2026-07-19, 15:49
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Det kom upp i mitt flöde att Dare återvänder till Sverige för ännu en turné under 2026. Efter att deras förra raid på västkustturné i februari blev populär så är det nu dags för bandet att möta publiken med fokus på östkusten. Dare bildades 1985 av Darren Wharton, tidigare keyboardist i Thin Lizzy och hittills har 10 st fullängdsalbum släppts. Bandets debutalbum "Out Of Silence" släpptes 1988 och redan året därpå turnerade Dare i Sverige som förband till Europe under deras "Out Of This World"-turné.

Det är inte tal om någon ny musik, bandet kör på gamla meriter ett tag till. Och kanske räcker det gott för publiken?

Datum för 'ROAD TO (SW)EDEN PART 2':

• ONSDAG 14 OKTOBER – Tonhallen, Sundsvall
• TORSDAG 15 OKTOBER – Gasklockorna, Gävle
• FREDAG 16 OKTOBER – Konsert & Kongress, Linköping
• LÖRDAG 17 OKTOBER – Biblioteket Live, Stockholm

Dare är ett band jag mig veterligen inte lyssnat på tidigare. Har jag lyssnat så har det inte fastnat. Men nu i flödet spelades titelspåret från deras senaste platta "Road To Eden" och tycker det låter soft och bra.

Kanske att detta kan vara något för mig? Någon som ska dit?
Citera
2026-07-19, 18:09
Medlem
MrBubss avatar
Jag befinner mig i Asien i oktober, men annars hade jag definitivt köpt biljett till någon av konserterna för DARE har gjort många fantastiska låtar. Det är ett av mina favoritband alla kategorier och jag lyssnar nästan varje dag på några av pärlorna.

"Where darkness ends" är en helt suverän låt från det utmärkta albumet "Beneath the shining water" som ofta ljuder i mina öron.

Ps... Var med om en smärre chock när jag umgicks med Phil Lynotts dotter några dagar på Bali för 10 år sedan. Förstod inte vem hon var förrän efteråt och vi hade lite kontakt även efter vi skiljts åt, men jag avslöjade aldrig att jag förstått vem hon var.
Senast redigerad av MrBubs 2026-07-19 kl. 18:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in