2026-07-19, 01:06
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Napalm Death är en brittisk grupp som tillhör de mest kända inom genren grindcore. Gruppen bildades i Birmingham, England 1981. Bara en sån sak som att gruppen innehar världsrekordet i världens kortaste låt: "You Suffer" (endast 1,316 sekunder lång). Men nu var deras turnéplaner som var topic. Bandet har inget nytt album ute men ska ändå ut och leverera.

Datum att hålla koll på:

• Måndag den 9 november 2026, Kollektivet Livet

Blir tre supportband:

Master
Brat
Goatburner

Första här kände jag till men de övriga två var osäkra kort i min bok.

Tror ni att Napalm Death är ett solitt liveband som bjuder på mycket ös? Albummässigt kan det ju lätt bli enahanda.
Citera
2026-07-19, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Napalm Death är en brittisk grupp som tillhör de mest kända inom genren grindcore. Gruppen bildades i Birmingham, England 1981. Bara en sån sak som att gruppen innehar världsrekordet i världens kortaste låt: "You Suffer" (endast 1,316 sekunder lång). Men nu var deras turnéplaner som var topic. Bandet har inget nytt album ute men ska ändå ut och leverera.

Datum att hålla koll på:

• Måndag den 9 november 2026, Kollektivet Livet

Blir tre supportband:

Master
Brat
Goatburner

Första här kände jag till men de övriga två var osäkra kort i min bok.

Tror ni att Napalm Death är ett solitt liveband som bjuder på mycket ös? Albummässigt kan det ju lätt bli enahanda.

Sorry, har inte så mycket att komma med - jag har aldrig sett dem live, och jag tycker att de har en extremt torftig "låtskatt" att gräva ur. Bäst är de när grindcore-balansen lutar över åt metal-hållet, men alltför ofta drunknar de i punkträsket. "Enahanda" var ett bra ordval. De politiska texterna känns också riktigt trista.

Men ös lär det säkert bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in