2026-07-23, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Att du tycker att Billys är dålig mat (vilket jag helt håller med om) betyder inte att du kan jämföra det med kranvatten som inte är mat. Du kan överleva på enbart Billys som mat men du kan inte överleva på enbart kranvatten.

Billys har per 100 gram: 1029 kJ energi, 10 gram fett, 28 gram kolhydrater, 11 gram protein, 1 gram salt och 1,5 gram fibrer.

Kranvatten har inget av detta. Att då säga att Billys nästan inte har något näringsvärde är bara rent trams.

En deciliter kranvatten innehåller miljontals mikrober och olika svampceller. Alla dessa innehåller både proteiner och fettsyror, så det är ren lögn att det skulle vara tomt på näringsämnen. Det innehåller också mineraler i högre utsträckning än Billys. Det är inte destillerat vatten vi pratar om.

Dessutom är Billys 200 000% dyrare än kranvatten.

Kontentan är att du dör inom kort om du livnär sig på enbart Billys, och du dör inom kort om du äter enbart fruset kranvatten.

Men kranvattnet är mycket mycket billigare än Billys, och det var att äta så billigt som möjligt som tråden handlade om.

Löjlig och felaktig varning.
Citera
2026-07-23, 17:14
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
och det var att äta så billigt som möjligt som tråden handlade om.

Just det. Äta.
Citera
2026-07-23, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur

Kontentan är att du dör inom kort om du livnär sig på enbart Billys, och du dör inom kort om du äter enbart fruset kranvatten.

Men kranvattnet är mycket mycket billigare än Billys, och det var att äta så billigt som möjligt som tråden handlade om.

Löjlig och felaktig varning.

Citat:
Just det. Äta.

Du tramsar mer i denna tråd än jag gjorde i inlägget jag fick varning för.
Citera
2026-07-23, 22:05
Medlem
Citat:
Fortsätt du med ditt snömos, men det är solklart trams att jämföra kranvatten med mat och sedan dessutom blanda in näring av vad det finns noll av i kranvatten.

det är du som håller på med snömos, och sitter dessutom och knyter halmgubbar. Det är du som börjat svamla om näring, det skrev TS inget i inlägget som blev varnat.

Du har också, återigen, fel när du påstår att det finns noll näring i kranvatten. Det finns framförallt mineraler i svenskt kranvatten. Så noll är det inte.

Jag skulle tro att man överlever längre på enbart vatten än på enbart billys. Så det är helt solklart att TS inlägg inte var trams.
Citera
2026-07-24, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Under mina sju år i forumet så har jag lärt mig att undvika metaforer, för en stor del av forumets användare saknar förmågan att förstå detta.

Frågan är om man ens skulle kunna skriva att Billys Pizza mest består av tomma kalorier utan att behöva dra på sig en varning.

Haha nä men man hade ju önskat att moderatorerna gjorde det innan dom drar på sig hatten.

Känns mer som att tanken nu är:

"Är detta ett regelbrott? Det orkar jag inte bena ut, bäst att utdela varning i vilket fall."

Det är snälltolkningen av det dom sysslar med iaf, väldigt udda varningar för, till synes, påhittade regelbrott verkar bli vanligare och vanligare huromhelst.
Citera
2026-07-24, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Vatten är förutsättningen för allt liv. Det är jävligt mycket tramsigare att påstå att man kan överleva på bara Billys pizza än på bara kranvatten.

Varningen är bra mycket tramsigare än allt annat här. Den var tveklöst obefogad och borde tas bort. Moderatorns avsaknad av svar är bara ännu ett tecken på detta faktum.

Det sjukaste tycker jag är att han inte svarat öht

Första jag skickade va "hej, hur bryter detta mot reglerna?" och det andra var verkligen sakligt och utförligt. Ändå nada
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in