2026-07-19, 17:00
Medlem
ab-lingonskalles avatar
Detta VMet har förstört min dygnsrytm och har varit smärtsamt att se 2 icke fotbollsnationer (USA och Kanada) stå värd för en turnering av denna dignitet.

Med all den shitshow med Trump, Irans landslag, portade domare/fans och de långa sträckorna mellan värdstäderna så kan jag enbart se en förbättring till nästa VM.

Fördelar med nästa VM.

- Tiderna kommer vara normala
- Kommer vara väldigt lätt att närvara
- Sker i 3 fotbollsnationer (Spanien, Marocko och Portugal)
- Avstånden mellan städerna är korta i samtliga 3 länder. Du tar båten från Spanien till Marocko på 40 min.
- Alla kommer vara välkomna
- Ländernas ledare kommer med all säkerhet inte ringa Infantino och klaga på domslut.

Det enda som oroar lite är att det snackas om 64 länder som närvarar vilket jag tror blir lite väl mycket.

Vad tror ni? Kommer det vara bättre eller sämre?
Citera
2026-07-19, 17:05
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ab-lingonskalle
Detta VMet har förstört min dygnsrytm och har varit smärtsamt att se 2 icke fotbollsnationer (USA och Kanada) stå värd för en turnering av denna dignitet.

Med all den shitshow med Trump, Irans landslag, portade domare/fans och de långa sträckorna mellan värdstäderna så kan jag enbart se en förbättring till nästa VM.

Fördelar med nästa VM.

- Avstånden mellan städerna är korta i samtliga 3 länder. Du tar båten från Spanien till Marocko på 40 min.
- Ländernas ledare kommer med all säkerhet inte ringa Infantino och klaga på domslut.

Det enda som oroar lite är att det snackas om 64 länder som närvarar vilket jag tror blir lite väl mycket.

Om det blir 64 länder så torde det ju bli sämre och tråkigare. Den här upplagan var redan väldigt tråkig i gruppspelet. De borde reducera snarare än att expandera, men allt för att tjäna mer pengar antar jag. Men skönt att nästa VM är i Europa och att Italien förhoppningsvis kommer att vara med om de inte sjabblar bort det igen.
Citera
2026-07-19, 18:08
Medlem
shitholecitizens avatar
Spanien och Portugal blir säkert bra. Synd bara att skithålan Marocko ska vara med på ett hörn.
Citera
2026-07-19, 18:18
Medlem
C.B.G.s avatar
Spanien och Portugal borde iaf borga för att det blir ett värdigt VM i fotbollens tecken. Förhoppningsvis utan vattenpauser.

Ja, 64 lag känns onekligen som ett överhängande hot. I synnerhet som 48 lag bara det är alldeles för många. Jag vill inte missunna Kap Verde deras framgångar men misstänker att de kommer att hållas upp som ett argument för ytterligare en utvidgning.

Annars är det the usual suspects som gått långt i turneringen. Vi har inte ens fått en uppstickare i semifinalerna som annars brukligt är. Sverige, Turkiet, Kroatien, Marocko etc.

Infantino gjorde i brallorna av upphetsning över att så många afrikanska lag gick vidare från gruppspelet. Även det misstänker jag kommer att användas som ett 64-argument. Att det inte var särskilt svårt att göra det avancemanget talades det tystare om. Sen föll de afrikanska lagen som käglor så fort det började gälla något.
Senast redigerad av C.B.G. 2026-07-19 kl. 18:20.
Citera
2026-07-19, 20:02
Medlem
Ilimitados avatar
Jag ser inte fram emot det. Marocko?
Citera
2026-07-19, 20:08
Medlem
ab-lingonskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Jag ser inte fram emot det. Marocko?

Marocko är inte Qatar.
Kommer förmodligen vara de fräschaste arenorna och den bästa atmosfären där.
Citera
2026-07-19, 22:41
Medlem
Crabbofixs avatar
Marocko har börjat bygga Grand Stade Hassan II, det blir världens största fotbollsarena med plats för 115 000 personer.
Citera
2026-07-20, 06:49
Medlem
VM i Europa blir naturligtvis bättre. Här finns fotbollskulturen. 64 lag kanske är mycket. Men stör inte så mycket. Ökar också chansen att Sverige kan delta. Alla extra platser borde också gå till europeiska lag.
Citera
2026-07-20, 07:39
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Ska bli skönt att slippa tidsskillnaden. Gillar dock inte det här nya att VM arrangeras av flera länder.

VM ska spelas i ett och samma land som förr i tiden!
Senast redigerad av Ludvig.Rudolf 2026-07-20 kl. 07:43.
Citera
2026-07-20, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludvig.Rudolf
Ska bli skönt att slippa tidsskillnaden. Gillar dock inte det här nya att VM arrangeras av flera länder.

VM ska spelas i ett och samma land som förr i tiden!

Framför allt skönt att slippa USA ur alla aspekter. Hoppas det dröjer minst 30 år innan det ev hamnar där igen. Fotbolls-VM skall spelas i länder som gillar fotboll.
Citera
2026-07-20, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ab-lingonskalle

Fördelar med nästa VM.

Johnny måste ju säkra sin makt med fler röster/länder. FIFA Forward Slussar enorma summor till utvecklingsländer som naturligtvis är tacksamma. Rätt säker på att vi tyvärr får se 64 lag😓
Citera
2026-07-20, 10:25
Medlem
tcfmogs avatar
Inget kommer vara bättre nästa VM, detta VM har varit perfekt organiserat. Det borde alltid gå i länder som USA som redan har stora fina arenor. Inför nästa VM måste nu istället ett fattigt skitland som Marocko ruinera och skuldsätta sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in