bråkar. Jag drar sedan därifrån, på kvällen drar jag senare till Bella. Jag har en fantastisk kväll med Bella och känner att stenen från mitt bröst äntligen lättat.

På morgonen vaknar jag och Bella har gått igenom min telefon, där senaste smset till mitt ex är ”Vi kan ses på förmiddagen, jag ska iväg på eftermiddagen”. Hon ber mig bara att dra åt helvete och att hon aldrig vill träffa mig igen och då gick jag bara.

Nu äter samvetet verkligen upp mig. Jag har betett mig som ett jävla as, ett riktigt vider, men samtidigt vill jag att Bella ska få veta att jag avslutat relationen med mitt ex. Smset missförstås nog till att vi träffades och antagligen knullade eller liknande på förmiddagen, när det är långt ifrån sanningen. Antagligen har hon sett flertal nakenbilder som delats med mig och mitt ex förr.

Jag vet inte vad jag ska göra nu, ska jag förklara för tjejen jag dejtar vad som hänt, bara skicka ett sms där jag säger förlåt, eller aldrig kontakta henne igen?

Jag känner mig genomvidrig, vilket är med all rätt. Hur fan ska jag jobba på mig som människa efter detta?
vad vill du?
Vill du att få förlåtelse? Att personerna gillar dig igen? Att de förstår hur svåra val du stod inför?
Alltså vill du ha ngt från ngn annan?
Eller vill du ge ngt föratt gottgölra det du har gjort. Dvs göra gott för ngn annan än dig själv?
På sikt mår du bäst av att rätta till saker så gott du kan.
Därför kan du ta kontakt med Bella och fråga hur du kan gottgöra henne.
Om du kan reparera skadan på ngt sätt
---------
nedanstående dialog funkar endast om det är någorlunda sinnesro i samtalet. Någorlunda, inte fullständig. Dialog i princip, forma själv så att det passar munnen.
Du: Jag vill ta ansvar för det jag gjort och göra det jag kan för att reparera den skada jag orsakat – inte för att få dig tillbaka eller för att du ska förlåta mig, utan för att det är det rätta att göra.
Hon: Jaha, och...?
Du: ...för jag kan inte göra det ogjort. Men jag kan välja hur jag förhåller mig till detidag. Om det finns något jag kan göra för att minska skadan eller ta ansvar för konsekvenserna, så vill jag göra det. Sedan är det du som avgör om det betyder något för dig
Hon: vad har du tänkt att göra då?
Du: Berätta vad du tror skulle minska skadan å vad jag skall göra så ska jag göra det om jag kan.
-----
Då kan du göra det du kan. det du inte kan göra kan du skita i.
Därefter har du rensat hjärnan från skúld och skam (nåja, någorlunda chans att försona sig själv med skiten man orrsakat i alla fall)
Citera
2026-07-19, 21:14
Medlem
andan0s avatar
ta lite ansvar för det du gjort och släpp båda brudarna
Citera
2026-07-19, 21:20
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Va, hur är det där ens otrohet? Den första bruden låter som en jävla fitta, och den andra låter riktigt jobbig som går igenom din telefon.

Precis.
Som ngn skrev, pudla inte för ngt du inte gjort.
Skriv en förklaring till vad som hände och låt henne ta det eller inte.

Skriv ett PS -:"Jag har aldrig läst dina sms eller ngt på din tfn"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in