Citat:
Ursprungligen postat av
knarkmamma
Jag tycker det känns idiotiskt att du och jag ska sitta och diskutera vad räddningstjänsten i en krigszon teoretiskt "borde" göra. Varken du eller jag är där. Däremot litar jag på att människor som arbetar i blåljusverksamhet har nog med kompetens själva att använda dom vattenresurser som finns att tillgå på det sättet som är mest effektivt. Du däremot verkar idiotförklara hur dom vårdar skadade och använder vatten, vilket känns lite verklighetsfrånvänt.
Jag kanske litar på bilden för att jag, till skillnad från dig, följer rapporteringen från Ukraina (från fler källor än SVT) och kan dra en logisk slutsats att om Ryssland attackerat Odessa natten till idag så är det inte jättemärkligt om en bild på en skadad person från just Odessa dyker upp i media just idag.
Det är ju ändå märkligt på något sätt att du inte följer nyhetsrapporteringen alls och lever under en sten, men samtidigt är inne och läser SVT:s direktrapportering från kriget i Ukraina, reagerar på en bild och väljer att starta en tråd på Flashback om att den är fake news.
Otroligt märkligt resonemang, käre vän. Du verkar ju sinnesrubbad...?
Läs den fetade meningen igen och ställ dig själv frågan:
Är det NÅN här i tråden - allra minst lilla jag - som påstår att det skulle vara
konstigt att en bild från en attack i Odessa publiceras samma dag som det har varit en attack i Odessa????????????
Va? Drog du samma slutsats under 9/11 också? "Här sitter jag framför TV:n och jag tycker inte alls det är konstigt att det florerar en massa bilder av flygplan som kraschar in i skyskrapor idag - för det hände ju faktiskt idag, den slutsatsen drog jag när jag såg det på TV!"
Det jag menar är..... lille gubben.... ingen har sagt att det är KONSTIGT att det kommer bilder från Odessa idag, precis efter en påstådd attack 😆 det är den mest naturliga saken i världen!
Det konstiga - nu undrar jag om du ens läste TS - är att bilderna ser ut att vara helt jävla fejkade....!!!! Det liknar fejkblod, it makes no sence and I call bullshit: DET är min poäng, vännen. Precis det är min poäng. Inte att det är lördag idag (igår) eller söndag i morgon (idag). Herregud vilket bristande intellekt du har.
Och så tycker du det är KONSTIGT - märkvärdigt, anmärkningsvärt, skumt, misstänkt - att jag som skyr nyheter som pesten råkar få syn på en tafflig krigsbild och tänker "Pffff, detta är ju uppenbart fejk". Hur är det konstigt???????
Det är sällan jag noterar användares namn, men i sånna här extrema fall - när dumheten är fullkomligt överväldigande och dessutom uppbackad med goda argument på klanderfri svenska (!) - då tar jag fram noteringsblocket.
Knarkmamma, jag är ledsen men jag kommer aldrig mer svara på ett enda i lägg från dig. För din dumhet gör mig mörkrädd och det är slöseri med min värdefulla tid, tyvärr.
God natt. Adieu - för evigt!