2026-07-28, 23:30
Medlem
populopiduss avatar
Du måste bestämma dig - antingen gå på droger eller inte. När man kommit till den plats du är funkar det inte att ta benzo då och då, man trillar alltid dit igen.

Gå igenom dina egna poster och trådar dom senaste månaderna och avgör sen själv om du tycker det är värt att gå på droger. Om du tycker det är värt, fortsätt. Om du däremot inser hur stor skada dom gör på dig och ditt mående, sluta. Och sluta på riktigt.

Den största delen av den ångest du upplever är med största sannolikhet pga ditt drogande. Gabapentin, benzo osv skapar till slut ångest och du dövar då denna ångest med samma droger som orsakar den. Du är fången i ditt egetskapade helvete.
Citera
2026-07-29, 05:26
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snard
Har ingen fast dos av något. Det beror på vad jag tagit för annat och hur mycket av det. Men tar jag bara benzo och pregabalin/gabapentin så skulle det kanske kunna bli 2 mg alprazolam, 20 mg diazepam och 40 mg oxazepam. Men det är på ett ungefär. Ibland kan det bli mer av nån och mer av nån annan. Har som sagt inga fasta doser. Klonazepam tar jag bara nån gång ibland. 1200 mg pregabalin eller 2100 mg gabapentin. Inte vågat prova cold turkey.

Då bör du nog börja med att trappa ner benzon.
Visst du kan ta båda på samtidigt men det kommer att bli jobbigt!

Bästa vore väl om du fick något sorts stöd medans du trappar ur.
Citera
2026-07-29, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snard
Inga predikningar tack, bara svar på mina frågor. Vet redan om att jag är dum i huvudet.
Du är inte dum alls.
Jag har varit beroende av allt möjligt.
Det här klippet kanske inte hjälper det som behöver göras, men det kanske ger lite hjälp i att känna att det finns människor som förstår beroenden på riktigt.
Det är ett kort klipp, lite dålig hög audio men ändå viktigt vad han säger;
https://youtube.com/shorts/YOoRgdrwztk
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här