2026-07-19, 02:14
Medlem
Lotta Engberg
E-Type
Dr Alban

Svenska artister. Inte band eller utländska artister. Hur svårt läsa rubriken.
Citera
2026-07-19, 02:18
Medlem
Silltunnas avatar
Peter Le Marc
Mauro Scocco
Miss Li
Citera
2026-07-19, 02:22
Medlem
Det får bli Håkan Hellström på hela prispallen.

Även om det finns gott om löjliga kandidater.
Citera
2026-07-19, 03:01
Medlem
Ulf Lundell
Thåström
Mikael Wiehe
Citera
2026-07-19, 05:29
Moderator
MondoBizarros avatar
Musik --> Musik: listor, rekommendationer och omröstningar
/Moderator
Citera
2026-07-19, 05:40
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Singer / songwriters:

Alla de oräkneliga av Kultureliten sedan sent 1960-tal och fram till idag hyllade "progressiva" sångare, vars främsta mål synes oss varit sprida komme-nisse-propaganda.

1.) kamrat Michail W1ehe, Leninpristagare. Enastående dryg, med dyra märkes-pryttlar.

2.) kvinnotjusare kamrat Bjorn Affe AfZel1us. Ändå den mer sympatiske, trots röda dravlet.

3.) lillkamrat Jas0n T1mbuktu Diarée, junioren vid storkamraternas blyfötter.
Citera
2026-07-19, 05:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jazker
1) Pink
2) Kent
3) Miley Cyrus
Sveriges
Citera
2026-07-19, 06:56
Medlem
ViribusUnitiss avatar
Roxette
Tomas Ledin
Kent

Ingen har nämnt Winnerbäck annars. Vemod som varumärke som upprepas från album till album bara för att det säljer. Om det var äkta känsla skulle registret vara bredare.
Senast redigerad av ViribusUnitis 2026-07-19 kl. 07:08.
Citera
2026-07-19, 06:59
Medlem
busy-signals avatar
Zarah LarzonRobynArja Sajomaa
Citera
2026-07-19, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synagogan
Lotta Engberg
E-Type
Dr Alban

Svenska artister. Inte band eller utländska artister. Hur svårt läsa rubriken.
Om det ska vara tre personer, så säger jag utan vidare Herreys

Minns fortfarande hur min mamma skrattade uppsluppet under deras framträdande i Mellon 1984, när min bror citerade dem: "Dansen och vår säkra låt...är det som gör att vi kommer att vinna". Även om de ju vann Eurovision till slut, så är det knappast någon bra låt.

Dr Alban är förstås också en bra kandidat.
Citera
2026-07-19, 07:17
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Singer / songwriters:

Alla de oräkneliga av Kultureliten sedan sent 1960-tal och fram till idag hyllade "progressiva" sångare, vars främsta mål synes oss varit sprida komme-nisse-propaganda.

1.) kamrat Michail W1ehe, Leninpristagare. Enastående dryg, med dyra märkes-pryttlar.

2.) kvinnotjusare kamrat Bjorn Affe AfZel1us. Ändå den mer sympatiske, trots röda dravlet.

3.) lillkamrat Jas0n T1mbuktu Diarée, junioren vid storkamraternas blyfötter.

Fan vilken bra lista hörru 👍

MW och BA, ja dom var ju riktigt hemska. Fast i efterhand så misstänker jag att dom aldrig var artister, utan 100% kommunisttroll som förmodligen hånskrattade åt oss bakom kulisserna.
Eller tror du att dom själva trodde på sina påstådda ideal?

Kul att du nominerar JTD också, för den karaktären saknade varken talang eller uppbackning från allehanda musiker och annat.

Men även en småvuxen person kan väl bli för stor för sitt eget bästa. Verkar som att ridån har gått ner för gott där, eller man kan väl hoppas åtminstone. Har inte sett till sedan "kavla upp!"-kampanjen, och inte saknat.
Citera
2026-07-19, 07:22
Medlem
ViribusUnitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Om det ska vara tre personer, så säger jag utan vidare Herreys

Minns fortfarande hur min mamma skrattade uppsluppet under deras framträdande i Mellon 1984, när min bror citerade dem: "Dansen och vår säkra låt...är det som gör att vi kommer att vinna". Även om de ju vann Eurovision till slut, så är det knappast någon bra låt.

Dr Alban är förstås också en bra kandidat.

Dr Alban är väl bara eurodance-skräp som var upphaussat några år på 90-talet men sen försvann? Dock har han fått vara med på senare år som popkulturell referenspunkt/nostalgigubbe i "Så mycket bättre"-typ av program. Men jag tolkar honom som tidsbunden framgång utan efterföljande kanonisering som många andra förslag i tråden fått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in