2026-07-18, 12:03
Medlem
Såg vid en prisjämförelse att https://onemobile.se/ hade bra erbjudanden. Verkar också använda samma nät som Tele2. Känner dock inte igen operatören och undrar om någon har bra/dålig erfarenheter? Risky att teckna sig till vad jag förstår en ny operatör?
Citera
2026-07-18, 12:07
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
25gig surf för 149 riksdaler är en bra deal. Detta med fria samtal och sms.
Citera
2026-07-18, 13:22
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LobusF
Såg vid en prisjämförelse att https://onemobile.se/ hade bra erbjudanden. Verkar också använda samma nät som Tele2. Känner dock inte igen operatören och undrar om någon har bra/dålig erfarenheter? Risky att teckna sig till vad jag förstår en ny operatör?

Vad skulle där vara för risk, menar du?
Så länge du inte binder dig på ett x antal månader, så är där ingen risk. Bara att avsluta det direkt när du känner för det.
Citera
2026-07-18, 13:23
Medlem
JustTrollings avatar
Bolaget är registrerat för typ 3 månader sedan.

Jag hade hållit mig borta från micro-MVNO. På tok för mycket risk för strul.

Hallon har 20 GB data för 159 kr / månad. Eller vänta tills Fello har dubbelsurfkampanj. Blir knappat dyrare.
Citera
2026-07-18, 14:15
Medlem
De verkar sälja sin egna mobiltelefon också.
Någon som vet om mobilen är bra för 8000 kr?
Citera
2026-08-26, 09:12
Medlem
Undvik dessa. Jag testar just nu. Fick ganska direkt en faktura på 300kr via snigelpost. Trots löfte om 5kr / månaden. Försökte byta operatör igen men då binder de abonnemanget i 3 månader under kampanjen . Det är nog värt att betala några kronor extra hos en bättre operatör
Citera
2026-08-26, 12:51
Medlem
Osannolikt att affärsmodellen kommer att hålla, 249kr/mån inkl moms för helt obegränsad surf är 30-40% billigare än grundoperatören Tele2Comviq's ursprungspriser. Står iofs inget om 5G ingår eller inte, men ändå.
Citera
2026-08-26, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Jag hade hållit mig borta från micro-MVNO. På tok för mycket risk för strul.

Ja verkligen, det är en bra poäng, inte säkert att det är lätt att bli av med dem heller - om de t.ex. krånglar och vägrar släppa ens nummer när man eventuellt är missnöjd så kan det bli en körare med PTS för att få tillbaka det.

Citat:
Ursprungligen postat av Armandomaradonna
Undvik dessa. Jag testar just nu. Fick ganska direkt en faktura på 300kr via snigelpost. Trots löfte om 5kr / månaden. Försökte byta operatör igen men då binder de abonnemanget i 3 månader under kampanjen . Det är nog värt att betala några kronor extra hos en bättre operatör

Snacka med PTS (post-och-telestyrelsen) om de vägrar. Det är du som äger numret som person, inte en operatör.
Senast redigerad av Dryckeshorn 2026-08-26 kl. 12:56.
Citera
2026-08-26, 20:29
Medlem
Jag ska ringa både Pts och One mobile ännu en gång imorgon. Måste komma från detta luredrejarbolag
Citera
Igår, 20:11
Medlem
Nu har jag lyckats att flytta mitt nr. Efter x antal samtal och mail. Får väl se om skojarna skickar en slutfaktura. Bad om en skriftlig bekräftelse men den har inte kommit än. Får bli ett samtal till. Men varna alla för dessa skojare .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in